Hop til indhold

Er de dækket 100%.


Jane
 Share

Recommended Posts

I fredags legede Oskar med en hund. Lørdag får jeg at vide at den anden hund er blevet syg med opkast og blodig diarre. Den har det rigtig skidt.

 

Jeg ved ikke hvad den fejler. Parvovirus har strejfet mine tanker.

 

Nu kunne jeg godt tænke mig at vide om vaccinen sikre ens hund 100% mod de f.sk. sygdomme?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
I fredags legede Oskar med en hund. Lørdag får jeg at vide at den anden hund er blevet syg med opkast og blodig diarre. Den har det rigtig skidt.

 

Jeg ved ikke hvad den fejler. Parvovirus har strejfet mine tanker.

 

Nu kunne jeg godt tænke mig at vide om vaccinen sikre ens hund 100% mod de f.sk. sygdomme?.

 

Øv, stakkels hund :(

 

Jeg ville ringe til min dyrlæge og høre hvis det var mig, der kan godt være noget i omårdet eller andet og så kan du spørge til dækningen også :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu undersøgt sagen.

 

Sygdommen kan godt bryde igennem selv om hunden er vaccineret. Men det er sjældent at den bliver så kritisk som hvis hunden ikke havde været vaccineret.

Hunde med lav modstandskraft er de mest udsatte.

 

Så nu krydser vi fingre og tæer og håber at Oskar går fri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Jeg har nu undersøgt sagen.

 

Sygdommen kan godt bryde igennem selv om hunden er vaccineret. Men det er sjældent at den bliver så kritisk som hvis hunden ikke havde været vaccineret.

Hunde med lav modstandskraft er de mest udsatte.

 

Så nu krydser vi fingre og tæer og håber at Oskar går fri.

 

Vi krydser med her:-D

 

Hvis uheldet skulle være ude, gælder det om at holde hunden med rigeligt væske, for det parvo hundene bukker under af er væskemangel

 

 

Lider hunden af væskemangel, kan det betyde at hunden ikke klarer at komme gennem sygdommen, da væsketab gør at de indre organer slår fraicon_cry.gif

 

Man tager tommel og pegefinger og løfter hundens hud ovenpå hovedet op, når man slipper hunden igen skal denne hurtigt falde ned på plads , gør den ikke det eller går det langsomt, lider hunden af væskemangel.

 

Syge hunde har en tendens til at holde op med at spise og drikke, så er hunden i væske underskud, må man sørge for at den får væske.

 

Man koger 1 liter vand, tilsætter 1 tsk salt og 1 tsk sukker, og lader så blandingen køle af til lunken.

 

Dette giver man så hunden i munden ved hjælp af en engangs sprøjte, løft hundens hage lidt op og før sprøjten ind mellem læberne i siden, bagerst i munden, så er hunden automatisk nød til at synke væsken.

 

Det ikke alene kan redde en syg hunds liv, det fremmer også hundens modstandskraft.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak allesammen.

 

Jeg vælger at tro på at Oskar ikke bliver syg, han er ung og stærk. Men man bliver da lidt nervøs.

 

Ja, han er stærk og sund!!

 

Jeg tror også han klarer den :-D

 

Krydser alt !

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...