Hop til indhold

Øreoperation

Gæst vibs23
 Share

Recommended Posts

Jeg har en dejlig Shar Pei tæve på 1½ år som døjer utroligt meget med sine ører. Vi har været ved dyrlægen og han sagde at øregangene er for smalle, næsten helt lukkede og at de skal opereres, da snavs og ørevoks ikke kan komme ud. Han fortalte at den hunderace og bla. rotweilere havde det problem. Det er ikke noget jeg har hørt om før og vil derfor spørge Jer om I kender noget til det. Jeg vil jo ikke bare lige lade hende operere uden jeg er sikker på at det er noget man normalt gør.

Håber der er nogen der kan fortælle om det er normalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh... det er synd for din hund -og for dig...

Har du snakket med opdrætter?

Det er nemlig et meget almindeligt problem for racen, at der opstår øregangsbetændelser fordi øregangene er noget smalle. Og for hver gang der opstår betændelse, kommer der hudforandringer der gør ørerne endnu smallere.

Så når man ikke mere kan rense ørerne, så må der en operation til:cry:.

Hvordan og hvor tit plejer du at rense ører på hende?

---Hvis du ikke har fået at vide, at du skal rense hendes ører hver uge, så kan DET være årsagen til at ørerne er blevet så slemme.

Nu er der nok ikke så meget andet at gøre end at følge dyrlægens råd.

Men du KUNNE drøfte det med opdrætter først..

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for dit svar.

Vi renser hendes ører ca hver uge... Jeg kan desværre ikke komme til at snakke med opdrætter, da vi har overtaget hunden fra en anden og hun har vist haft hunden med fra Rusland. Jeg er ikke bosiddende i DK, og må med skam indrømme at jeg ikke stoler 100% på dyrlægerne her. Jeg ville bare være sikker på at det ikke var noget de fandt på for at tjene penge :lol:

Men noget tyder på at vi desværre må igennem de 2 operationer. :cry: Men det vigtigste er jo at hun bliver "rask" igen.

Link til indlæg
Del på andre sites