Hop til indhold

Cavalier King Charles Spaniel


Gæst Anonymous
 Share

Recommended Posts

Gæst Anonymous

Jeg søger en Cavalier King Charles Spaniel uden stamtavle, det skal helst være en tæve samt den skal være hvid og brun, mener det hedder en Blenheim!! Prisen skal maks være 4000 kr. Jeg har haft sådan en hund, men flyttede hjemmefra og lod ham blive hos min mor så han ikke skulle vende sig til nye omgivelser.. Håber nogle kan hjælpe mig.. :)

 

MVH Louise Kappel

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bolette

Hej Louise

Jeg kan da godt forstå, at du rigtig gerne vil have en Cavalier.

Jeg synes bare du skal vente, og spare lidt mere op, da du skal forvente en pris der ligger væsentligt over 4000,-

Det er ikke muligt at opdrætte en Cavalier med sunde racetypiske forældre til den pris du nævner. Måske er du heldig at finde en, men så skal du helt sikkert gå på komprimis med fejl og mangler...

Jeg anbefaler dig at undersøge markedet nøje, besøge nogle seriøse opdrættere, spare sammen, og vente den tid det tager at få den rigtige hund. Det er jo et levende dyr du ønsker dig, ikke et fjernsyn eller ligende...

Cavalieren er desværre belastet af nogle arvelige sygdomme, derfor er det endnu mere vigtigt at finde hunden det rigtige sted.

Held og lykke

Mange hilsner fra

Anja, Kennel Souvinier

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Jeg kan da godt forstå, at du rigtig gerne vil have en Cavalier.men kan tilslutte mig at du skal se dig rigtig godt for, undersøge nøje, du kan godt være heldig at finde en til omkring de 4000 kr. HUSK parpir og kvit. på hunden, det fik jeg ikke , :shock:

Jeg var lykkelig, havde købt en dejlig 8 uger gammel hvalp,den må ha været syg da jeg fik den, der gik kun 9 dage så døde den,dyrlægen kan ikke sige hvad det var :(

Jeg står nu med STOR savn, samt lommesmerte efter køb og dyrlægeregning.

Mange hilsner fra en knust "bellas mor"

Link til indlæg
Del på andre sites

for 4000 kr får næsten med garanti ikke andet end hjertsorg.

 

Find en sød hund i et internat, hvis du ikke kan betale mere for den.

 

Racehunde koster mere. Selv de billigste racer koster næsten det dobbelte.

Og en cavalier er en lille hund, som er meget eftertragtet. Og som ikke får så mange hvalpe af gangen. Så det er dyrere at få et kuld hvalpe. For udgifterne er jo ikke det dobbelte, hvis hunden får 8-10 hvalpe, som hvis den kun får 2-4 som det er meget almindeligt med de små racer.

 

Et andet problem er at mange af racen cavalier har øjensygdomme, og mange har hjerteproblemer.

 

Hvis man køber en hvalp der er stambogsført i Dansk Kennelklub, så har man en garanti for at både moderen og faderen er undersøgt for de sygdomme. De kan slet ikke blive godkendt til avl hvis de har sygdommene.

 

Og hvis de ikke er avlsgodkendt, så kan hvalpene ikke få en stambog.

Hvis hvalpen alligevel viser sig at blive syg, ---det kan nemlig ske, --så er pengene i det mindste ikke spildt, for der er også en garanti for at hvalpen skal være uden arvelige sygdomme.

---Det er ikke bare et ligegyldigt stykke papir, der gør en stambogsført hund så meget dyrere end en hvalp fra en tilfældig parring.

 

Du risikerer at få en hund, der mister synet i ung alder, og som skal tages hensyn til og som skal have dyr medicin... Og som måske ALLIGEVEL dør alt for tidligt...

 

VENT!! Til du har råd til en stambogsført hund. Ellers kan det også blive MEGET dyrt for dig..

 

Som bellas mor skriver: Du KAN finde en hvalp til den pris... HUN har lige mistet sin lille Bella.. :cry:

Bella nåede ikke at blive 10 uger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...