Rams Skrevet December 2, 2010 Rapporter Share Skrevet December 2, 2010 Dexter har længe gjort det, at han har spontant sætter af, når jeg løfter ham op, men det er sådan noget klumpe dumpe noget, for han gør det sådan set for sent. Og lige for tiden løfter jeg ham over næsten hver vej, så løfter ham en del op:rolleyes: Kom så til at tænke på, at der jo er potentiale til mere her:mrgreen: Så kan jeg ikke lære ham at hoppe op i mine arme, når jeg bukker mig ned efter ham? Nogle ideer? (Man skal vel udnytte, at man har en hund med fjedre-ben:mrgreen:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Dexter har længe gjort det, at han har spontant sætter af, når jeg løfter ham op, men det er sådan noget klumpe dumpe noget, for han gør det sådan set for sent. Og lige for tiden løfter jeg ham over næsten hver vej, så løfter ham en del op:rolleyes: Kom så til at tænke på, at der jo er potentiale til mere her:mrgreen: Så kan jeg ikke lære ham at hoppe op i mine arme, når jeg bukker mig ned efter ham? Nogle ideer? (Man skal vel udnytte, at man har en hund med fjedre-ben:mrgreen:) Hvorfor bukke dig? alle vores kan hoppe op i armene på os, så bare kom i gang med træningen..I starten kan du bukke det ene ben lidt frem så han kan bruge dit knæ til at sætte af på.. Jeg er ved at lære Elvis at kravle..Isabella ved det ikk Hun bliver så pissesur på mig når jeg lærer dem sådan noget Til verdensudstillingen viste Soshy hende hvor dygtig hun er til at krybe..Er det måske min skyld at Isabella gav hende signalet i ringen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 øhm, jeg har ikke nogen bud på, hvordan du kan lære ham det, jeg er træningsmongol. men lige siden vi fik halfdan har vi konsekvent sagt løft, lige før vi løftede ham op (vi slæber jo op og ned ad trapper dagen lang), og det har betydet, at han nu selv hopper op i armene på mig - med lidt forskellige entusiasme fra gang til gang, men mindst et lille spjæt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret December 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Hvorfor bukke dig? alle vores kan hoppe op i armene på os, så bare kom i gang med træningen..I starten kan du bukke det ene ben lidt frem så han kan bruge dit knæ til at sætte af på.. Jeg er ved at lære Elvis at kravle..Isabella ved det ikk Hun bliver så pissesur på mig når jeg lærer dem sådan noget Til verdensudstillingen viste Soshy hende hvor dygtig hun er til at krybe..Er det måske min skyld at Isabella gav hende signalet i ringen Dexter var godt nok også dygtig til at sitte, da Isabella skulle få ham til, at stå pænt i Herning:mrgreen: Dexter har så lige lært at bakke når jeg siger biip biip biip (som en lastbil der bakker) De kan være, at det bliver det næste trick han blærer sig med i en udstillingsring:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret December 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 øhm, jeg har ikke nogen bud på, hvordan du kan lære ham det, jeg er træningsmongol. men lige siden vi fik halfdan har vi konsekvent sagt løft, lige før vi løftede ham op (vi slæber jo op og ned ad trapper dagen lang), og det har betydet, at han nu selv hopper op i armene på mig - med lidt forskellige entusiasme fra gang til gang, men mindst et lille spjæt. Manglede faktisk også en kommando på det, for OP er allerede en anden kommando til ham. Og SPRING bliver brugt, når han skal løbe over et spring til træning. Så LØFT er god:5up: Eller måske HEP:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Manglede faktisk også en kommando på det, for OP er allerede en anden kommando til ham. Og SPRING bliver brugt, når han skal løbe over et spring til træning.Så LØFT er god:5up: Eller måske HEP:hmm: stemmer for hep, det er lige en tand mere festligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret December 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 stemmer for hep, det er lige en tand mere festligt Kom også til at tænke på det, for det er da totalt cirkus-hunde-agtigt:cool: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Dexter var godt nok også dygtig til at sitte, da Isabella skulle få ham til, at stå pænt i Herning:mrgreen: Dexter har så lige lært at bakke når jeg siger biip biip biip (som en lastbil der bakker) De kan være, at det bliver det næste trick han blærer sig med i en udstillingsring:blink: Nogle af de "gamle" hunde lærte vi at bukke på kommandoen tark..Jeg kan love dig for at dommerne blev helt glade når vi vandt og Isabella sagde..Vent..min hund vil gerne lige sige taaarkk for placeringen :slem:Du skal lære ham at ryste sig på kommando Det er meget brugbart i ringen... Eller lad mig lære ham kommandoen jump..Det kan Bobo og han kan springe helt op i skulderhøjde Det blvier ISabella også sur over... Til gengæld blvier hun aldrig sur over de små snydetricks jeg har lært ham..Som at glide frem så vinklingen bliver bedre eller at sprede bagbenene lidt mere :hmm:hun er virkelig ikke nem at gøre tilfreds Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret December 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Nogle af de "gamle" hunde lærte vi at bukke på kommandoen tark..Jeg kan love dig for at dommerne blev helt glade når vi vandt og Isabella sagde..Vent..min hund vil gerne lige sige taaarkk for placeringen :slem:Du skal lære ham at ryste sig på kommando Det er meget brugbart i ringen... Eller lad mig lære ham kommandoen jump..Det kan Bobo og han kan springe helt op i skulderhøjde Det blvier ISabella også sur over... Til gengæld blvier hun aldrig sur over de små snydetricks jeg har lært ham..Som at glide frem så vinklingen bliver bedre eller at sprede bagbenene lidt mere :hmm:hun er virkelig ikke nem at gøre tilfreds Har overvejet det der med at bukke, men jeg er simpelthen ikke opmærksom på, hvornår han gør det. For han hviler (og dermed strækker sig derefter) altid kun når jeg halvsover (teenagebombe:cool:), og på disse tidspunker er jeg bare ikke særligt opmærksom:pift: Men skal da nok lige lære ham at ryste:mrgreen: Dexter kan hoppe højt -Når jeg siger DUT og holder hånden højt oppe. Han kan bare ikke særligt godt korrigere det, så han rammer ikke altid hånden med snuden, men giver mig oftere en high five, med pote. DET kunne jeg jo selvfølgelig også lave til en ny kommando:klap: Men hvordan får du hundene til at forstå, at du vil have dem til, at hoppe op i armene af dig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret December 2, 2010 Rapporter Share Besvaret December 2, 2010 Har overvejet det der med at bukke, men jeg er simpelthen ikke opmærksom på, hvornår han gør det. For han hviler (og dermed strækker sig derefter) altid kun når jeg halvsover (teenagebombe:cool:), og på disse tidspunker er jeg bare ikke særligt opmærksom:pift:Men skal da nok lige lære ham at ryste:mrgreen: Dexter kan hoppe højt -Når jeg siger DUT og holder hånden højt oppe. Han kan bare ikke særligt godt korrigere det, så han rammer ikke altid hånden med snuden, men giver mig oftere en high five, med pote. DET kunne jeg jo selvfølgelig også lave til en ny kommando:klap: Men hvordan får du hundene til at forstå, at du vil have dem til, at hoppe op i armene af dig? Jeg starter med at sætte en hånd i nakken på dem og ligesom danne en hjælp så de kan gå op ad mig.. Og siger kommandoen..Efter et par gange kan jeg nøjes med at bukke i knæet så hopper de op via det..Og så kan de bare hoppe op..Bukke lærer jeg dem ved at holde godbiden ned mod gulvet..ligesom da de lærte dæk..bare uden at sidde først... Jeg tror det har taget 4-5 godbidder så har de fattet det..kunne være jeg skulle lære skvattet det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bille Besvaret December 16, 2010 Rapporter Share Besvaret December 16, 2010 Hvor unge må de være, før de må hoppe op til os? (hvis de altså kan ) Jeg skulle jo passe på Mille og trapper og at hoppe (men det er jo mere store hunde, så vidt jeg har forstået) :hmm: Jessie går jo næsten på bagbenene hele tiden, hun hopper på bagbenene når hun hilser, hun hopper op ad Mille når hun vil lege og ynder at stille sig op ad mange ting - vasketøjskurven, skraldeposen, så den vælter :stupid: indkøbsposerne og også mens man har dem i hænderne, så de lige bliver trykket yderligere ned mod gulvet - måske der så falder lidt mad ud :slem: - gulvspanden... heldigvis er hun ikke tung nok til at vælte den og når hun hilser og jeg tager hende op, er hun lige ved at vælte bagud pga. sin iver og hoppen, så ville gerne lære hende at hoppe helt op på kommando, men måske er hun for lille endnu? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Eyecatcher Besvaret December 16, 2010 Rapporter Share Besvaret December 16, 2010 Hvorfor bukke dig? alle vores kan hoppe op i armene på os, så bare kom i gang med træningen..I starten kan du bukke det ene ben lidt frem så han kan bruge dit knæ til at sætte af på.. Jeg er ved at lære Elvis at kravle..Isabella ved det ikk Hun bliver så pissesur på mig når jeg lærer dem sådan noget Til verdensudstillingen viste Soshy hende hvor dygtig hun er til at krybe..Er det måske min skyld at Isabella gav hende signalet i ringen Dåååååmme dig !! Du er godt klar over at jeg læser med herinde , ikke ? :fornaermet: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 16, 2010 Rapporter Share Besvaret December 16, 2010 :hmm: Det kunne egetnlig være ret smart Njord selv kunne hoppe op, især hvis jeg også har datteren med, det er bare ikke helt nemt at bukke sig ned med en baby på armen og evt. andet når man skal op af trapperne.. Er der nogen der har nogle goe fif? Og må en lille hvalp overhovedet hoppe? Jeg er "kun" 163, så det er ikke vildt højt han skal springe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts