Hop til indhold

undervægtig chihuahua.. hjælp..


Gæst Knas
 Share

Recommended Posts

Gæst Millemus7
Hej

 

Det lyder som min Mie, hun var også for tynd da hun var unghund. Nu er hun meget kræsen men normalvægtig. Jeg prøvede også ALT, men det der vendte skuden var en knust Paraghurt, og piskefløde for at få udvidet hendes mavesæk, Paraghurten normaliserede hendes tarmflora, da jeg havde en fornemmelse af at det kunne hjælpe, jeg har brugt dem på min Cavalier i flere år når hun havde lidt maveproblemer, bare en om dagen, sommetider bare 1 dag. Held og lykke.

 

Tilliebears :5up:

 

Okay. Vi har også overvejet og spørge dyrlægen om der ikke er nogle piller eller sådan som vi kan få mod hendes mave, for hun kaster nogle gange sådan noget spyt-ligende ud, osm tyder på der er nogen med hendes mave, som ikke helt er som det skal være.. Og så skal hun jo nok bare have noget imod det, så hendes mave igen kan komme i balance..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

I kan eventuelt spørge om probiotika, som er godt til at skabe god tarmflora og samtidigt bedre fordøjelse.

 

I kan også spørge om i må give B vitaminer ved siden af, for det fremmer appetitten.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst chihuahua gizmo

hej jeg har læst om en chihuahua som hedder en tee kup kunne det være sådan en du har. jeg har selv en chihuahua han er 7 md. og vejre 2,2 kg jeg bruger hill´s man skal bare huske at købe den small :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Min chihuahua, Nimmor, får altså 55 gram om dagen og hun vejer 1,72 kg. Så 20 gram er alt for lidt. Jeg bruger Oliver's... Og hun får forskellige slags godbidder, selv Frolic men aldrig mere end to stk om dagen da de er salte og usunde men ja - hunde elsker dem - hvad kan man sige? :-)

 

Har I evt. prøvet at "lege" med maden? Putte dem i bolde, give foder når man går ture istedet for godbidder? Det virker når min ikke gider spise men hellere have godbidder. Så får hun kun foder hvis hun "plager om slik". :-D

Nogle gange blander jeg fedtfattig naturel youhurt med hendes tørfoder - det virker fint. Da hun var hvalp blandede jeg det med vand så det virkede som våd foder.

Våd foder på dåser føler jeg mig meget utryg ved - jeg vil helst holde mig til hjemmelavet sager eller tørfoder.

 

Og når din hund spytter hvid spyt så er det tegn på tom mave, dvs. sult.

Det er ikke særligt sundt. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

en hund som er undervægtig skal have et godt foder efter ædelyst, dvs ingen frolic og andet junk, et godt foder og lad være med at veje det! giv din hund alt det den kan spise 2-3 gange dagligt og tag så maden væk!

At fodre med junk til en hund som i forvejen spiser for lidt dur ikke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...