Hop til indhold

Vores hund taber hår?


Gæst LaIkA
 Share

Recommended Posts

Gæst LaIkA

Hejsa, vores labrador LaIkA er en halvandet år gammel tæve. Her de sidste dages tid, er hun begyndt at tabe hår, dog kun nogle steder. Især nede ved lårene, og ved bagdelen. Ellers har hun ikke tabt hår andre steder, der er ingenting ved hovedet. Hun er blevet behandlet for lopper, selvom hun kun har haft da hun var lille. Hun fælder også utrolig meget... vi har bestilt tid hos dyrelægen mandag, men har I et bud på hvad der kan være galt?

 

Mvh LaIkA ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Velkommen :-D

 

Det er godt du har bestilt tid til hende :-)

 

Jeg tænker på skab, lopper eller allergi fx :hmm:

 

Hvad fodrer du med ? giver du hende tilsætning af olie til maden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-)

 

Mht. foder får hun nu tørfoder der skulle være meget vitaminfyldt. Før fik hun tørfoder fra mærket Science, hvor det enten var blandet op med tun i vand eller en klat varm leverpostej.

 

Jeg ved ikke om det er allergi, hun er ihvertfald meget ude, vi bor på en gård hvor der kommer mange mennesker, og hunde. Jeg ved ikke, om det har nogen form for påvirkning?

 

Mvh LaIkA ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak :-)

 

Mht. foder får hun nu tørfoder der skulle være meget vitaminfyldt. Før fik hun tørfoder fra mærket Science, hvor det enten var blandet op med tun i vand eller en klat varm leverpostej.

 

Jeg ved ikke om det er allergi, hun er ihvertfald meget ude, vi bor på en gård hvor der kommer mange mennesker, og hunde. Jeg ved ikke, om det har nogen form for påvirkning?

 

Mvh LaIkA ;-)

 

Hvad hedder mærket?

 

Var det Hills hun fik før?

 

Får hun olie i maden?

 

Jeg tilsætter selv både fiskeolie og vegetabilsk koldpresset olie til mine hundes mad hver dag, det er godt :-)

 

Mine får hjemmelavet mad, men det er også godt at tilsætte

tørfoder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa, vores labrador LaIkA er en halvandet år gammel tæve. Her de sidste dages tid, er hun begyndt at tabe hår, dog kun nogle steder. Især nede ved lårene, og ved bagdelen. Ellers har hun ikke tabt hår andre steder, der er ingenting ved hovedet. Hun er blevet behandlet for lopper, selvom hun kun har haft da hun var lille. Hun fælder også utrolig meget... vi har bestilt tid hos dyrelægen mandag, men har I et bud på hvad der kan være galt?

 

Mvh LaIkA ;-)

 

---Det kan være så mange ting.......

Har hun andre symptomer?

Hvordan er hendes løbetider? Er hun normalvægtig? Spiser hun normalt? Er der nogen rødmen eller knopper på huden? Kløer hun sig?

 

Hårtab kan være helt normal fældning.

 

Eller det kan være tegn på en infektion næsten hvorsomhelst i kroppen.

Og så kan det være tegn på allergi.

Eller det kan være en hormonsygdom...

Og så kan det selvfølgelig være lopper eller andet kryb, der generer huden.

 

Det er meget almindeligt, at hunde får allergi i hendes alder..... Men så vil hun nok have lyserødt udslet eller knopper forskellige steder, f.eks i armhulerne eller i lysken..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...