Gæst vendborg Skrevet December 13, 2010 Rapporter Share Skrevet December 13, 2010 Der mangler et tude forum. Kære alle! Tog i går afsked med jordens bedste ven gennem 12 år. Jeg tog beslutningen for ham - Det var hårdt. Jeg lider stadig og savner naturligvis min elskede Sigurt. Men jeg savner også et forum. Om det at tage beslutningen. Den dårlige samvittighed, Sorgen, Savnet. Ja kort sagt et forum der handler om det vi tror vi ved når vi anskaffer os hund. Nemlig! Vist vi er heldige får vi måske 12-14 år med dem. Men! Det er næsten altid os der SKAL! Tage beslutningen om hvornår nok er nok. Og hvores veje må skilles. Piv Piv Piv. Kærligst Ole Lassen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret December 13, 2010 Rapporter Share Besvaret December 13, 2010 :ae: Ja det er en forfærdelig tung beslutning. Måske du vil fortælle lidt om hvem Sigurt var? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret December 13, 2010 Rapporter Share Besvaret December 13, 2010 Nej, det er aldrig sjovt. Jeg forstår godt hvor ked af det du må være lige nu. Jeg håber snart, at du kun har glæde i hjertet, når du kigger tilbage på jeres liv sammen, og ikke tristhed. Det er næsten værre, når det er en selv, der skal tage beslutningen, og se det ske, i modsætning til hvis de bare sover ind af sig selv. Faktisk har vi et underforum herinde - Til minde om. Det er alle historierne om de hunde, der ikke er her mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret December 13, 2010 Rapporter Share Besvaret December 13, 2010 Når man køber en hund, køber man samtidig en sorg :ae: Føler med dig! Har selv sagt farvel til min gamle hanbamse i sommers. Han kunne nok have klaret et år, eller måske to mere med lidt hjælp. Jeg valgte at sige farvel inden han blev rigtig skidt, hvilket jeg ikke har fortrudt selvom jeg tænker på ham og savner ham hver eneste dag. JA! Det er pissehårdt at tage beslutningen og det VIL koste tårer uanset hvornår og hvordan. Min var stadig frisk og glad, så derfor har jeg kun alle de gode minder om ham. Jeg ville hade mig selv, hvis jeg havde trukket den så længe at de sidste erindringer om ham var en hund med smerter, slemme skavanker og måske med kort lunte som følge. Men som skrevet, er det ikke nemt når vi selv skal træffe sådanne følelsesladede beslutninger. Jeg mener dog at det hører med til det ansvar det er at have hunde. "Heldigvis" er det "kun" os det gør ondt på, når man tager den tunge vej til dyrlægen Håber i holder modet oppe og snart finder en ny lille pelset personlighed der kan fylde jeres gulv med pletter og jeres liv med glæde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 15, 2010 Rapporter Share Besvaret December 15, 2010 Det er rigtig trist at sige farvel til sin bedste ven. Men tænk på alle de dejlige minder i har haft sammen. Alle de små dejlige stunder der gjorde livet værd at stå op til om morgenen eller den fantastiske velkomst når du kom hjem. Det værste man kommer til at opleve som hunde ejer er, at skulle sige farvel og være den der tager beslutningen. Men hvis du ikke havde gjort det, havde han måske haft det rigtig skidt på sine sidste dage. Nu var du der hos ham da han døde og det er det eneste han kunne ønske sig. Sin elskede ejer. Jeg forstår udmærket godt den dårlige samvittighed, men den ville med garanti have været værre, hvis du ikke havde taget beslutningen og ladet ham leve for din skyld. Jeg er sikker på du ved at du tog den rigtige beslutning. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts