Hop til indhold

Back on Track udedækken og dårlige led

Gæst Chocolate Labrador
 Share

Recommended Posts

Gæst Chocolate Labrador

Hej

Jeg har efter "rådgivning" fra diverse - heriblandt Kirsten fra Hundens Helse købt et BoT netdækken, som min hund nu skal tilvænnes at have på om natten og gerne før og efter lange ture + selvfølgelig i bilen.

SÅ kom jeg - udstyrs freak som man vel er - til at tænke på, om det i forhold til hunde med ledproblemer (slidgigt i albuerne) er idé i at købe et udedækken fra Bot og lade hende gå med dette på turerne mens det er koldt? Hun er en lab, og viser overhovedet ingen tegn på at fryse, men kan det have gavlig effekt på led og muskler m.v.?

Har I andre erfaringer med størrelser på BoT dæknerne? Har målt som anvist på hjemmesiden (68-69 cm) - har bestilt 70 cm., og synes netdækkenet er lidt langt bag til, og stropperne til bagbenene hænger noget. Sidstnævnte kan dselvfølgelig bare syes op. TÆnker umiddelbart, at det er en fordel, at dækkenet er lidt stort, når hun skal sove i det???

HUn har haft det kort på, og virker ok tilfreds med det. Inden hun tager det for meget i brug, vil jeg lige høre, jeres erferinger med størrelser m.v.

God 1. juledag til jer alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et str 67 udedækken og det er rigelig stort til Luna (du så et billede af det i den anden tråd, der lagde jeg vist ind af både net og udedækken). På de nye udedækkener er der knapper i stropperne, så de er nemme at forkorte. Jeg synes godt nok at det virker langt med et størrelse 70 i udedækken.. Har du målt fra nakke til halerod?

Luna havde sit udedækken på hjem fra skoven i går, da hun viste at hun var lidt træt og mør.. Og så tullede hun bare derudaf igen. Jeg har det med på vores gåture..

Jeg ville købe det, men jeg er også storshopper:engel: Jeg har som sagt begge dækkener og har ikke fortrudt det. Selvfølgelig kræver det lige noget tilvænning at have på og kunne besørge med det på.. Men jeg er af den overbevisning at det kun vil gavne især i disse kolde dage.. JEG har ondt i mine dårlige led, når det er så koldt, så det må hunde med ledproblemer vel næsten også have:hmm:

Pt ligger hun med netdækkenet på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også netdækkenet i str. 70 til Liva, men hun er også meget lang.

Elastikstropperne er meget lange. Liva har p.t. fået hevet den ene helt af og den anden ender indimellem mellem hendes tæer :stupid:

Liva viser ingen tegn på at fryse, når vi er ude, men får netdækkenet på når vi kommer hjem igen / på vej hjem i bilen, hvis vi har været langt væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
Jeg har et str 67 udedækken og det er rigelig stort til Luna (du så et billede af det i den anden tråd, der lagde jeg vist ind af både net og udedækken). På de nye udedækkener er der knapper i stropperne, så de er nemme at forkorte. Jeg synes godt nok at det virker langt med et størrelse 70 i udedækken.. Har du målt fra nakke til halerod?

Luna havde sit udedækken på hjem fra skoven i går, da hun viste at hun var lidt træt og mør.. Og så tullede hun bare derudaf igen. Jeg har det med på vores gåture..

Jeg ville købe det, men jeg er også storshopper:engel: Jeg har som sagt begge dækkener og har ikke fortrudt det. Selvfølgelig kræver det lige noget tilvænning at have på og kunne besørge med det på.. Men jeg er af den overbevisning at det kun vil gavne især i disse kolde dage.. JEG har ondt i mine dårlige led, når det er så koldt, så det må hunde med ledproblemer vel næsten også have:hmm:

Pt ligger hun med netdækkenet på.

Hej. Et udedækken ville jeg også købe 4-5 cm. kortere. Netdækkenet hænger lidt ned over bagdelen på hende. Hun ligger lige p.t. og snuer i sin hundekurv med netdækkenet på. Tror jeg køber et udedækken - skal bare lige finde det rigtige størrelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
Jeg har også netdækkenet i str. 70 til Liva, men hun er også meget lang.

Elastikstropperne er meget lange. Liva har p.t. fået hevet den ene helt af og den anden ender indimellem mellem hendes tæer :stupid:

Liva viser ingen tegn på at fryse, når vi er ude, men får netdækkenet på når vi kommer hjem igen / på vej hjem i bilen, hvis vi har været langt væk.

tror også jeg har fået netdækkenet en størrelse for stor. Målte hende vist til 68-69 efter anvisningerne. SÅ hun tuller rundt og er en "Ninja-"hund lige p.t. helt i sort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Et udedækken ville jeg også købe 4-5 cm. kortere. Netdækkenet hænger lidt ned over bagdelen på hende. Hun ligger lige p.t. og snuer i sin hundekurv med netdækkenet på. Tror jeg køber et udedækken - skal bare lige finde det rigtige størrelse.

Luna's netdækken er også for stort, men som du også skrev tidligere, så tror jeg det er okay, når hun skal ligge i det.

Jeg har 2 udedækkener, det der svarer til str 63 og str 67

Str 63 er lidt kortere, men ikke bredt nok på brystkassen, hvis hun skal ligge ned i det. Og det er derfor gået fra i syningen foran (og halehullet sidder alt for højt oppe). Derfor købte jeg størrelse 67. Det ser så til gengæld meget stort ud (i mine øjne), men det vil være godt, hvis/når hun skal ligge ned i bilen.

I disse dage ville jeg vælge udedækken fremfor netdækken, hvis vi skulle i bil... MEN jeg er også et pylrerhoved:oops::oops:

Netdækkenet bliver kun brugt herhjemme..og så evt i forår/sommer/efterår i bilen, hvis det er lidt køligt og vi har svømmet.

Du kan se forskellen på de 2 dækkener her (billederne er ikke så gode, men man kan se hund og dækken:mrgreen:)

Str 63

tilmalene.jpg

Str 67 (stropperne ER efterfølgende strammet op)

2710_3950.jpg

Og netdækkenet er gammel størrelse 68-71 aner ikke, hvad det hedder i ny modelstørrelser:

190309_0158.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites