Gæst Coco-doodle Skrevet December 9, 2010 Rapporter Share Skrevet December 9, 2010 Hej Jeg har en hvalp på 5½ måned. :hjerte: Hun gør normalt når hun skal ud, men hun er begyndt at gø både af os og ude i haven. Det begynder allerede om aftenen ved 8-9 tiden hvor vi sidder og ser tv. Hun holder op, men gør så lidt efter igen. Det er ligesom om hun ikke vil falde til ro. Hun er vågen stort set hele natten og gør ind imellem. Når vi så lukker hende ud, står hun bare og gør helt sindsygt ude i haven. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Jeg spurgte træneren på det hvalpe-hold jeg gik på. Hun sagde at jeg skulle rose Coco for at gø og så derefter for hendes opmærksomhed. Synes bare det virker lidt mærkeligt? Har prøvet, men indenfor er vi jo nødt til at lukke hende ud, for tænk nu hvis det er fordi at hun skal ud og ikke bare for at få opmærksomhed! I haven kan man slet ikke komme i kontakt med hende. Nu er vi begyndt at gå ud og hente hende, men det er jo ikke holdbart. Hvordan får jeg lært hende at det ikke er ok at gø. Og gad vide hvorfor hun gør! Vi går ½ time kl 7 så 15-30 min. og så om aftenen og for det meste også ½ time når vi kommer hjem fra arbejde og skole. Vi træner for det meste 10-15 min. hver dag. Bare sådan sit, dæk osv. Men vi leger ikke så meget med hende og mon ikke hun gør om aftenen fordi hun keder sig? Eller får hun ikke nok motion/mental træning. Om dagen kan hun sagtens holde sig i måske 8 timer, men om natten har hun altdi skullet op 1-2 gange og ud og tisse. Det synes jeg også er ok, men nu kommer hun ikke ind igen og sidder bare ude og gør. Vi har tænkt lidt på at lukke hende ud i gangen i nat. Men vi har da været så langt ude at vi har tænkt på anti-gø halsbånd,... Håber I har nogle gode råd:5up: - for ingen af os herhjemme har fået en sammenhængende søvn i næste en uge nu og det bliver kun værre!:damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Hvor mange timer er hun alene om dagen og hvor sover hun nu om natten? (bare lige inden jeg griber til tasterne):blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Coco-doodle Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Hvor mange timer er hun alene om dagen og hvor sover hun nu om natten? (bare lige inden jeg griber til tasterne):blink: Hun har hele huset både dag og nat. Hun har et stort "bur" inde i stuen hvor hun elsker at sove og ellers sover hun hos mig i sengen eller i sofaen. Hun er alene mellem 3 og 8 timer. Ja der er stor forskel, men de fleste dage er det 5 timer. De dage hvor det har været 8 timer har vi dog prøvet at få en til at komme lige og sige hej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Ha! Been there! Kender det alt for godt med en hund, der mener at der skal gøes uafbrudt hele natten. Det stod på en måned eller to, og det var den værste periode i mit liv (næsten). Det var jo lige før vi tog turen til USA og fik ham debarket :blink: Vi prøvede alt. Vi prøvede at råbe af ham, vi prøvede at aflede ham, vi prøvede at rose ham for at være stille, vi prøvede at give ham time-out, vi prøvede hmmm ja alt. Vi prøvede også at give ham beroligende. Det, der i sidste ende, virkede for os, var at lave hans sengetid om. Vi gik aftenturen allerede ved 18-19-tiden og så blev han lagt i seng omkring kl. 20, hvor jeg sad inde hos ham og fik ham til at falde til ro i en times tid hvorefter jeg så gik ind i stuen igen. Det var som om, at han skulle passe på alt, når vi lagde os til at sove, så derfor var det vigtigt, at han slappede af inden. I et par dage lå min kæreste med en hånd på ham om natten og snakkede til ham lige så snart han skulle til at gø og på den måde afledede ham. Han fik ingen søvn, men altså det ville han jo heller ikke have fået at alligevel. Det virkede. Der kan jo være mange grunde til det, men virkelig prøv jer frem. Måske med at gå en tidlig aftentur med søgeøvelser og forsøg at køre hende mentalt træt og "læg hende i seng" tidligt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts