Gæst karina73 Skrevet Oktober 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 hejsa allesammen jeg er lige blevet medlem af denne side da den ser ud til at være rigtig godt . mit lille problem er at jeg lige har fundet ud af at min hund er med hvalpe og skal nedkomme om 4-5 uger . er der nogen der ved hvor man kan få fat i en bog om det . da det er helt nyt for mig og gerne vil helt ind i det for at hjælpe hende så godt som overhovdet mulig og jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogen bøger om det og eller ikke er på nettet . hvis der er nogen der kender en rigtig god bog vil jeg rigtig gerne vide det , jeg skal fortælle dyrelægen det i morgen og så for jeg jo nok en masse atvide. men kunne godt tænke mig at høre noget fra jer om det at få hvalpe og hvad det indebære . for mener at jeg på længer sigt vil lære mere af jer . mvh karina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Selv syntes jeg rigtig godt om bogen "Min hund skal have hvalpe". Skrevet af Esther Kofod. Den fås kun antikvarisk, og det kan være lidt af en udfordring at finde den. Der er dog flere biblioteker, der har den: bibliotek.dk : Hvilke biblioteker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 tak for det så må jeg lige en tur forbi biblo i morgen og kigge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 tak for det så må jeg lige en tur forbi biblo i morgen og kigge Ja, ellers kan de bestille hjem, hvis de ikke selv har den. Der burde dog være hjælp at hente online også. Mener at huske folk siger de har brugt netdyredoktor.dk og lignende sider. Men den nævnte bog har jeg som nævnt, været rigtig glad for. Og spændende med familieforøgelsen. Hvad gjorde du fandt ud af det nu? Var det planlagt, eller har nogen været på tur? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Min veninde bestilte på biblo denne med Birgitte Schjøt??? Og ja den kom , men lånetid var 24 timer, så skulle den afleveres. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 hejsa ja det var planlagt og havde hannen til at bo hos os i måned fordi vi skulle passe den. vi så ikke på noget tidspunkt at de var sammen og hun afviste ham hele tiden . han kom hjem til sin ejer 1/10 og så tænkte vi jo ikke mere på det og for 14 dage siden hentede vi en dejlig lille hvalp lupo efter at den havde været lidt mishandlet og den er faldet godt til :banan: her i weekenden snakket vi så om at bindi var begyndt at blive lidt bred og så fik jeg snakket rigtig længe med min faster som opdrater hunde og alle tegn er der på at hun er med hvalpe og her til morgen kunne vi så mærke liv og ups så kommer der hvalpe alligevel :hjerte: vi glæder os rigtig meget til at få huset fuld af hvalpe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
asm Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Det bliver spændende. Undskyld, hvis jeg lyder skeptisk, men hvis hun har 4-5 uger tilbage, så vil det sige, hun kun er 4 uger henne, hvilket efter min erfaring er meget tidligt at mærke liv. Normalt mærker man ikke noget, før de er ca. 6 uger henne. Hun kunne muligvis være falsk drægtig. Vores Eisa har været mester i at vise samtlige tegn på drægtighed efter en parring, hvor der så ikke kom hvalpe. Hun havde en del spændinger i maven til sidst, som kunne forveksles med hvalpebevægelser eller veer. Men godt, at du skal tale med dyrlægen. En scanning burde kunne vise, om der er hvalpe på vej, og held og lykke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 nu har jeg været inde og læse på netdyrdoktor og kan læse mig frem til at hun er sidst i 5 uge - først i 6 uge og har igennem min faster og fb fået atvide at hvis det er sandt så bliver hun først en del bredder over brystet og hvis det er falsk gør hun det ikke rigtig . det er bare ved maven det sker . min hund er meget slank og derfor har jeg kunne følge noget mere med i det end hvis hun var lidt fed i forvejen . så jeg tror helt bestemt hun er det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
asm Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Okay så lyder det rigtigt nok, at I kan mærke noget, når hun er så langt henne. Det passer meget bedre. Så har hun kun 3-4 uger tilbage. Rigtigt meget held og lykke med det hele. Det er så fantastisk at få et kuld hvalpe. Eisa kom med hvalpe i fredags, og de er så skønne, de små silkebløde basser. Og Eisa passer så fint på dem.:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret November 1, 2010 Rapporter Share Besvaret November 1, 2010 stort tillykke med esia og de små hvalpe og jeg har lige været inde og læse lidt og hvor er hvalpene bare nuser. vi glæder os helt vildt til de kommer til verden og min yngste søn på 13 år glæder sig så meget at han vil være med til fødslen hvis nu der bliver brug for ham . når det er så svært at finde en bog om det . så er det lige før man har lyst til at lave en bog som kan stå på hylderne hos dyrelægen . for det er da godt nok lidt surt at man søge på ene og den anden netside før man kan få noget atvide . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret November 1, 2010 Rapporter Share Besvaret November 1, 2010 nu har jeg været ved dyrlæge med bindi og de mener også hun er med hvalpe. jeg har været på biblioteket og fik begge bøger med hjem i en måned ( min hund skal have hvalpe og hvalpe på vej ) så nu skal jeg bare igang med at læse . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
asm Besvaret November 1, 2010 Rapporter Share Besvaret November 1, 2010 Tak skal du have og hjerteligt tillykke med, at du har hvalpe på vej. Ja, det er godt nok at sætte sig ind i forløbet ved at læse og undersøge lidt, men du skal også følge din egen mavefornemmelse, når fødslen går i gang. De ligner ikke hinanden fra gang til gang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret November 2, 2010 Rapporter Share Besvaret November 2, 2010 tak for hjælpen det må jeg lige huske på . det med mavefornemmelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
asm Besvaret November 3, 2010 Rapporter Share Besvaret November 3, 2010 Det er dig, der kender din hund bedre end alle andre. Fortsat held og lykke. Her tager hvalpene pænt på. Den lille ikke så meget, men dog 50 g fra fødslen i fredags. Så det er ok. Han virker til at ville livet. Eisa ville gerne med ud at gå i dag, og hvalpene var helt i ro, da vi kom tilbage, så de må jo få, hvad de har behov for. Og Eisa har godt af motionen, så hun kan få rørt sig lidt, når hun ellers ligget klistret i kassen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret November 3, 2010 Rapporter Share Besvaret November 3, 2010 hvor er det bare godt at høre at det går den rigtige vej med dem . efter jeg er kommet i gang med at læse rigtig meget her inde og i bøger kan jeg næsten ikke vente til de små vapser kommer til verden . jeg glæder mig helt vildt . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret November 3, 2010 Rapporter Share Besvaret November 3, 2010 jeg har lavet et album med bindi og lupe her inde . hvis i vil se dem . albumet hedder bindi og lupo :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
asm Besvaret November 4, 2010 Rapporter Share Besvaret November 4, 2010 Det er også svært at vente Dejlige hunde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 jeg tror kun der er 1½uge ca tilbage før bindi nedkommer. hun har fået lidt mave på nu og når hun står op af mig og så mærker hende fra forben til bagben er hendes former næsten væk . hendes bryster er blevet større . hun kan ikke ligge under dynen en hel nat mere for hun har det alt for varm . hun kan kun lege 5-10 min af gangen og så bliver hun træt og lupo bliver sat på plads af hende flere gange på en dag hvis hun synes han er for vild hehe . :banan:,,:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts