Hop til indhold

Bøger...


Gæst sonir
 Share

Recommended Posts

Jeg er ved at være færdig med den sidste krimi jeg har stående, og tænkte jeg vill kaste mig over noget hunde litteratur.

Inden jeg bare flår noget ned fra en hylde, kunne det da være sjovt at høre, om der er nogen andre med bulldogs, der kan anbefale noget læsestof? Jeg har set tråden med bøger, men tænkte i måske have forslag der var mere passende for netop vores dejlige race. Så lad mig høre hvis i har forslag til bøger der vilel være gode at læse i forhold til vores dejlige franske venner.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg kan anbefale DKK's bog om den franske/engelske bulldog og Bulldogklubbens bog som blev udgivet i forbindelse med dens 100 års jubilæum.

 

Førstnævnte indeholder generel viden/beskrivelser af racerne + naturligvis en masse racetypiske billeder.

 

Nr. 2 overlapper også med en del oplysninger om racen, men har også en del "kendte" hunde gennem tiden (iblandt min egen :lun:) og med mange personlige, hyggelige billeder.

 

Derudover husker jeg en gammel hæftet bog af Arne Herskind Ped(t?)ersen med blåt omslag som vi lånte på biblioteket tilbage i start 90'erne inden vi fik den første franskmand ind i huset. Tror dog ikke den er til at opstøve nogle steder, desværre. Men vi havde stor glæde af den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg er ved at være færdig med den sidste krimi jeg har stående, og tænkte jeg vill kaste mig over noget hunde litteratur.

Inden jeg bare flår noget ned fra en hylde, kunne det da være sjovt at høre, om der er nogen andre med bulldogs, der kan anbefale noget læsestof? Jeg har set tråden med bøger, men tænkte i måske have forslag der var mere passende for netop vores dejlige race. Så lad mig høre hvis i har forslag til bøger der vilel være gode at læse i forhold til vores dejlige franske venner.

 

Hvad er du helt præcist ude efter?

 

Jeg mener, bøger om adfærd, sprog, indlæringspsykologi og aktivering "rammer" de fleste racer. Naturligvis er der forskellige særpræg hos racerne men "grundmaterialet" er det samme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk er jeg vil lidt ude efter det hele. Men det skal være nemt at gå til og forståeligt. Da jeg er førstegangs hundeejer, er der sikkert meget at lære. Jeg er derfor frisk på det meste, om det er adfærd, sprog eller andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Faktisk er jeg vil lidt ude efter det hele. Men det skal være nemt at gå til og forståeligt. Da jeg er førstegangs hundeejer, er der sikkert meget at lære. Jeg er derfor frisk på det meste, om det er adfærd, sprog eller andet.

 

Okay.

 

Det bliver lidt nemmere hvis du fortælle hvad du allerede har læst :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Undskld ventetiden med svaret, er lidt hængt op for tiden.

Jeg har kun læst lidt hvalpe bøger.

 

Der er skrevet en bog, der stammer fra tv-programmet og har samme titel "Er det mig eller hunden". Den er dejlig let at gå til og hun kommer med lidt historier fra hverdagen, der gør det lidt hyggeligere at læse, (Synes jeg).

Den har jeg (ind til videre) fundet ret god :)

 

Det var måske en mulighed, så har jeg lige fået en ny bog i fødselsdagsgave. Den har jeg ikke nået at læse i endnu, da jeg glemte den der hjemme. Men den hedder vist "Forkælelse til hunde". Har kun lige bladret lidt i den, men den så vældig interessant ud :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...