Hop til indhold

adfærds vanskelig ?


Gæst Isa/DeLaCreme
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor
Jeg vil lige fortælle om vores dag idag.

 

Det var første gåtur siden "episoden". Jeg har nøgle til huset så jeg netop kan hente Molly når jeg vil.

Jeg gik derover og herren i huset var hjemme. Molly gøede jo som hun plejer sikkert både glæde og forventning. Jeg var totaaalt fokuseret på alt jeg overhovedet kunne rumme af hvad jeg har læst indtil videre. Satte mig på hug og hilste på hende. Så gik jeg over og tog snoren og hun drønede rundt og ind g ud af døren og gøede. Satte mig på hug igen og med bestemt stemme sagde kom her, herren i huset kom ud og begyndte straks at råbe af Molly men både hende og jeg ignorerede ham fuldstændig ( tihi )og så gik han. Vi sagde ikke engang hej. Molly kom hen til mig og holdte op med at gø. Jeg fik hende til at sætte sig og fik snoren på.

Og så gik vi...bare sådan ! Det hele tog måske 3-4 minutter :shock:.

 

Min tanke var at være rolig, bestemt og prøve at få hende til at koncentrere sig om mine kommandoer med at komme,-og derefter sitte istedet for at gø. Sidste ødelagde herren i huset det fordi han blev stående og skældte ud. Men denne gang lykkes det. Måske hun kan finde ud af at vi kun går hvis hun kommer ordenligt hen og sætter sig roligt og får snor på istedet for at ræse rundt som en gal og gø.

 

Resten af turen gik faaantastisk og hun var (måske indbildning) lidt mere obs på mig end hun plejer.

 

Dejlig, dejlig dag :klap2:

 

Jeg har givet dig tak fordi du gør en forskel i Mollis liv :-D og du får også lige noget god karma...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isa/DeLaCreme

Ih tak men jeg ved ikke helt hvad det betyder :oops:

 

Vi tog en aftentur igår. Ejerne var slet ikke hjemme (vidste jeg ikke). Men Molly havde luret allerede at man sagtens kunne koncentrere sig om at sitte,-OG gø samtidig :lol: Men jeg tror altså det er forventning og glæde.

 

Denne gang var jeg ikke i tvivl-hun var MEGET mere obs på mig. Som regel går hun tur i sin egen verden men jeg har fået den vane indimellem på turen at sætte mig på hug og bare sidde der (Molly er tit bagud fordi der er sååå mange gode dufte) og så se om hun lige vil sige hej når hun går forbi mig så vi måske kunne bonde lidt på turen. Det gør hun normalt ikke men hun gjorde det to gange igår og den ene gang syntes hun hun skulle stå med forpoterne på mit lår og lige give mig et slik i hovedet også *g*.

 

Tror hendes sjette sans kan mærke jeg også har ændret indstilling til det hele.

Knightess of the domestic dog, protector of Molly :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ih tak men jeg ved ikke helt hvad det betyder :oops:

 

Vi tog en aftentur igår. Ejerne var slet ikke hjemme (vidste jeg ikke). Men Molly havde luret allerede at man sagtens kunne koncentrere sig om at sitte,-OG gø samtidig :lol: Men jeg tror altså det er forventning og glæde.

 

Denne gang var jeg ikke i tvivl-hun var MEGET mere obs på mig. Som regel går hun tur i sin egen verden men jeg har fået den vane indimellem på turen at sætte mig på hug og bare sidde der (Molly er tit bagud fordi der er sååå mange gode dufte) og så se om hun lige vil sige hej når hun går forbi mig så vi måske kunne bonde lidt på turen. Det gør hun normalt ikke men hun gjorde det to gange igår og den ene gang syntes hun hun skulle stå med forpoterne på mit lår og lige give mig et slik i hovedet også *g*.

 

Tror hendes sjette sans kan mærke jeg også har ændret indstilling til det hele.

Knightess of the domestic dog, protector of Molly :lol:

 

 

Ja, jeg er ikke i tvivl om at langt de fleste hunde er langt mere socialt intelligente en de fleste mennesker :lol:

 

Hunde er så lækre, jeg er glad for at du fortsætter med hende, måske får du ændret noget hen af vejen for hende :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isa/DeLaCreme

Molly var helt elektrisk og de sagde hun gør altid så meget når jeg kommer. Så jeg formoder at det simpelthen er fordi Molly glæder sig eller ?

 

Vi gik ud på stien og skulle møde en veninde og hendes vovse (som er bruger her også) og Molly elsker den hund, Viktor, så hun gøede og gøede igen og de tumlede lidt rundt. Så begyndte jeg med rutinen at hun skulle komme hen og sætte sig og få snor på.

Resten af turen gik glad og smertefrit og de to hunde vold hyggede sammen.

Redigeret af Ninjamor
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg fik "sgu" sagt lidt fra idag !

Det lyder enormt vattet det kan jeg godt selv se men jeg er meget meget konfliktsky.

Jeg gik over og hentede Molly og hun gøede og gøede. Og ejerne stod lidt Molly ti stille hold nu mund osv. Fru ejer skulle til at hyggesnakke men jeg fik cuttet hende lidt af så vi kunne komme afsted inden de virkelig begyndte at råbe højt fordi Molly gøede fordi vi skulle afsted.

Molly var helt elektrisk og de sagde hun gør altid så meget når jeg kommer. Så jeg formoder at det simpelthen er fordi Molly glæder sig eller ?

 

Vi gik ud på stien og skulle møde en veninde og hendes vovse (som er bruger her også) og Molly elsker den hund, Viktor, så hun gøede og gøede igen og de tumlede lidt rundt. Så begyndte jeg med rutinen at hun skulle komme hen og sætte sig og få snor på. Så kom hr. ejer dælme ud på stien og tog fat i Molly og begyndte at skælde ud. Molly dukkede sig og lagde ørerne tilbage fordi han lænede sig hen over hende bagfra og tog fat i hendes hoved imens. Jeg sagde til ham han skulle lade være for vi var faktisk ved at træne hun skulle lære at høre efter mig.

Den fattede han da og forsvandt.

 

Resten af turen gik glad og smertefrit og de to hunde vold hyggede sammen.

 

Jeg skriver meget om det men jeg er både ked af at de i så høj grad kan ødelægge ting og også er så glad og stolt når noget lykkes enten med Molly og jeg eller jeg får sagt noget til ejerne.

 

Jeg tror ikke Molli har andre problemer end de mennesker, desværre har de en problemadfærd som skader hende :cry:

 

Det er da ekstremt dumt det de gør, og ja, hun gør sikkert af forventning og glæde, hun er terrier og de skal altså sige noget, det er de avlet til ;-)

 

Flot du fik dig sat igennem der, du er vidst ved at få mere gennemslagskraft, så kan man styre tingene uden at have stemmen og du tør sikkert mere og mere hen af vejen:-D

 

Flot måde også, for dit mål er mere ro på for Molli :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du gør det rigtig godt!!! :5up: Det kan ikke nytte at sige for hårdt fra, eftersom det ikke er din hund og du kan risikere at de siger stop for jeres gåture. Jeg synes at det var en rigtig fin måde at håndtere det på!!!

Og mon ikke hr. ejer lærer det på et tidspunkt? Ellers skal han da være mere end almindeligt fatsvag ;-)

 

*Sidder og tænker, at hvis jeg nogensinde vinder den store i Lotto, så køber jeg sgu et sted hvor du kan være med BÅDE kanninusser OG Molly!!* :mrgreen: Du har faktisk fortjent at have hende (og omvendt ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik "sgu" sagt lidt fra idag !

Det lyder enormt vattet det kan jeg godt selv se men jeg er meget meget konfliktsky.

Jeg gik over og hentede Molly og hun gøede og gøede. Og ejerne stod lidt Molly ti stille hold nu mund osv. Fru ejer skulle til at hyggesnakke men jeg fik cuttet hende lidt af så vi kunne komme afsted inden de virkelig begyndte at råbe højt fordi Molly gøede fordi vi skulle afsted.

Molly var helt elektrisk og de sagde hun gør altid så meget når jeg kommer. Så jeg formoder at det simpelthen er fordi Molly glæder sig eller ?

 

Vi gik ud på stien og skulle møde en veninde og hendes vovse (som er bruger her også) og Molly elsker den hund, Viktor, så hun gøede og gøede igen og de tumlede lidt rundt. Så begyndte jeg med rutinen at hun skulle komme hen og sætte sig og få snor på. Så kom hr. ejer dælme ud på stien og tog fat i Molly og begyndte at skælde ud. Molly dukkede sig og lagde ørerne tilbage fordi han lænede sig hen over hende bagfra og tog fat i hendes hoved imens. Jeg sagde til ham han skulle lade være for vi var faktisk ved at træne hun skulle lære at høre efter mig.

Den fattede han da og forsvandt.

 

Resten af turen gik glad og smertefrit og de to hunde vold hyggede sammen.

 

Jeg skriver meget om det men jeg er både ked af at de i så høj grad kan ødelægge ting og også er så glad og stolt når noget lykkes enten med Molly og jeg eller jeg får sagt noget til ejerne.

 

Sådan Isa :5up:

 

Nu kender jeg ikke ejerne ligeså godt som dig. Men har da efterhånden set dem mange gange og de ER ude for pædagogisk rækkevidde med dyr og råd :cry: De fatter ærligt talt ikke en brik og hører nada efter, selvom du flere gange har talt med store ord :evil:

 

Molly er heldig at have dig :ae:

 

Jeg glæder mig til at gå med jer igen og Viktor - man kan bare se hvordan hun nyder at være "fri" uden skældud og rusk :-D

 

Og så håber vi at Soki kan charmere sig ind hos trunten, jeg har hørt noget om han elsker damer :lol::lun:

 

 

Du er et dejligt menneske - jeg elsker dig for din kærlighed til ALLE dyr :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik "sgu" sagt lidt fra idag !

Det lyder enormt vattet det kan jeg godt selv se men jeg er meget meget konfliktsky.

Jeg gik over og hentede Molly og hun gøede og gøede. Og ejerne stod lidt Molly ti stille hold nu mund osv. Fru ejer skulle til at hyggesnakke men jeg fik cuttet hende lidt af så vi kunne komme afsted inden de virkelig begyndte at råbe højt fordi Molly gøede fordi vi skulle afsted.

Molly var helt elektrisk og de sagde hun gør altid så meget når jeg kommer. Så jeg formoder at det simpelthen er fordi Molly glæder sig eller ?

 

Vi gik ud på stien og skulle møde en veninde og hendes vovse (som er bruger her også) og Molly elsker den hund, Viktor, så hun gøede og gøede igen og de tumlede lidt rundt. Så begyndte jeg med rutinen at hun skulle komme hen og sætte sig og få snor på. Så kom hr. ejer dælme ud på stien og tog fat i Molly og begyndte at skælde ud. Molly dukkede sig og lagde ørerne tilbage fordi han lænede sig hen over hende bagfra og tog fat i hendes hoved imens. Jeg sagde til ham han skulle lade være for vi var faktisk ved at træne hun skulle lære at høre efter mig.

Den fattede han da og forsvandt.

 

Resten af turen gik glad og smertefrit og de to hunde vold hyggede sammen.

 

Jeg skriver meget om det men jeg er både ked af at de i så høj grad kan ødelægge ting og også er så glad og stolt når noget lykkes enten med Molly og jeg eller jeg får sagt noget til ejerne.

 

Uh, det er godt... Osse for dig selv. Du bliver bedre til at sige fra. Det ER jo nu engang sådan, at det er nemmere at forsvare andre end at forsvare sig selv, når man er konfliktsky. Så det er rigtig sundt for dig, at du er NØDT TIL at sige fra når nogen behandler Molly forkert.

 

Jeg er osse glad for, at Mollys ejer ikke er en stor voldelig huleboer, som bare tromler dig ned, når du siger noget til ham... Det kunne godt tyde på, at han og konen har talt om situationen, --og at de oprigtigt påskønner din hjælp med Molly. De har bare ikke selv overskud til at gøre anderledes.

 

Selvfølgelig glæder Molly sig når du kommer. Jeg går selv tur med en stor goldenhan, hvis ejer har fået dårligt hjerte. Så HAN kommer kun udenfor haven de tre gange om ugen, når jeg henter ham. Han er nærmest ved at splitte huset ad når jeg ringer på. Og han er fuldstændig vild og ustyrlig i snoren til vi kommer ned til "løs-hunde-området". Til trods for at han gik til DKK lydighed klasse 3 sammen med min Silke, da hans mor blev syg.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isa/DeLaCreme

Tak til jer alle for jeres opmuntring og støtte. Det giver mig virkelig mod på at arbejde med Molly og holde ved hende. Uden Jer tror jeg jeg havde opgivet,-jeg er kun et menneske.

 

Jeg ser frem til alt det I kan lære mig herinde. En særlig tak til mariah, min dejlige veninde som tålmodigt lytter til mine kvaler, guider mig så godt hun kan samt henviste mig til dette forum.

 

Tak allesammen !

 

(og så skal jeg vist slukke for siruppen :oops: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kawida
Jeg fik "sgu" sagt lidt fra idag !

Det lyder enormt vattet det kan jeg godt selv se men jeg er meget meget konfliktsky.

Jeg gik over og hentede Molly og hun gøede og gøede. Og ejerne stod lidt Molly ti stille hold nu mund osv. Fru ejer skulle til at hyggesnakke men jeg fik cuttet hende lidt af så vi kunne komme afsted inden de virkelig begyndte at råbe højt fordi Molly gøede fordi vi skulle afsted.

Molly var helt elektrisk og de sagde hun gør altid så meget når jeg kommer. Så jeg formoder at det simpelthen er fordi Molly glæder sig eller ?

 

Vi gik ud på stien og skulle møde en veninde og hendes vovse (som er bruger her også) og Molly elsker den hund, Viktor, så hun gøede og gøede igen og de tumlede lidt rundt. Så begyndte jeg med rutinen at hun skulle komme hen og sætte sig og få snor på. Så kom hr. ejer dælme ud på stien og tog fat i Molly og begyndte at skælde ud. Molly dukkede sig og lagde ørerne tilbage fordi han lænede sig hen over hende bagfra og tog fat i hendes hoved imens. Jeg sagde til ham han skulle lade være for vi var faktisk ved at træne hun skulle lære at høre efter mig.

Den fattede han da og forsvandt.

 

Resten af turen gik glad og smertefrit og de to hunde vold hyggede sammen.

 

Jeg skriver meget om det men jeg er både ked af at de i så høj grad kan ødelægge ting og også er så glad og stolt når noget lykkes enten med Molly og jeg eller jeg får sagt noget til ejerne.

 

:blink: det var sååå godt du fik sagt fra :-D

jeg er den "anden" veninde, og så hvordan "ejeren" skældte molly ud, tsk tsk....man kunne se hende krumme sig sammen :neutral: det var virkelig synd, men heldighvis glemte hun det hurtigt da viktor og hende straks skulle afsted :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...