Gæst Tiba Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 HEj igen Tiba (14 uger) sover MEGET.. Så snart vi er inde sover hun, fordi jeg fortager mig andet (stille arbejde)... Jeg er ude med hende omkring 3 gange dagligt... ellers sover hun.. Er det fordi hun keder sig??? Ved ikke hvordan jeg kunne aktivere hende hjemme... Hun vil ikke rigtig noget. Har dårlig samvittighed da jeg føler at jeg ikke giver hende opmærksomhed nok, da jeg også vil have at hun ikke tilknytter sig FOR meget til mig!! Er det normalt? Ideer hvad jeg kunne finde på? Hvor meget skal en hvalp mades om dagen??? Synes hun spiser meget pludselig. Før var hun vant til at der hele tiden var mad i skålen, men syne shun har taget på, så nu mader jeg hende 3 gange... af ok god portioner.. men hun går hele tiden til mad skålen.. Hun vejer 10 kilo!! Hun er af Amstaff race.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Juni 15, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2008 HEj igen Tiba (14 uger) sover MEGET.. Så snart vi er inde sover hun, fordi jeg fortager mig andet (stille arbejde)... Jeg er ude med hende omkring 3 gange dagligt... ellers sover hun.. Er det fordi hun keder sig??? Ved ikke hvordan jeg kunne aktivere hende hjemme... Hun vil ikke rigtig noget. Har dårlig samvittighed da jeg føler at jeg ikke giver hende opmærksomhed nok, da jeg også vil have at hun ikke tilknytter sig FOR meget til mig!! Er det normalt? Ideer hvad jeg kunne finde på? Hvor meget skal en hvalp mades om dagen??? Synes hun spiser meget pludselig. Før var hun vant til at der hele tiden var mad i skålen, men syne shun har taget på, så nu mader jeg hende 3 gange... af ok god portioner.. men hun går hele tiden til mad skålen.. Hun vejer 10 kilo!! Hun er af Amstaff race.. Er hun kun ude 3 gange dagligt? Det kan da ikke lade sig gøre med renlighedstræning :hmm: Jeg synes du ska lade hende spise det hun har lyst til! Har hun altid fri adgang til frisk vand? Hun skal vokse meget, du kan ikke bruge posens anvisninger til noget, en hvalp skal spise det den kan stort set. Hvad laver i når i er ude? Går du langt med hende, hvorfor bliver hun så træt? Leger hun? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Juni 15, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2008 HEj igen Tiba (14 uger) sover MEGET.. Så snart vi er inde sover hun, fordi jeg fortager mig andet (stille arbejde)... Jeg er ude med hende omkring 3 gange dagligt... ellers sover hun.. Er det fordi hun keder sig??? Ved ikke hvordan jeg kunne aktivere hende hjemme... Hun vil ikke rigtig noget. Har dårlig samvittighed da jeg føler at jeg ikke giver hende opmærksomhed nok, da jeg også vil have at hun ikke tilknytter sig FOR meget til mig!! Er det normalt? Ideer hvad jeg kunne finde på? Hvor meget skal en hvalp mades om dagen??? Synes hun spiser meget pludselig. Før var hun vant til at der hele tiden var mad i skålen, men syne shun har taget på, så nu mader jeg hende 3 gange... af ok god portioner.. men hun går hele tiden til mad skålen.. Hun vejer 10 kilo!! Hun er af Amstaff race.. Hvorfor må hun ikke knytte sig for meget til dig? (Hvad er for meget?) Sover hun konstant??? Fiser hun ikke rundt og laver "ballade" og udforsker verden engang imellem? Hvalpe sover meget, det bliver mindre med tiden, men hvis hun sover hele tiden, så lyder det ikke helt som det skal. Hvis du går med hende 3 gange om dagen (og i forhold til dit svar i tråden om renlighedstræning, holder hun sig så ALLE de øvrige timer??? ) hvor langt går du så? Hvalpe skal ikke gå lange ture, de skal ud og opleve på mange små ture Kan det være at hun bliver for udmattet på de lange ture? Du bliver nok nødt til at uddybe lidt for at kunne få nogle brugbare svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tiba Besvaret Juni 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2008 Er hun kun ude 3 gange dagligt? Det kan da ikke lade sig gøre med renlighedstræning :hmm: Jeg synes du ska lade hende spise det hun har lyst til! Har hun altid fri adgang til frisk vand? Hun skal vokse meget, du kan ikke bruge posens anvisninger til noget, en hvalp skal spise det den kan stort set. Hvad laver i når i er ude? Går du langt med hende, hvorfor bliver hun så træt? Leger hun? Hun har altid adgang til frisk vand , og næsten altid til mad også.. men synes hun er blevet små fed siden jeg har fået hende.. smiler.. Aa nok lidt flere gange end 3... 10-15 min. tur de flest af dem... men ellers en gang ad halv time hvor hun søger mad på græs.. ellers farer hun selv frem og tilbage... og vil lege fang lege med mig, selvom jeg ikke gider at løbe efter hende, leger hun med sig selv, og hun er slet slet ikke til at lokke til ro når hun først er i det humør.. løber bare med sindsyg fart .... og kommer til mig .. giver poter .. og løber igen væk..!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tiba Besvaret Juni 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2008 Hvorfor må hun ikke knytte sig for meget til dig? (Hvad er for meget?) Sover hun konstant??? Fiser hun ikke rundt og laver "ballade" og udforsker verden engang imellem? Hvalpe sover meget, det bliver mindre med tiden, men hvis hun sover hele tiden, så lyder det ikke helt som det skal. Hvis du går med hende 3 gange om dagen (og i forhold til dit svar i tråden om renlighedstræning, holder hun sig så ALLE de øvrige timer??? ) hvor langt går du så? Hvalpe skal ikke gå lange ture, de skal ud og opleve på mange små ture Kan det være at hun bliver for udmattet på de lange ture? Du bliver nok nødt til at uddybe lidt for at kunne få nogle brugbare svar Ikke tilknytte sig meget da jeg er begyndt med seperations træning .. Synes hun piver mindre efetr de nætter hvor hun får lov til at sove neden under, hvor hun stadig ka høre mig (bor i 2-plan rækkehus), end hvis hun sover oppe... Hun holder sig ja... Kommer måske 4-5 gange ud med hende... og de flest tur er 10 min. hvor hun som regel møder andre hunde og løber med dem, og leger lidt ... Og hun laver ikke balade når hun er hjemme!!! nej... jo nogen gange går hun amok på sin hest hvor hun vil bare bide det hele fra hinanden, hvor jeg så siger med et venligt men lidt bestemt tone "lad vær", og hun stopper med det samme, og jeg giver hende tygge ben, og andre klude o lege tøj som hun må bide i, o roser hende, men hun gider dem ikke...!!! Synes i starten hos ejer, farede hun vild rundt... udendørs... men hun har slet ikke krudt i sig når hun er inde.. kun hun er løs ude.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Juni 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2008 Ikke tilknytte sig meget da jeg er begyndt med seperations træning .. Synes hun piver mindre efetr de nætter hvor hun får lov til at sove neden under, hvor hun stadig ka høre mig (bor i 2-plan rækkehus), end hvis hun sover oppe... Hun holder sig ja... Kommer måske 4-5 gange ud med hende... og de flest tur er 10 min. hvor hun som regel møder andre hunde og løber med dem, og leger lidt ... Og hun laver ikke balade når hun er hjemme!!! nej... jo nogen gange går hun amok på sin hest hvor hun vil bare bide det hele fra hinanden, hvor jeg så siger med et venligt men lidt bestemt tone "lad vær", og hun stopper med det samme, og jeg giver hende tygge ben, og andre klude o lege tøj som hun må bide i, o roser hende, men hun gider dem ikke...!!! Synes i starten hos ejer, farede hun vild rundt... udendørs... men hun har slet ikke krudt i sig når hun er inde.. kun hun er løs ude.. Jeg er noget bekymret for din lille hvalp Tiba! Så nu sover hun også alene Tiba? Du skælder ud hvis hun tisser inde? Hun sover alene, er ked af det når hun er alene, får skæld ud for at lege med sit legetøj, er kun ude 4-5 gange om dagen? Hvordan går det med alene hjemme træningen og hvor lang tid har du endnu? Hvor længe skal du være væk fra hende når du skal arbejde? Hvad sker der på dine optagelser når hun er ene? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juni 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2008 jeg giver hende tygge ben, og andre klude o lege tøj som hun må bide i, o roser hende, men hun gider dem ikke...!!! Aslan gad heller ikke sit legetøj, og i en tråd blev jeg rådet til at lege med det, sammen med ham. Jeg rengjorde den her tygge dims, tog den i munden og kravlede rundt med den (i må altså ikke grine af mig), og det hjalp, siden da har jeg ladet som om, at jeg tyggede på aslans tyggeben og legede at han ikke måtte få det, og så fik han det osv osv. Og så hjælper det også at være social med ham og hans tyggeben, jeg holder tyggebenet, han ligger en pote på tyggebenet ved siden af min hånd, og så gnaver han. Det er dog ikke altid at vi bliver indbudt til at hygge med ben Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Juni 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2008 Ikke tilknytte sig meget da jeg er begyndt med seperations træning .. Synes hun piver mindre efetr de nætter hvor hun får lov til at sove neden under, hvor hun stadig ka høre mig (bor i 2-plan rækkehus), end hvis hun sover oppe... Hun holder sig ja... Kommer måske 4-5 gange ud med hende... og de flest tur er 10 min. hvor hun som regel møder andre hunde og løber med dem, og leger lidt ... Og hun laver ikke balade når hun er hjemme!!! nej... jo nogen gange går hun amok på sin hest hvor hun vil bare bide det hele fra hinanden, hvor jeg så siger med et venligt men lidt bestemt tone "lad vær", og hun stopper med det samme, og jeg giver hende tygge ben, og andre klude o lege tøj som hun må bide i, o roser hende, men hun gider dem ikke...!!! Synes i starten hos ejer, farede hun vild rundt... udendørs... men hun har slet ikke krudt i sig når hun er inde.. kun hun er løs ude.. Selv om du skal træne alene-hjemme og sådan, betyder det jo ikke at hunden ikke må knytte sig til dig. Du skal bare sørge for ikke at lave samarbejdsøvelser og sådan lige inden du går fra hende. Hvis hun sover alene om natten skal du lægge de timer oven i den tid hun skal være alene hjemme, altså hvis du sover 6 timer og hun skal være alene i 4 timer, så gælder det for 10 timers alenetid!!! Det er der mange der ikke er klar over. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Juni 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2008 Aslan gad heller ikke sit legetøj, og i en tråd blev jeg rådet til at lege med det, sammen med ham. Jeg rengjorde den her tygge dims, tog den i munden og kravlede rundt med den (i må altså ikke grine af mig), og det hjalp, siden da har jeg ladet som om, at jeg tyggede på aslans tyggeben og legede at han ikke måtte få det, og så fik han det osv osv. Og så hjælper det også at være social med ham og hans tyggeben, jeg holder tyggebenet, han ligger en pote på tyggebenet ved siden af min hånd, og så gnaver han. Det er dog ikke altid at vi bliver indbudt til at hygge med ben Jeg tror at Aslan synes at han har en sjov mor :5up: 1-0 til dig!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Juni 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2008 Selv om du skal træne alene-hjemme og sådan, betyder det jo ikke at hunden ikke må knytte sig til dig. Du skal bare sørge for ikke at lave samarbejdsøvelser og sådan lige inden du går fra hende. Hvis hun sover alene om natten skal du lægge de timer oven i den tid hun skal være alene hjemme, altså hvis du sover 6 timer og hun skal være alene i 4 timer, så gælder det for 10 timers alenetid!!! Det er der mange der ikke er klar over. Ja, det er rigtigt Tiba, problemet er at din lille søde tøs viser tegn på utryghed med flere symptomer, og hun har derfor brug for at opleve dig som tillidsskabende og som sin trygge flok. Derfor skal hun bla sove sammen med dig :kys: Derfor skal du ikke opdrage (bla derfor) med skæld ud m.m.. Hun skal føle sig sikker på dig, at hun kan være helt tryg ved dig, at du er der til passe på hende. Hvis hun stadig var hos hendes mor ville denne have haft en uendelig stor tålmodighed med hende, hun ville sove med hende, og hun ville ikke skælde ud, men vise hende hvordan man gør det hele Hvis du svarer på mine spørgsmål kan vi bedre hjælpe dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Charlotte Besvaret Maj 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2011 Aslan gad heller ikke sit legetøj, og i en tråd blev jeg rådet til at lege med det, sammen med ham. Jeg rengjorde den her tygge dims, tog den i munden og kravlede rundt med den (i må altså ikke grine af mig), og det hjalp, siden da har jeg ladet som om, at jeg tyggede på aslans tyggeben og legede at han ikke måtte få det, og så fik han det osv osv. Og så hjælper det også at være social med ham og hans tyggeben, jeg holder tyggebenet, han ligger en pote på tyggebenet ved siden af min hånd, og så gnaver han. Det er dog ikke altid at vi bliver indbudt til at hygge med ben Ved godt, at det er gammel tråd - men tak alligevel for et godt grin og et godt råd.. hahaha .. det er simpelthen god stil og dejlig vilje til at give sin hvalp det bedste!! :lol::blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts