Hop til indhold

Så er der hund.


Gæst Gismo hunden
 Share

Recommended Posts

Gæst Gismo hunden

Endelig en mor der turde sige nej til sin datter.

 

Hvordan kan en forsvarlig hundetræner forslå, at en pige på 9 år skal have en 1 årige schæfertæve som sin hund nummer to ?

Hun havde ikke en chance for at styre hunden når der feks. kom andre hunde, og alligevel syntes han, det var ok hun fik den med hjem i 2 dag med henblik for at beholde den.

 

Jeg var dybt rystet, da jeg så udsendelsen, der kan ses eller genses her via linket til højre på siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Men super fornuftig mor :5up:

 

Det var da dejligt at se, så ansvarlig en forældre der godt kunne se det ufornuftige i at en lille pige skulle stå med en schæfer!

 

Men nøj en skøn hund - Hende er jeg godt nok forelsket i :lun: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ja det var en lækker hund.

 

Der er ingen tvivl om at det var en super familie hund.

 

Ja - jeg kunne have taget hende på stedet :lun:

 

Godt hun nu har en chance for at komme til en lidt mere passende familie.

Mon ikke hun allerede har fået en skønt nyt hjem :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så ikke udsendelsen i går, men har set nogle tidligere, og jeg tager helt klart afstand fra den type tv udsendelser.

 

Jeg forstår slet ikke at en person, som kalder sig hundetræner, vil medvirke i et sådant program. Det ers å abosolut ikke med til at skabe respekt omkring hverken hundetrænere eller andre experter inden for arbejdet med hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad gjorde egentlig lige denne udsendelse SÅ slemt, at I er helt lettet? Jeg så den ikke - jeg så den forrige gang, der var jeg chokeret :shock: En pige, der ikke ville have vilde hunde og derfor takkede nej til en næsten voksen DSG'er og ditto schnauzer - men tilgengæld fik sig en 8½ uge gammel Jack Russel Terrier DSG-blanding :shock: Shit, ja, roligt lille pus nu - men om et par uger :shock: Jeg var SÅ chokeret over det :???: Og så skal sådan et lille pus jo bare lære ALT fra bunden - af en lille pige :confused: Alene hjemme, gå pænt, renlighed osv. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Det var en 9 årige pige der var ud efter hund nummer 2. Jeg husker desværre ikke hvilken hun havde i forvejen.

 

Men hun vælgte en schæfer tæve på 1 år der før havde boet på landet.

 

Det var en super lækker hund, men hun kunne ikke styre den.

Når de feks. mødte andre hunde, kunne hun ikke holde den tilbage. Den hev hende simpelt hen med.

Den ville ikke tisse udenfor. Det kunne den sikkert lære, men pigens mor var ikke interesseret i at deltage ret meget, så den lille pige skulle gå alene med to hunde.

 

Der ud over virkede pigen ikke særlig interesseret, men var måske mere med for at komme i tv.

 

Så er det set med mine øjne, derfor behøver det jo ikke at forholde sig sådan.

 

Der ud over syntes jeg programmet er noget skidt, og en prof. hundetræner burde holde sig langt væk.

Men igen - min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

det du linker til, er en 10 årig pige der får en labrador ??

 

Hende moren burde hvert fald ikke have hund.

 

Kan ikke forstå at man kan sige ja til at give en hund til folk der i bund og grund ikke gider have hund. Så små børn kan jo ikke opdrage en hund. Har set flere af de programmer og de er ikke konsekvente, altså tydlige i ros og ja og nej og gå pænt og renlighedstræning osv. Og hundetrænerne vælger altid hvalpe, hvilke jege forstå minus af.

 

Det er også synd for hunden, at den i bund og grund er uønsket af de voksne i famlien.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinne og Hugo

Jeg synes i det hele taget de programmer er noget hø. Børnene plager og når først hunden er inden for dørene er det jo svært for forældrene at sige nej. Ofte siger forældrene ja fordi barnet LOVER at tage ansvaret med luftning, fodring osv men det kan et 9-10 års barn jo ikke - det er de slet ikke modne nok til.:stupid:

 

Ja, programmet er nok ikke lige min favorit.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes i det hele taget de programmer er noget hø. Børnene plager og når først hunden er inden for dørene er det jo svært for forældrene at sige nej. Ofte siger forældrene ja fordi barnet LOVER at tage ansvaret med luftning, fodring osv men det kan et 9-10 års barn jo ikke - det er de slet ikke modne nok til.:stupid:

 

Ja, programmet er nok ikke lige min favorit.:vedikke:

 

Synes også det er meget underligt program..

Så et af programmerne, hvor hverken far eller mor lignede nogen som ønskede sig hund, alligevel endte det med at pigen fik den. Hvad så 4-5 år senere når tøsen vil på efterskole eller begynder at få andre interesser? Det er jo ikke engang realistisk at en 10 årig stadig vil bo hjemme den dag hunden dør af alderdom, det er rimelig simpelt at regne ud, så jeg synes det er vildt mærkeligt at de ikke i stedet snakker om sådan nogen overvejelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Programmet kommer i aften kl 19.30

Her er omtalen af programmet

 

"Victor er 10 år og enebarn, og han har et stort ønske - nemlig at få en hund, som han kan lege og putte med. Men hans mor er ikke nem at overtale, for hun bryder sig faktisk slet ikke om hunde og er også bange for store hunde. Og hun tror ikke på, at Victor kan finde ud af at opdrage en hund og ta ansvar for den. Heldigvis får Victor besøg af hundetræneren Jan, som skal undervise ham og hjælpe ham med at overbevise moderen om, at han godt kan styre en hund.*"

 

Ja så skal han da have en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg ender jo nok med at se det selvom jeg tror kæresten overvejer at forbyde det, jeg hidser mig vist lidt op på tv'et :oops:

 

Jeg synes det er så etisk uforsvarligt og jeg forstår slet ikke at dyrenes beskyttelse vil bruge deres internathunde til sådan et eksperiment :evil: hvis en almindelig mor og 10 årig søn dukkede op på internatet og sagde at de ville have en hund som sønnen skulle stå for alene så håber jeg ved gud ikke at db ville lade dem gå derfra med en hund! Det betyder måske noget at tvkameraet er med :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men når jeg tænker over det, så synes jeg faktisk det er positivt at forældrene vælger at få hjælp af en hundetræner. Særligt når man tænker på alle de hunde der hver dag er til salg på nettet eller ryger på et internat, fordi at lille søde lise ikke gad passe hunden alligevel og fordi mor og far intet aner om hunde.

 

Jeg tror forældrene får meget vejledning bag kamaret. I øvrigt synes jeg at hundetræneres træningsmetoder er gode og ordenlige og moderne.

 

Har også tænkt at hvis forældrene vitterlig slet ikke gad havde hund, havde de nok sagt nej til programmet, det kan man håbe, for som jeg jeg tidligere skrev, er det synd hvis hunden i bund og grund er uønsket.

 

At DB siger ja til at deres hunde bliver brugt, tror jeg der er en god forklaring på. Der er overbokkde på internater. Har selv arbejdet på et internat. Og sikke alle de hunde der aldrig får et hjem, eller som bliver aflivet, pga de er på internatet for længe. Mange hunde bliver psykisk skadet af at bo på et internat for længe. Selvom vi personlaet gør meget for dem, kan det slet ikke hamle op med hvad en god familie kan give hunden.

 

Så hvis de på den måde kunne komme af med en hund til et godt hjem, er det bedre end at den skal blive på internatet.

 

Man kan så bare håbe at de vælger hunde som ikke FØR har været ude i et hjem og blevet aflvere tilbage, i tilfælde af at forældrene siger nej. For da jeg arbjede på internatet var det hjerteskærnede at se hunde blive lykkelige for at få en ny familie og så se hunden tilbage på internatet en uge efter, fordi ejeren synes det var for besværligt. Hunden mister livsgnisten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden
Den første var der ihvertfald gang i.

 

Det var et lyn på 4 ben og pels, men den var godt nok sød.

Nr. 2 hund super nervøs hund og skulle absolut ikke ha været udtaget.

 

Den de valgt er jeg spænd på om de kan stimulere.

 

Men jeg mener nu stadig forældren skulle have sagt nej.

De skulle ha haft en langt mindre hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...