Hop til indhold

Jeg tror sgu den anden hund hakkede Luna i næsen...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg tror sgu at Luna fik et lille hak i næsen til hundetræning, men det er svært at sige om det bare er endnu et hak fra katten :hmm:

 

Vi sad og drak kaffe og spiste kage, og jeg sad og småtrænede Luna lidt imens. Jeg havde godbidderne i min jakkelomme (stegt flæsk), og pludselig hører jeg en hund snerre af Luna, hvorefter Luna kommer med et skingert skrig og farer tilbage. Det viser sig så, at en anden hund er kommet hen til os bagfra og har stukket hovedet hen til min lomme (stegt flæsk er åbenbart ret uimodståeligt :blink:), hvorefter Luna selvfølgelig også stikker snuden hen til lommen, det er jo hendes godbiddet :-D

 

Denne anden hund har så åbenbart resourceforsvar, i hvert fald overfor noget så lækkert som stegt flæsk.

 

Umiddelbart virkede Luna ok ganske kort efter episoden, og jeg kunne ikke se at hun var kommet tilskade, men morgenen efter kan jeg se at hun har en 2 cm frisk rift på siden af næsen, men ind i mellem så får hun jo også bank af katten, så det er ikke helt til at sige om det var den anden hund eller en af kattene :blink:

 

Hun var lidt usikker på den anden hund lige efter, men de fik da hilst og Luna var meget underdanig og lagde sig ned på ryggen, men den anden hund var flink så snart der ikke var mad involveret, og de nåede vist at blive nogenlunde gode venner igen, og jeg har lært at have et øje på hver finger selvom jeg er optaget af kaffe og kage :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er jo ikke til at sige, om det var den anden hund eller katten - men en rift? det lyder mere som en katteklo :vedikke: Men dte er jo svært at sige - ihvertfald uden at have set næsen :mrgreen:

 

Og tænk så forskellige vores kræ er... den anden dag havde jeg bacon-rester med i lommen - i den tro at det var da superlækkert! Men ak nej - de blev pænt spyttet ud :shock::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er jo ikke til at sige, om det var den anden hund eller katten - men en rift? det lyder mere som en katteklo :vedikke: Men dte er jo svært at sige - ihvertfald uden at have set næsen :mrgreen:

 

Jeg sad med ryggen til dem, og kunne ikke se om han snappede efter hende eller om han bare snerrede, umiddelbart vil jeg tro han snappede siden hun skreg...

 

Onsdag (dagen efter træning) morgen da jeg opdagede såret, der så det ret frisk ud, og jeg husker ikke at hun fik bank af katten tirsdag aften, da hun nok var for træt til at drille den :blink:

Men hvis han har hakket hende der (hvilket jeg stadig ikke ved), så tror jeg mere på at det har været et uheld i forbindelse med at hun har trukket snuden til sig, og ikke et bevidst forsøg på at hakke hende.

 

Den eneste gang hun fik et hak af Baldur, der var det nemlig også selvforskyldt.

 

Når Baldur skulle markere, så åbnede han munden og bevægede den imod hende, men han bevægede ikke kæberne og forsøgte ikke at bide hende (lidt svært at forklare). En dag da han så gjorde, så valgte tøsen at hoppe samtidig, hvorved hun bankede panden lige ind i hans ene hjørnetand :stupid:

 

Så jeg kan sagtens forestille mig, at det også denne gang skyldes at hun ikke bare trak snuden til sig, men absolut skulle lave en eller anden mærkelig bevægelse der gjorde at hun blev ridset :lol:

 

Og tænk så forskellige vores kræ er... den anden dag havde jeg bacon-rester med i lommen - i den tro at det var da superlækkert! Men ak nej - de blev pænt spyttet ud :shock::vedikke:

 

Det kan Luna også sagtens finde på, og hvad der virker den ene gang, virker ikke nødvendigvis den næste gang :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt din forklaring :mrgreen: Karla gør det samme ved Ella-hvalpen, når den bliver lidt for flabet...

 

Det var godt, for jeg syntes altså det var lidt svært at skrive ned, det skal næsten opleves før man helt forstår hvad jeg mener :-D

 

Og den eneste gang hun har lavet hul i en hund var min fejl, fordi jeg fik blandet mig, så et øre kom i vejen for Karlas tænder :rolleyes::oops:

 

Ja, man skal lade være med at blande sig :blink:

 

Men jeg må jo nok indrømme, at den eneste grund til at jeg ved præcist hvordan Baldur's kæber var, det var fordi jeg blandede mig :oops:

 

Han blev stjernesur på hende hvis hun lå uroligt om natten, og en nat blev han altså rigtig sur og røg imod hende med alle gebisserne fremme, jeg halvsov og ren refleks rakte jeg armen i mellem, og her kunne jeg så mærke, at hans kæber nærmest var låst i den "frådende" position, og jeg fik ikke en skramme på trods af at han bankede dem lige ind i armen på mig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...