Hop til indhold

Naturligt Hundefoder?

Gæst Christina Andersen
 Share

Recommended Posts

Gæst Christina Andersen

Hej Allesammen

Jeg er helt ny herinde :vinken:

Lige hurtigt, så har jeg en skøn 7-årig schæferhund som hedder Castor.

Han har utroligt fintfølende mave, og efter en masse år hvor jeg har ledt efter et hundefoder som han kunne tåle, så tror jeg enden er regnbuen endelig er fundet! :-D

Jeg har prøvet det der hedder Joe&Jack, som kommer fra England. Det er lavet af naturlige ingredienser, og han slubrer det i sig og hans mave er blevet MEGET bedre.

Jeg vil rigtigt gerne have at andre får samme oplevelse, så jeg kontaktede ham der ejer det og har fået eneretten til at sælge det i Skandinavien. Så jeg skal have lavet et forhandler netværk med distrikt forhandlere.

(Bare rolig, det er ikke en salgstale:lol:), men jeg ved ikke hvad folk syntes om det.

Så fandt jeg det her forum og tænkte alle i dejlige hundemennesker med garanti har en mening om det!

Tror i det ville kunne sælge i Danmark?

Jeg mener, hvis det er godt for min hund, så kan man jo hjælpe andre dejlige vovser med maveproblemer på den her måde.

Det hedder Joe&Jack eller Pets Kitchen.

Bare google det, og der kommer en masse.

Glæder mig til at høre hvad i har at sige om det! :klap:

Christina

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen held og lykke med projektet. Jeg vil så sige at der simpelthen er SÅ mange foderproducenter på markedet så jeg tror det er svært. Men god kvalitet på råvarer vil altid være godt spørger du mig.

Nu skal du så lige huske at når man bliver foderforhandler skal man registreres og godkendes hos Plantedirektoratet(Fødevarestyrelsen) og der skal også foreligge en varedeklaration på DANSK på foderet.

Held og lykke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid svært at bedømme et foder. Man ved ikke umiddelbart hvor god en kvalitet råvarerne er og det er det der er afgørende for foderets optagelighed. Umiddelbart vil jeg sige om dette at ris som første ingrediens ikke er optimalt ligesom hvide ris slet ikke er. Der er også roetrevler i og roer og andre stivelsesholdige ingredienser er ikke optagelige for hunde. Så det er bare fyld.

Som sådan er brune ris ok (hvis råvarekvaliteten god) men som hovedingrediens nej. Nu har jeg ikke lavet en energiberegning på det men umiddelbart lyder som om der mange kuldydrater i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Nu råfodrer jeg vores hunde, men skulle jeg hoppe på tørfoder igen, så var det ikke et tørfoder jeg ville vælge :vedikke:

Der er alt for lidt kød i og for mange kulhydrater - det ligner desværre et utal af lign. allerede etablerede mærker i DK :genert:

Dejligt at din hund trives på det - det er jo hovedsagen, men du bad om meninger og min mening er, at jeg aldrig ville købe det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Nu råfodrer jeg vores hunde, men skulle jeg hoppe på tørfoder igen, så var det ikke et tørfoder jeg ville vælge :vedikke:

Der er alt for lidt kød i og for mange kulhydrater - det ligner desværre et utal af lign. allerede etablerede mærker i DK :genert:

Dejligt at din hund trives på det - det er jo hovedsagen, men du bad om meninger og min mening er, at jeg aldrig ville købe det.

Og så bliver jeg lidt harm over, at ordet naturlig hundemad igen igen skal misbruges - der er jo intet naturligt over et tørfoder med roeaffald osv i :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites