Gæst Eyefire Skrevet December 20, 2010 Rapporter Share Skrevet December 20, 2010 Hej alle hunde elsker Har en dejlig schæfer tæve, som er kærlig, puttesyg og omsorgsful når vi er oppe... Bor på en gård med 10 heste og har osse en schæfer han, hundene er nok nede i 3 - 5 timer om dagen i træk i denne vinter periode, men om sommeren er det nok mere 5 - 10 timer hvis ikke mere... de er løse og ikke i løbegård. Vi fik tæven i marts i år som selskabshund til hanen. Men de problemer vi har/hun har er at: Efter løbetid begynder hun at bide hale, gø efter alt, af alt og over alt, hun bliver meget misundelig hvis man vil lege med den anden hund, og hvis man tager hende med ind i legen kører hun helt op og kan slet ikke falde ned igen... Der er meget flere eksmpler, men dette var lige de nemmeste at forklare... Har selv en lille ide om at det kan være en from for stress hun har, men ville høre om der var nogen af jer herinde der har oplevet noget i denne stil eller kender til noget eller/og har nogle gode ideer til hvad man muligvis kan gøre... Håber der er nogle der kan komme med nogle guldkorn På forhånd tak En fortvivlet hundeejer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 26, 2010 Rapporter Share Besvaret December 26, 2010 Jeg synes umiddelbart også at det kunne lyde som stress, men jeg tror jeg ville kontakte en adfærdsbehandler og spørge til råds inden problemet bliver større. Hvis du er medlem af DKK, mener jeg at man kan ringe gratis til deres adfærdskonsulent og spørge. Håber I finder en løsning på det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret December 26, 2010 Rapporter Share Besvaret December 26, 2010 Måske keder hun sig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret December 26, 2010 Rapporter Share Besvaret December 26, 2010 Schæfere er nemme at stresse op. De er også gode til at stresse sig selv op:rolleyes: Jeg bor selv sammen med en schæfer tæve som er pænt nem at stresse op. Men generelt er hun god til at køre hurtigt ned igen såfremt hun er blevet brugt. Altså har været ude og rende samt fået mental aktivering. Hun lyder også utrolig hormonplaget under/efter sine løbetider. Var hun hvalp da i fik hende? Hvad laver du ellers med hende? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts