Hop til indhold

kørersyge


Aslan
 Share

Recommended Posts

Aslan kastede op igår.

 

Vi har været ude og kører næsten hver dag og han har ikke sagt noget overhovedet.

 

Men så igår, 3 timer efter sin morgenmad, kastede han op i bilen.

 

Vi tog 1½ km på motorvejen, kørte af, og hen på den anden afkørsel og så 1½ km igen. og så ellers hjem, og 100 m fra ankomst, kom morgenmaden op.

 

Kan det være fordi vi øvede mortor vej hvor man kører hurtigere end bykørsel? Der har nemlig ikke været noget når vi tøffer rundt i Ringe.

 

Hvis det er mortorvejen og farten, er det så noget han vokser fra? Kan det øves væk?

 

Vi bor på fyn, min familie bor i århus, der er meget mortorvej op til dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan kastede op igår.

 

Vi har været ude og kører næsten hver dag og han har ikke sagt noget overhovedet.

 

Men så igår, 3 timer efter sin morgenmad, kastede han op i bilen.

 

Vi tog 1½ km på motorvejen, kørte af, og hen på den anden afkørsel og så 1½ km igen. og så ellers hjem, og 100 m fra ankomst, kom morgenmaden op.

 

Kan det være fordi vi øvede mortor vej hvor man kører hurtigere end bykørsel? Der har nemlig ikke været noget når vi tøffer rundt i Ringe.

 

Hvis det er mortorvejen og farten, er det så noget han vokser fra? Kan det øves væk?

 

Vi bor på fyn, min familie bor i århus, der er meget mortorvej op til dem.

 

Jeg ved ikke så meget om det du spørger om men ingefær siges at have en god virkning på køresyge. Ellers er der Sepam (så vidt jeg husker), som er et traditionelt præperat og det virkede ihvertfald på min hund.

 

Tror at hunde kan lide af køresyge ligesom mennesker kan, og så kan jeg ikke forestille mig at træning kan få det til at gå væk. Kvalme og opkastning som følge af nervøsitet kan man selvfølgelig gøre noget ved, rent træningsmæssigt, ved at bygge op omkring kortvarige, positive oplevelser. Det er så lige at finde ud af hvilken slags køresyge din hund lider af????.

 

Held og lykke med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor har du din hund når i kører i bil ?????????

Bella bliver køresyg når hun er i bunden af bilen ved forsæde,:confused: kaster op, men når hun er i sit bur bag i bilen sammen med sit tøjdyr(et hun kun har i bilen) og et tyggeben, så hygger hun sig og der sker ikke noget, hun er meget glad når jeg lukker bagsmækken op og kravler selv ind i buret, men stritter lidt imod hvis jeg lige forsøger med bunden ved forsædet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er også i sit bur, hvor han med glæde vil ind og helst ikke ud igen (med mindre vi skal ud og lege med hans tanter)

Som sagt, med by kørsel er der ikke noget.

Vi har overvejet om det er farten hurtig op (på nedkørslen) og farten hurtig ned (på afkørslen).

Men det skete bare ikke under dette, men så på den anden side, når jeg kaster op, sker det jo også først et stykke tid efter at en situation har udløst dette.

 

Vi må jo vente et stykke tid, og se om det bliver bedre med tiden, og indtil da, må min familie jo så komme til fyn, hvis de vil se mig (ja, hvad gør man ikke for sin hund?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke så meget om det du spørger om men ingefær siges at have en god virkning på køresyge. Ellers er der Sepam (så vidt jeg husker), som er et traditionelt præperat og det virkede ihvertfald på min hund.

 

Jeg har HØRT at man skal passe på med ingefær, da hunden kan blive syg af det. Med dette, TROR jeg at der skal en "overdosis" til, eller?

Hvor meget ingefær pr kilo?

Rå ingefær eller i pulver/pille/drikke form?

 

Sepam, hvor køber man det?

 

 

Vi vil gerne til stranden i weekenden, vi har chancen for at han kan se og mærke havet med sine to tanter (hvis de tør, tør han for det meste også). Der er ca 20 km.

 

Ville det hjælpe at holde ind hver 5. km?

Frisk vand hvis man holder ind hver 5 km?

 

Vi regner med at starte med at kører, og så må vi jo vende om, hvis det gå helt galt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...