Hop til indhold

Berner Sennen han tilbydes til avl.


Gæst mairi
 Share

Recommended Posts

Berner Sennen han tilbydes til avl!

Mor: ung-hunde Champion. Far: Dansk Champion. Med stamtavle. Alder 12 måneder.

 

Dejligt sind, super familie hund, flotte aftegninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej hej,

 

den er sund og rask og ingen umiddelbare problemer med hofterne. Da den jo er ret ung endnu har den ikke været til røntgen - pånær da den havde skadet foden og dyrlægen her kunne se, at hofterne så flotte ud. Melder selvfølgelig tilbage når jeg har dens endelige status.

 

vh

Link til indlæg
Del på andre sites

hej hej,

 

den er sund og rask og ingen umiddelbare problemer med hofterne. Da den jo er ret ung endnu har den ikke været til røntgen - pånær da den havde skadet foden og dyrlægen her kunne se, at hofterne så flotte ud. Melder selvfølgelig tilbage når jeg har dens endelige status.

 

vh

 

Please, please, please - for hvalpekøbernes skyld, så lad vær med at tilbyde ham til avl, førend han er tjekket 100% for både hofteledsdysplasi og albueledsartrose?

 

Bernere er helveds gode til at ignorere smerter, så når de viser det, så har de også VIRKELIG ondt.

 

Og undskyld, hvis jeg virker snagende nu, det er ingenlunde sådan ment... Men de billeder, hvorpå dyrlægen kunne se hofterne, var vel ikke et desideret billede, hvor der blev tjekket for HD? Spørger, fordi at HD er mere end bare at hunden har skader på knogleværket. Det gælder også, hvor faste de er (og det er det, der er det arvelige). Er selv indehaver af en berner, der har de løseste hofter ever :cry: Hvilket gør, at jeg skal give ham kosttilskud hele livet og havde i hvert fald ikke nogen skader, da billedet blev taget - men alligevel risikerer jeg, at han en dag er fuldstændig smadret, fordi at lårhovedet gnider ud og ind af hofteskålen. Og for at det kan ses, skal billedet tages på en helt bestemt måde.

 

Derudover lider lige så stor en procendel af bernerne af AD (albueledsartrose) som af HD - og AD skulle være mere smertefuldt end HD.

 

Så min bøn - lad være med at avle, førend han som minimum er konstateret fri i begge ender! Og så måske blive i klubben, hvor han har stamtavle og få ham avlsgodkendt osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...