Hop til indhold

Økologisk Hundeshampoo ?


Gæst FrøkenWhipsy
 Share

Recommended Posts

Gæst FrøkenWhipsy

Ja altså...jeg er faldet over det hersens økologiske hundeshampoo ( http://www.økohundeshampoo.dk/produkter.php). Synes det ser ud til at være ret lækkert! Tænkte om der var nogle herinde der har prøvet det ?

...Måske er det også bare fjollet at købe øko hundeshampoo når man kan få noget billigt halløj...:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, det er slet ikke fjollet at være øko-hippie, selvom man kan få billigere produkter :-D Er det for at købe noget økologisk eller for at undgå skadelige stoffer og parfume?

 

Jeg har ikke erfaring med den der shampo, men jeg købte en intimshampo i supermarkedet. Den kostede vist 40 kr. Ph-værdien er den samme og så er det uden parfume, parabener og alt muligt andet. Jeg ved ikke om den var bedre eller dårligere end andre hundeshampoer, da jeg holdt mig til den, men jeg har læst at andre synes den er lige så god som alt det andet, de har prøvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger det...eller rettere...mine hunde bruger det :slem:

 

På cotonshoppen.dk [jeg kan ikke indsætte links :confused:] fandt jeg 5 små flasker til 140 kr.

4 x shampoo med forskellige (milde) dufte og 1 balsam.

 

Mine coton'er er 7 mdr. gamle, men har kun været i bad med shampoo og balsam to gange. Produkterne er drøje i brug. De skal blandes op 1:10, så jeg vil tro, at jeg har nok til de næste 8-10 år.... :5up:

 

Jeg har bevidst valgt økologisk, fordi mine hunde ikke har underuld - dvs. der er ikke noget pelslag til at beskytte huden mod evt. kemikalier o.lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Jeg bruger det...eller rettere...mine hunde bruger det :slem:

 

På cotonshoppen.dk [jeg kan ikke indsætte links :confused:] fandt jeg 5 små flasker til 140 kr.

4 x shampoo med forskellige (milde) dufte og 1 balsam.

 

Mine coton'er er 7 mdr. gamle, men har kun været i bad med shampoo og balsam to gange. Produkterne er drøje i brug. De skal blandes op 1:10, så jeg vil tro, at jeg har nok til de næste 8-10 år.... :5up:

 

Jeg har bevidst valgt økologisk, fordi mine hunde ikke har underuld - dvs. der er ikke noget pelslag til at beskytte huden mod evt. kemikalier o.lign.

 

Jep - har nemlig selv luret på den pakke med 5 små flasker i fra cotonshoppen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger det og jeg synes det er rigtig godt..

 

 

Men lad være at bruge det i økologiens navn... Det eneste der er økologisk i det er lavendelen i lavendel shampoen, kamille og melisse i melisseshampoen osv. Og det er ikke engang dokumenteret.. JEg skrev og bad om et datablad på ingredienserne og et økologi nummer.. :vedikke:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Smilla bliver vasket en gang om ugen og jeg skal helt sikkert have fat i den, der med jojoba, som også kan bruges til allergi-hunde. Jeg har ikke bestilt den endnu, fordi jeg lurer på, om jeg kan finde den et sted i Århus, så jeg ikke skal betale porto.

 

 

Evt. her ?

 

Hundetræning og Hvalpetræning i Århus

Skanderborgvej 224 B

8260 Viby J

Tlf.: 20 20 40 97

 

 

 

Men mon det bare er internet handle eller om de også har en "rigtig" butik ? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min barf butik anbefaler det også til allergi hunde, det stritter lidt på mig, når samtlige af shampoo'erne så vidt jeg kan se, er proppet med æteriske olier (parfume).

 

Når man har en allergihund, så handler det jo så vidt jeg kan forstå, om at vaske med en så hudvenlig shampoo som mulig.

 

I min verden er det en shampoo uden parfume.

 

Jeg har til stadighed ikke fundet en bedre shampoo, end Dermo Canis High GLA fra Boeringer Ingelheim. Uparfumeret, hudskånsom, og efterlader hundens pels skinnende og virker endda mod kløe :5up:

 

Buy Dermocanis Shampoo, £8.99, Skin Conditions Products, Online Pharmacy

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...