Hop til indhold

"Narko-hund"?


Gæst BongoJungle
 Share

Recommended Posts

Gæst BongoJungle

Nu har jeg i længe gået med ideen om at lære mine hunde (i første omgang Labell), at søge ting med næsen, stort set ligesom konceptet med narkohunde.

 

Hvordan ville I træne det?

 

Ved ikke helt hvad der skal søges endnu, der må i også gerne komme med ideer, evt, penge, tobak eller noget andet, helst ikke for dagligdags.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Nu har jeg i længe gået med ideen om at lære mine hunde (i første omgang Labell), at søge ting med næsen, stort set ligesom konceptet med narkohunde.

 

Hvordan ville I træne det?

 

Ved ikke helt hvad der skal søges endnu, der må i også gerne komme med ideer, evt, penge, tobak eller noget andet, helst ikke for dagligdags.?

 

 

du kan starte med at ligge et af hans legsager i et andet rum, som han skal finde og bringe tilbage til dig for en godbid.

 

vinter har lært 'sniff' hvilket betyder, at hun kun skal sniffe til noget. jeg siger sniff mens jeg holder en ting (som hun skal finde) op foran hendes næse, så siger jeg bliv, og går ind i et andet rum for at gemme tingen. Hun er ret god til at finde den.

 

sjov du bringer det på bane. det er ikke mindre end en halvtime siden at vinter fandt hendes snor, som jeg havde gemt, bag et tæppe ved sofaen. jeg spionerede mens hun stod og fandt ud af hvor det var helt præcist ved tæppet og kunne se hendes hale logre stille en gang i mellem som hun grublede over mysteriet ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
du kan starte med at ligge et af hans legsager i et andet rum, som han skal finde og bringe tilbage til dig for en godbid.

 

vinter har lært 'sniff' hvilket betyder, at hun kun skal sniffe til noget. jeg siger sniff mens jeg holder en ting (som hun skal finde) op foran hendes næse, så siger jeg bliv, og går ind i et andet rum for at gemme tingen. Hun er ret god til at finde den.

 

sjov du bringer det på bane. det er ikke mindre end en halvtime siden at vinter fandt hendes snor, som jeg havde gemt, bag et tæppe ved sofaen. jeg spionerede mens hun stod og fandt ud af hvor det var helt præcist ved tæppet og kunne se hendes hale logre stille en gang i mellem som hun grublede over mysteriet ;)

 

 

Labell (Hun) kan ikke appotere, hun har aldrig fattet pointen i at aflevere ting med munden.

 

Jeg vil have hende til at påvise genstanden, ligesom narkohunde gør med narko.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Labell (Hun) kan ikke appotere, hun har aldrig fattet pointen i at aflevere ting med munden.

 

Jeg vil have hende til at påvise genstanden, ligesom narkohunde gør med narko.

 

Hov, ved da godt labell er en hunhund :mrgreen:

 

Nårh - det har jeg ikke prøvet. Kigger lige lidt med :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Hov, ved da godt labell er en hunhund :mrgreen:

 

Nårh - det har jeg ikke prøvet. Kigger lige lidt med :blink:

 

 

Det bare iorden, det kan ske det smutter, nogen gange må jeg tjekke for at være sikker på jeg skriver det rigtige køn :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig prøvet det, men kunne forestille mig at "Brandalarmtræning for Hunde" kan give nogle super råd :-) Der var én som havde lært sin hund at give hals når kaffen var færdig ved hjælp af den bog. Vedkommende havde altså betinget kaffelugten med at gø.

Man kan vel gøre det samme med den lugt, som "narko"hunden skal opspore? Betinge lugten med at sitte.

 

Hæftet koster 75kr. hos canis (+ porto og evt. faktura): http://www.canis.dk/nettbutikk/omtale.php?id=504

 

Jeg har desværre ikke selv læst den endnu... Selvom den ligger og venter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Jeg har aldrig prøvet det, men kunne forestille mig at "Brandalarmtræning for Hunde" kan give nogle super råd :-) Der var én som havde lært sin hund at give hals når kaffen var færdig ved hjælp af den bog. Vedkommende havde altså betinget kaffelugten med at gø.

Man kan vel gøre det samme med den lugt, som "narko"hunden skal opspore? Betinge lugten med at sitte.

 

Hæftet koster 75kr. hos canis (+ porto og evt. faktura): http://www.canis.dk/nettbutikk/omtale.php?id=504

 

Jeg har desværre ikke selv læst den endnu... Selvom den ligger og venter...

 

 

Ja, det ku da være jeg skulle prøve at få fat på den bog.

 

Andre med gode råd, er også velkomne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst rørmose

Jeg ved ikke om dette kunne være en start for dig og din hund. Men jeg har selv brugt denne træning til min den ene hund. Jeg startede med godbidder og derefter hundens legetøj. Da jeg kunne se at nu var hunden dus med komandoerne, begyndte jeg at træne med andre ting.

Men prøv evt. dette:

Gem en godbid et par meter fra hunden. Lad den snuse til hånden, samtidig med at du siger "find!". Hunden vil med tiden lære, at den skal søge efter noget, når du siger "find!". Senere kan hunden finde godbidder, som er gemt langt væk. Du vil blive overrasket over din hunds evne til at finde ting.

Held og lykke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Malene Nielsen havde et ganske udmærket indlæg :5up: for lidt tid siden - link

 

 

Ja, det er et ganske udemærket indlæg, det giver mig faktisk en ide med det som udgangspunkt.

 

Mit problem nu er bare hvordan jeg lære hende at markere genstanden, skal jeg bare vente på den ønskede adfærd og så rose?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...