Gæst Chocolate Labrador Skrevet December 22, 2010 Rapporter Share Skrevet December 22, 2010 Hej allesammen Som nogle måske har læst, står jeg p.t. med en ung lab, der har problemer med albuerne. Jeg har brugt meget tid på at google og søge herinde efter oplysninger om, hvilken kost der er bedst og hvilke tilskud, der er gode erfaringer med. Jeg har svært ved at se noget samlet billede, og synes det er vanskeligt at finde frem til den helt rigtige sammensætning. Derfor får i lige denne tråd, selvom jeg kan se emnet er debateret tidligere. Hun får p.t. Alm. fodder dagsration 250 g. Hun skal tabe sig fra 29 kg. til ca. 26-27 ifølge dyrlæge. Fodderet hedder "Now! Fresh senior & weight management". 2 stk. strøgne mål af Vital-Animin. Varedeklarationen er ikke så oplysende, men der står "Mineralstoffer, fermenteret korn, fermenteret mælkeprodukter, fermenteret sukker, gær. Under indholdsgaranti står 8 % råprotein, 0,50 % råfedt, 1,50 % træstof, 29 % råaske, 0,90 % calcium og 0,80 % fosfor. 1,5 tablet Canosan tyggetabletter af 2 g/stk. Kosttilskud anbefalet af dyrlægen - Aalborg Dyrehospital. Indhold: gær, muslingekød, vegetabliske proteinekstrakter. 24 % råprotein, 10 % råaske, 2 % råfedt og under 1 % råfibre + diverse tilsætningsstoffer. 3 stk. tryk Vildlaksolie fra Alaska (Grizzly Pet Products): pr. pumpetryk (3,5 ml) 935 mg Omega 3 (DHA - 385 g) + (EPA 290 g) + 100 mg. Omega 6-fedtsyrer. Derudover får hun PlaqueOff Animal for hendes tænder, men det burde ikke have indflydelse på ovenstående. Indeholder ifølge deklarationen kun algemel fra havalge D1070. Det eneste, dyrelægen har "udskrevet" er Canosan, da jeg gerne vil beholde hende på det fodder, som hun har nu. Det fungerer hun nemlig rigtig godt på, imodsætning til Royal Canin, som vi fik med ude fra internatet, da vi hentede hende for godt 3 måneder siden. Resten er noget, som jeg har "googlet" mig frem til, og spurgt hos diverse producenter. Ud fra deklarationerne burde denne sammensætning ikke give problemer med overdosering, men jeg er selvfølgelig lidt usikker på det hele. Er der andre, der har erfaringer med disse supplementer? Evt. sanktioneret af dyrlægen? Håber nogen har interesse i dette mener og vil give sig tid til at svare. Mange hilsner på en kold men dejlig vinterdag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret December 22, 2010 Rapporter Share Besvaret December 22, 2010 Jeg går ud fra, at du har kigget her http://www.hunde-forum.dk/foder/19380-liste-over-foder-og-tilskud-til-hunde-med-led-hd-og-gigtproblemer.html Liva får p.t. Olivers weight loss, Grizzly olie og Luposan Gelenk. Når gelenk'en er tom, vil jeg prøve Olivers Body Boost - ikke at jeg ikke er tilfreds med Luposan, men jeg vil gerne prøve lidt forskelligt på hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 22, 2010 Rapporter Share Besvaret December 22, 2010 Jeg skal også prøve Olivers Body Boost, når min Luposan er tom. Vitalanimin er dog højt rost af min massør, til hunde med albue og hofte-problemer:-D Foderet er jo et af de der kornfrie produkter fra Rigtig Hundemad (jeg har overvejet at prøve det på min kat:-D) Hvordan hun skal tabe sig, mmm der kan jeg ikke rigtig råde, for jeg fodrer ikke med tørfoder. Men måske skære lidt ned på foderet og tilsæt gulerødder:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret December 22, 2010 Rapporter Share Besvaret December 22, 2010 Tak for jeres hurtige svar. Jeg har læst trådene igennem. Vil jeg mon kunne give luposan eller body boost i tillæg til det jeg giver nu? Er ikke helt stærk i hvad der kan overdoseres. Mht vægttab kommer det helt sikkert med den ration og min nye politik om nærmest ingen guffer. Gav mange guffer før selve fodderet er jeg super tilfreds med. Før dette med vægten fik hun et now fodder med kalkun og and. Hun er så glad for dem så de han bruges til træning. Så det kan klart anbefales. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hersom Besvaret December 22, 2010 Rapporter Share Besvaret December 22, 2010 Angående vægt tab så kørte jeg før med Nutra nuggets light og jeg synes ikke Bamse tabte sig overhovedet. Så gik jeg over på Nutra Nuggets maintainence og han får 60 gram morgen sammen med 1 tsk hvidløgsgranulat, 3 pump tobis olie og ca ½ dl youghurt natural Til aften får han 60 gram foder og 3 pump tobis olie og hvis der er grøntsager tilbage fra vores mad deler ham og pipi dem. I løbet af dagen får han 5-10 gulerødder, som fyld. Guffer til træning(agility) er afskaffet og han får et par ture med sin bold i stedet for. Dette har gjort at han er gået fra 30 kg ned på nu 24,6 kg og er blevet en super flot hund og hurtig er han også blevet.. Vil sige at du ikke altid skal give den mængde der står på posen men mange gange skal du give mindre for at få din hund til at tabe sig og specielt når du har en labrador så er du nødtil at tænke på hvad hun får over en hel dag også de der ekstra ting vi sommetider er gode til at give dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret December 22, 2010 Rapporter Share Besvaret December 22, 2010 Ja du har helt ret. Jeg gav også mange sunde guffer men sunde eller ej så koster det jo i kalorieregnskabet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 22, 2010 Rapporter Share Besvaret December 22, 2010 Du giver canosan nu, det er lidt det samme som Luposan eller Olivers, så du behøver ikke give mere. Men føler du ikke, at det virker, kan du jo udskifte canosan med en af de andre ting:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret December 23, 2010 Rapporter Share Besvaret December 23, 2010 Cody har lige tabt 3 kg bare ved at sætte hans foder ned. Alt det light og vægttabs foder, er i mine øjne fis i en hornlygte. Cody er en aktiv hund, som jeg holder forebyggende med hensyn på ledproblemer. Jeg fodrer med Olivers selected fish som fuldfoder. Olivers Body Boost, Olivers omega 3 boost og Cortaflex som tilskud. En hundeven, som er indehaver af en hund med slidgigt i albuer (+ guld) og E-hofter, holder sin hund frisk gående på Bodyboost og Omega 3 fra Olivers. Olivers har juletilbud på Body boost nu. 399,- Total Olivers-reklame, det her :slem: Men får ikke sponser-penge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 23, 2010 Rapporter Share Besvaret December 23, 2010 Olivers har juletilbud på Body boost nu. 399,- Total Olivers-reklame, det her :slem: Men får ikke sponser-penge Hehe jeg har også lagt det ind i Dorte's tråd om foder og tilskud:-D OG har selv bestilt body boost og en ekstra fiskeolie. Og så regner jeg med at jeg efter d. 1. januar også køber vitalanimin. Det har Luna's massør god erfaring med.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts