Hop til indhold

Nyt medlem :)

Gæst LineAabye
 Share

Recommended Posts

Gæst LineAabye

Davs i stuen..

Jeg er ny her på sitet og villle da lige sige hej :vinken: ..

Jeg er en pige på 21, bosat i Billund, og jeg er den stolte ejer af en DEJLIG Siberian Husky tæve, Jamie, på lidt over 2 år.. Jeg har nu haft hende i næsten halvandet år og kunne ikke ha ønsket mig en bedre hund end hende.. :)

Hun har ikke haft den bedste fortid, opdrætteren havde hende til hun var 4 mdr gammel, hvor efter hun blev solgt til et par et eller andet sted i nordjylland som bare havde hende rendende i en hundegård 24 timer i døgnet.

Da de så blev trætte af en hund der absolut ikke ville som de ville valgte de så at sælge hende vidre igennem opdrætteren.

Det er her jeg kommer ind i billedet, for Jamie nåede lige at blive sat til salg, så var jeg ude og se hende og snakkede frem og tilbage med opdrætteren som satte os ind i hvilket liv Jamie havde haft.

3 dage efter var hun min, og har ikke fortrudt det i et sekund. Vi (min bedre halvdel og jeg) fik en hund ind af døren som aldrig havde mødt kat (vi har 3, så det var en ret stor chance at tage for Jamie var knap 8 mdr gammel da vi fik hende), hun kunne ikke NOGET som helst. Forrige ejer havde ikke lært hende de basale ting som at komme når man kaldte, at gå pænt i snor, at sætte sig og ikke at stjæle fra bordene. Men hvorfor skulle de dog også det når hun bare gik i en hundegård uden ordentlig kontakt til mennesker :damn: ...

Vi har jo så arbejdet en del med hende og har som sagt fået en dejlig hund ud af det som kan alt hvad man beder hende om.... Når hun altså selv mener det er relevant at gøre hvad der bliver sagt.. Typisk Husky :stupid: ..

En del af det hårde arbejde med hende var at lære hende at kattene IKKE er legetøj.. Det forstod hun ganske hurtigt.. 2 dage tog det at vænne hende til at man ikke jagter kattene.. Det er så sværre at få hankatten til at lade hunden være.. De to er pot og pande, og de sover helst sammen, og bader hinanden, og spiser sammen, og leger sammen...

Ehm.. Det blev lidt langt.. Håber i bærer over med mig.. :P

Hilsen Line og husky terroristen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LineAabye

Tak :) Synes jo selv hun er super dejlig.. Men hvem synes ikke det om deres egen hund.. :roll:

Skal lige ha flyttet en masse billeder.. Så smider jeg lige nogen op fra dengang jeg fik hende.. Så kan man da sammenligne lidt.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LineAabye

Det er hun bestemt også..

Hun er også den hund der mener at der er HENDES sofa.. Og hendes seng.. Og vi andre bare er der for at nusse hende.. Hun må nemlig komme over alt.. Det resultere i at hun fylder lige så meget som en GD'er selvom hun jo egentlig ikke er særlig stor..

Link til indlæg
Del på andre sites

• 4 weeks later...