Hop til indhold

hvid boxer hvalp


Gæst muffi1234
 Share

Recommended Posts

Gæst Michelle w

Et uddrag af dette kan i øvrigt læses på det link der tidl er sat ind i tråden, så hvis du havde prøvet at klikke på det, havde du osse selv kunnet finde det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Direkte google oversættelse :

Med hensyn til døvhed, er det genetiske grundlag for hvidt i Boxers de samme som i Dalmatinere, dog uden den tikkende faktor til at give pletter. I Storbritannien var forekomsten af døvhed i Dalmatinere er omkring 5% bilateralt døve og 13% ensidigt døve, alt påvirket 18%. I de stater, i henhold til Si tallene noget højere, 8% bilaterale og 22% ensidig, alt påvirket 30%. Jeg kender ikke nogen gode tal for Boxers men det ville være rimeligt at antage, at forekomsten er den samme. Kun bilateralt døve Boxers ville blive anerkendt selvfølgelig; under 10%.

Årsagen til døvhed er forbundet med den hvide farve er fraværet af pigment celler i det indre øre medfører et tab af sensoriske hårceller på omkring 6 - 8 uger gamle. Manglen / fravær af pigment celler er også årsagen til den hvide pels og upigmenterede tredje øjenlåg (haw). Generelt, jo mere pigment i pelsen den nederste vil være risiko for døvhed, men alle overvejende hvide hunde er i risiko for at blive døv.

Bemærk dog, at ikke alle hvide hunde er hvidt på grund af mangel på pigment celler. Nogle kan lide West Highlands og Pudler bare har meget fortyndet pigmentering, de har en komplet supplement af pigment celler, så der ikke risikerer at blive døv. Biscuit skygge, almindeligvis omkring ørerne og langs ryggen kan skelne denne form for hvid pels.

Der er selvfølgelig mange andre årsager til døvhed hos hunde, mennesker, mus osv. Rigtig mange døvhed gener er kendt i mus. Ikke alle kan henføres til manglende pigment celler. Og døvhed kan være forårsaget af eksterne faktorer også.

 

Som jeg læser dette, er det genetisk bestemt og vedrører hunde der mangler pigment, altså hunde der lider af abinisme eller hvad ?

 

Og procenterne er jo heller ikke så høje her, som man hører andre steder, fra 5-8 % helt døve og 18-22 % ensidet døve.

 

Det med det indre øre, har du så ret i at det er på grund af mangel på pigment i cellerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Nej der er ikke tale om albinisme -en albino har SLET intet pigment, og har altså røde øjne.

 

Og nej det er ikke voldsomt høje tal. men trods alt er det jo ikke grebet ud af den blå luft at hvide boxere har højere risiko for at være døve.

 

Og så skal man måske huske på at osse hvide boxere med aftegn er i artiklen regnet som hvide.

Og der skrives jo i artiklen at jo mindre farve der er på hunden, jo højere risiko for døvhed. Så måske man skal være mindre bekymret for de "brogede" boxere end for de helt hvide.

Uanset ville jeg ikek købe hvid boxer uden at den var BEAR-testet inden den forlader opdrætter

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej vi bliver nok ikke helt enige om dette, da vi ikke læser det på samme måde, men lad det nu ligge, jeg søger bare selv videre på nettet eller sender spørgsmålet til forskellige instanser inden for forskning og så se om der er nogen der vil svare :confused:

 

Men tak for debatten :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Hvad er det nu vi ikke er enige om? Du har lige tabt mig:blink:

 

Er det ang albinisme, for i så fald er der ikke så meget at være uenig om. Albino er man først hvis der slet intet pigment er :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
:hmm:Må jeg tillade mig at rette din oplysning?

Det er ikke kennel postobox, men Kennel Bostobox.

www.bostobox.dk

 

Vil lige supplere med at fortaelle jeg redede en hvid boxer hvalp fra et internat, da den var dov! Den var HELT hvid med et sort og et rodt oje.

3 mdr. Meget skon hvalp, men den kunne intet hore selvfolgelig.

 

Det betod ejer og hund skal benytte sig af haandsignaler. Jeg satte mig lidt ind i det, imens jeg tog mig af hvalpen og det er ikke SAA svaert. slet ikke naar jeg kunne finde ud af det og fik laert hvalpen at sitte og smaa kommandoer for kom og go' dreng.

 

Saa jeg ville godt tage imod en dov boxer og det er ikke saa stort et problem.:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst muffi1234

mit valg stod mellem en boxer eller en rottweiler, jeg har en rottweiler i forvejen, jeg syntes bare at sådan en hvid boxer er utrolig flot og har altid drømt om at få sådan en, plus det ville redde et hunde liv. jeg søgte alt hvad jeg kunne efter sådan en hvid skat, men fandt ingen så bestemte mig for at få en rottweiler, og har fået den dejligste hvalp, en uge efter fik jeg en besked om at der var født en kul boxere og at der var hvide iblandt, men der havde jeg fået min hvalp, så håber på at heldet er med mig næste gang jeg skal have en hvalp, men fortryder bestemt ikke mit valg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...