Hop til indhold

Overnatte et andet sted?


Imba
 Share

Recommended Posts

Hej :vinken:

 

jeg går jo og venter på, at Kasper og jeg får vores skønne løwchen hvalp hjem i slutningen af måneden. I den forbindelse kom jeg til at tænke på: Hvor lang tid skal der gå fra hvalpen flytter ind hos os, og til det er forsvarligt at overnatte sammen med hvalpen et andet sted (f.eks hos mine forældre)? Jeg vil meget gerne høre om Jeres holdninger og erfaringer med dette. Jeg vil jo nødig stresse hvalpen for meget, eller gøre den forvirret mht. dens boligsituation. Jeg vil også gerne høre gode råd til overnatning udenfor hjemmet med hvalp udover hvor lang tid man bør have haft den- hvad skal man være opmærksom på? Hvor lang tid bør det max være? etc.

 

Håber I vil hjælpe, og dele ud af Jeres erfaringer

 

Mvh. Eva

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :vinken:

 

jeg går jo og venter på, at Kasper og jeg får vores skønne løwchen hvalp hjem i slutningen af måneden. I den forbindelse kom jeg til at tænke på: Hvor lang tid skal der gå fra hvalpen flytter ind hos os, og til det er forsvarligt at overnatte sammen med hvalpen et andet sted (f.eks hos mine forældre)? Jeg vil meget gerne høre om Jeres holdninger og erfaringer med dette. Jeg vil jo nødig stresse hvalpen for meget, eller gøre den forvirret mht. dens boligsituation. Jeg vil også gerne høre gode råd til overnatning udenfor hjemmet med hvalp udover hvor lang tid man bør have haft den- hvad skal man være opmærksom på? Hvor lang tid bør det max være? etc.

 

Håber I vil hjælpe, og dele ud af Jeres erfaringer

 

Mvh. Eva

 

Uha, ved ikke lige hvor lang tid i skal vente.

Hvis hvalpen har et bur den sover i vil det helt sikkert være en god idé at tage det med. Også hvis i tager på besøg, selv om i ikke skal overnatte. Så har hvalpen en "helle", husk at fortælle de andre de skal lade hunden være når den går i sit bur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

I har lang tid til alenehjemmetræning ikke?

 

Jeg ville vente til han er godt tryg ved jer, føler sig sikker på jer, det er lidt forskelligt fra hund til hund :-)

 

Hvis det er under rolige forhold hvilket jeg forestiller mig, så tror jeg da udemærket at i kan tage afsted efter en uge eller 2, det ville jeg selv synes var ok, hvis det var mig :-)

 

Det er fint for hvalpen at vænne sig til at den slags er noget der sker, at man sover forskellige steder :-)

 

Jeg ville tage skåle, legetøj, mad, tyggeting, kasse/tæpper, lækre godbidder med :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I har lang tid til alenehjemmetræning ikke?

 

Jeg ville vente til han er godt tryg ved jer, føler sig sikker på jer, det er lidt forskelligt fra hund til hund :-)

 

Hvis det er under rolige forhold hvilket jeg forestiller mig, så tror jeg da udemærket at i kan tage afsted efter en uge eller 2, det ville jeg selv synes var ok, hvis det var mig :-)

 

Det er fint for hvalpen at vænne sig til at den slags er noget der sker, at man sover forskellige steder :-)

 

Jeg ville tage skåle, legetøj, mad, tyggeting, kasse/tæpper, lækre godbidder med :-)

 

Det lyder rigtig godt, det vil vi tænke på :mrgreen: jo, vi har rigtig lag tid- fra vi får ham her i slutningen af måneden og indtil undervisningen starter på uni igen i august engang, så det er bare rigtig skønt. Har du/I et bud på, hvor længe det er forsvarligt at blive væk ad gangen uden at den bliver forvirret over det? Vi står nemlig i den situation, at Kaspers forældre får hund ca. samme tid som os, og jeg tror, at de kan få rigtig meget glæde af hinanden. Så kan vi jo ligesom "holde sommerferie" sammen, og campe i deres hus et stykke tid, såfremt det ville være det rigtige at gøre for Milo. Jeg vil meget gerne undgå at påføre ham unødig stress og forvirring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg ikke du skal bekymre dig om.. det med at sove ude... Hvis bare han er tryg ved jer, og det bliver han hurtigt.. Jeg kan jo se han allerede genkender jer nu.. Så sov ude som I har lyst til. vi camperer, overnatter hos venner/familie, overnatter på B&B, på hoteller osv og vi har aldrig oplvet problemer. Hvis de har skulle være alene på et hotelværelse er de altid i enten deres transportkasse (eller hvis vi har mange med) i bure. Og de lægger sig bare til at sove. De fleste steder har man alligevel noget med som lugter af derhjemme.. Ens tøj, hundetæpper osv. og det er åbenbart nok til at de ikke stresser.

Men jeg må sige at jeg tror der er meget forskel imellem racerne.. Lige nu har vi labradorhvalpe på samme alder som Milo og Candy og hold da op hvor er der forskel på løvebabyer og labrador babyer, også selvom vi udsætter labberne for nøjagtig det samme som løverne. Det er altså lidt sjovt at se :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg ikke du skal bekymre dig om.. det med at sove ude... Hvis bare han er tryg ved jer, og det bliver han hurtigt.. Jeg kan jo se han allerede genkender jer nu.. Så sov ude som I har lyst til. vi camperer, overnatter hos venner/familie, overnatter på B&B, på hoteller osv og vi har aldrig oplvet problemer. Hvis de har skulle være alene på et hotelværelse er de altid i enten deres transportkasse (eller hvis vi har mange med) i bure. Og de lægger sig bare til at sove. De fleste steder har man alligevel noget med som lugter af derhjemme.. Ens tøj, hundetæpper osv. og det er åbenbart nok til at de ikke stresser.

Men jeg må sige at jeg tror der er meget forskel imellem racerne.. Lige nu har vi labradorhvalpe på samme alder som Milo og Candy og hold da op hvor er der forskel på løvebabyer og labrador babyer, også selvom vi udsætter labberne for nøjagtig det samme som løverne. Det er altså lidt sjovt at se :-P

 

Tak for det gode svar- du må jo vide bedst :cool: Så vil jeg slet ikke være bekymret over det :mrgreen: Dejligt. Jeg var faktisk lidt bange for, om det var for meget forlangt af det lille væsen at skulle forholde sig til, at "mor" og "far" sover andre steder end hjemme engang imellem. Jeg skal jo nok lige have den helt rigtige fornemmelse af ham- når først man har ham, tror jeg, at man ved hvad han kan klare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke det er det store problem, så længe I lige venter til at er helt tryg ved jer. Og som löwchen skriver så kommer det hurtigt. Hvis han har en transportkasse som også står inde, så vil han hurtigt betragte den som hans hule. Der kan være meget blødt og lækkert inde i sådan en skulle jeg hilse fra Oscar og sige. Så tag den med. Og nogle af hans andre ting. Så bliver det ikke noget problem.

Så længe han har sit "helle" så kan han sagtens komme med. Det eneste I skal holde øje med er at han ikke er for meget på hele tiden, men at han også kan finde ud af at lægge sig til at sove. Det er ikke altid helt nemt når man er sådan et nyt og spændende sted :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fjunte

Vi har lige været i sommerhus her i weekenden. Og det gik uden problemer. Vi havde taget Harrys kurv med. Den er han vild med og ligger altid og sover i den både dag og nat.

 

Så vi oplevede ingen problemer overhovedet med, at have ham med et fremmed sted. Han havde jo stadig os tæt på og sin kurv med tæpper med den kendte duft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Tror vi kun havde haft Alice i 1 måned før hun kom med til Jylland og besøgte svigerne der og det tog hun helt fint.

Hun elsker jo mennesker.

 

Turen foregik i tog (3 timer) - senere har vi taget flyveren en enkelt gang. Hun var sad ved os i en taske og det tog hun også i stiv arm :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...