Hop til indhold

Strande og andre hundesteder i Århus


Imba
 Share

Recommended Posts

Jeg blev lige inspireret af mariah's tråd om strande, men siden vi bor ret så langt væk fra hende, ville jeg ikke spamme hendes tråd med ting om Århus. Så har lavet min egen.

 

Er der nogen, der har styr på, hvilke strande man må have hund med på i århus? Måske om der er nogle steder, som er privat? Har svært ved at se det synes jeg. (Fandt f.eks sidst jeg var på cykeltur en fantastisk lille bitte strand i nærheden af Rolighedsvej. Er der nogen der kender den?)

 

Er der andre gode steder i Århus, hvor det er lovligt at have hunde med? Hvordan undersøger man sådan noget? Vil gerne have nogle tips, hvis I har nogle :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså moesgård strand og fløjstrup strand er gode strande langs skoven hvor du gerne må have hunden med i snor. Der er også en hundeskov ved moesgård strand.

 

Jeg kan anbefale at gå en tur på stranden om aftenen i hverdagene, der er der næsten ingen mennesker og skulle du så rende ind i en hest med en gul hund løbende ved siden af, så er det mig:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså moesgård strand og fløjstrup strand er gode strande langs skoven hvor du gerne må have hunden med i snor. Der er også en hundeskov ved moesgård strand.

 

Jeg kan anbefale at gå en tur på stranden om aftenen i hverdagene, der er der næsten ingen mennesker og skulle du så rende ind i en hest med en gul hund løbende ved siden af, så er det mig:mrgreen:

 

Det vil jeg huske på- det gav da lidt mere overblik. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du bor selv tæt på stranden gør du ikke?

 

Botanisk have var jeg selv glad for da jeg boede i ø-gadekvarteret :-D

 

Jeg vidste faktisk ikke, om man måtte have hunden med der :oops:

 

Er der forresten nogen der ved, hvordan man kan se, om en strand er offentlig? Skal der ikke skiltes tydeligt med det, hvis den er privat? :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vidste faktisk ikke, om man måtte have hunden med der :oops:

 

Er der forresten nogen der ved, hvordan man kan se, om en strand er offentlig? Skal der ikke skiltes tydeligt med det, hvis den er privat? :oops:

 

Du må gerne færdes med din hund på en privat strand også, den skal bare være i snor :-D

 

§ 22. Strandbredder og andre kyststrækninger er åbne for færdsel til fods, kortvarigt ophold og badning på arealer mellem daglig lavvandslinje og den sammenhængende landvegetation, der ikke er domineret af salttålende planter eller anden strandbredsvegetation. Adgang sker på eget ansvar. Det er tilladt kortvarigt at have en båd uden motor liggende på strandbredden. I perioden 1. april-30. september skal hunde føres i snor. Hunde skal altid føres i snor, hvor der er græssende husdyr. I perioden 1. september-31. maj er ridning tilladt på den ubevoksede strandbred og direkte ned dertil, hvis der er lovlig adgang til stranden.

Stk. 2. Reglen i stk. 1 omfatter ikke arealer, der inden den 1. januar 1916 er udlagt som have eller inddraget under en erhvervsvirksomhed, der drives på ejendommen. Det samme gælder forsvarsanlæg og havneanlæg.

Stk. 3. Offentlighedens adgang må ikke forhindres eller vanskeliggøres.

Stk. 4. På privatejede strandbredder og kyststrækninger må ophold og badning ikke finde sted inden for 50 m fra beboelsesbygninger.

 

Kilde: naturbeskyttelsesloven

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må gerne færdes med din hund på en privat strand også, den skal bare være i snor :-D

 

§ 22. Strandbredder og andre kyststrækninger er åbne for færdsel til fods, kortvarigt ophold og badning på arealer mellem daglig lavvandslinje og den sammenhængende landvegetation, der ikke er domineret af salttålende planter eller anden strandbredsvegetation. Adgang sker på eget ansvar. Det er tilladt kortvarigt at have en båd uden motor liggende på strandbredden. I perioden 1. april-30. september skal hunde føres i snor. Hunde skal altid føres i snor, hvor der er græssende husdyr. I perioden 1. september-31. maj er ridning tilladt på den ubevoksede strandbred og direkte ned dertil, hvis der er lovlig adgang til stranden.

Stk. 2. Reglen i stk. 1 omfatter ikke arealer, der inden den 1. januar 1916 er udlagt som have eller inddraget under en erhvervsvirksomhed, der drives på ejendommen. Det samme gælder forsvarsanlæg og havneanlæg.

Stk. 3. Offentlighedens adgang må ikke forhindres eller vanskeliggøres.

Stk. 4. På privatejede strandbredder og kyststrækninger må ophold og badning ikke finde sted inden for 50 m fra beboelsesbygninger.

 

Kilde: naturbeskyttelsesloven

 

 

Mega lækkert. Tusind tak for din hjælp, det sætter jeg stor pris på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg vidste faktisk ikke, om man måtte have hunden med der :oops:

 

Er der forresten nogen der ved, hvordan man kan se, om en strand er offentlig? Skal der ikke skiltes tydeligt med det, hvis den er privat? :oops:

 

Botanisk have er skøn at gå i med hund :lun:

 

Der er smukt og man kan lære en del om planter :-)

 

Jeg boede meget tæt på haven og Max havde mange faste legevenner i haven :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...