Hop til indhold

Velkommen til en verden i slowmotion!


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Verdens bedste og sjoveste julegave - et digital kamera som kan filme i slowmo :klap:

[media]

[/media]

 

Der kommer selvføøølgelig flere billeder og film, men nettet her er virkelig langsomt og det er min tålmodighed ikke :genert:

 

 

Til jer som interesserer jer for kameraer:

Normalt har en film 24 eller 30 frames pr. sekund, dette kamera optager med 240 frames i sekundet, man optager selvfølgelig i "real tid" men filmen bliver afspillet mega langsomt. Dog er der noget med, at kameraet bruger sygt meget krudt på det her slowmotion så batteriet holder vist ikke sådan forfærdeligt længe. Kameraet kan optage almindelige film i HD (1920x1080) men ikke i slowmo, der er en max på 320x240 - det kan godt ses på pixel opløsningen, men det kan man jo altid gøre lidt bedre med et godt filmredigeringsprogram :-D

Modellen hedder Canon Ixus 1000HS.

 

Udover ovenstående, kan det også optage film ala stopmotion hvor der er frames pr sekund på: 6, 3 eller 1,5. Og så er der et VÆLD af features til at tage almindelige billeder, fiskeøje effekt, registrer smil eller ansigt, håndholdt billede i dårligt lys osv osv osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
Verdens bedste og sjoveste julegave - et digital kamera som kan filme i slowmo :klap:

[media]

[/media]

 

Der kommer selvføøølgelig flere billeder og film, men nettet her er virkelig langsomt og det er min tålmodighed ikke :genert:

 

 

Til jer som interesserer jer for kameraer:

Normalt har en film 24 eller 30 frames pr. sekund, dette kamera optager med 240 frames i sekundet, man optager selvfølgelig i "real tid" men filmen bliver afspillet mega langsomt. Dog er der noget med, at kameraet bruger sygt meget krudt på det her slowmotion så batteriet holder vist ikke sådan forfærdeligt længe. Kameraet kan optage almindelige film i HD (1920x1080) men ikke i slowmo, der er en max på 320x240 - det kan godt ses på pixel opløsningen, men det kan man jo altid gøre lidt bedre med et godt filmredigeringsprogram :-D

Modellen hedder Canon Ixus 1000HS.

 

Udover ovenstående, kan det også optage film ala stopmotion hvor der er frames pr sekund på: 6, 3 eller 1,5. Og så er der et VÆLD af features til at tage almindelige billeder, fiskeøje effekt, registrer smil eller ansigt, håndholdt billede i dårligt lys osv osv osv..

 

sikke en skøn gave :-) det ser rigtig sjovt ud - især den store flotte pels, der fejer rundt om hunden. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk, jeg ser frem til en slowmotion film af Motor der gør, det kunne være fænomenalt :mrgreen:

 

Hehe ja - men den optager desværre ikke lyden sammen med :hmm: Har et klip af en Gismo hund der siger VOV, det ser pænt skægt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser "sjovt" ud når filmen kører sådan :-)

 

Du har vel mulighed for også at se filmen normalt ?

 

Nej - eller, ved ikke hvad der vil ske hvis jeg speedede hastigheden op i et redigeringsprogram? Når jeg afspiller på kamera eller på computer, vises den jo i slowmo grundet de 240 fps.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej - eller, ved ikke hvad der vil ske hvis jeg speedede hastigheden op i et redigeringsprogram? Når jeg afspiller på kamera eller på computer, vises den jo i slowmo grundet de 240 fps.

 

Det kunne man sagtens, gjorde filmen omkring 70% hurtigere og så lignede det en normalt optaget film. Men det er stadig ikke i den bedste opløsning, men sjovt at se forskellen på, hvad man opdager på normal film vs slowmo film.

 

Er ved at oploade flere film :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aj hvor er det sjovt og cool :5up:....og så er den da eminent til at studere deres sprog og samspil, ud over fascinationen over deres pels, så var det "hvad gør den og hvad gør den så" jeg sad og slugte! :-D

 

Denne er til dig :blink:

 

Den store hund er en græker vi mødte i en hundeskov, hun er lidt menneskesky og tydeligvis også rimelig usikker med andre hunde. De har hilst før og så gik vi lidt rundt, mens hundene fik spænet af, og her mødes de så igen. Synes det er fedt at se så tydeligt hundesprog :lun:

 

[media]

[/media]

 

PS og tjek lige en lækker lille schæfer :mums: Lige til at tage med hjem :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap: han passer godt på sine ører, ham Motor, har du set, han lægger dem ned når den brune hapser efter dem :lol:

 

Ja! Alle hunde hænger seriøst i Motors kindskæg, hans ører eller hans røv-puff :lol:

 

Men næste film der kommer, der kan man tydeligt se Motors feje tricks :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for indblikkene i de finere bevægelser ;)

- og til lykke med dit nye kamera!

 

Det er en sjov funktion den der med slow motion. Man kan godt bagefter fjerne 9 ud af 10 frames og få normal hastighed ud af det, men kvaliteten bliver dårligere.

 

Når man optager i slow motion skal man også huske at det færdige resultat kommer til at vare 10 gange længere. Man har hutigt optaget 15 sekunder med noget, men det kommer altså til at tage 2½ minut at vise.

Det kræver også meget lys at tage billeder i slowmotion, det går fint så længe der ligger sne, men en grå vinterdag uden sne vil der være for mørkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne er til dig :blink:

 

Den store hund er en græker vi mødte i en hundeskov, hun er lidt menneskesky og tydeligvis også rimelig usikker med andre hunde. De har hilst før og så gik vi lidt rundt, mens hundene fik spænet af, og her mødes de så igen. Synes det er fedt at se så tydeligt hundesprog :lun:

 

[media]

[/media]

 

PS og tjek lige en lækker lille schæfer :mums: Lige til at tage med hjem :oops:

Hvor bliver der bare slikket igennem hos Motor og schæferhunden :lun: Og selv om Motor er så ung og måske går lidt lige på hende, så læser han hende fint og sender et hav af signaler - som hun også læser fint - og se lige schæferen, vender siden til, står stille, ørerene, slikker sig og da hun tilsidst flytter sig lidt og "det hele er overstået", ryster den sig :hjerte:

 

Super video, tark Buddha :5up:

 

Ser ud til at den lille røde har fået opgaven at "gå lige til den" sjovt at han slipper af sted med det og som grækeren ser ud til at være mest opmærksom på Motor..... + en million andre ting :-D ....elsker at se den slags :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kim, ja helt rigtigt med lyset, prøvede at filme indendørs, blev virkelig mørkt.

 

Den har en max på slowmotion filmen på 30 sek, men filmen fylder ikke særlig meget, 30mb cirka, så man kan jo filme mange klip.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor bliver der bare slikket igennem hos Motor og schæferhunden :lun: Og selv om Motor er så ung og måske går lidt lige på hende, så læser han hende fint og sender et hav af signaler - som hun også læser fint - og se lige schæferen, vender siden til, står stille, ørerene, slikker sig og da hun tilsidst flytter sig lidt og "det hele er overstået", ryster den sig :hjerte:

 

Super video, tark Buddha :5up:

 

Ser ud til at den lille røde har fået opgaven at "gå lige til den" sjovt at han slipper af sted med det og som grækeren ser ud til at være mest opmærksom på Motor..... + en million andre ting :-D ....elsker at se den slags :5up:

 

Jaaa :klap: Og det kan måske godt se ud som om græker-damen knurrer på et tidspunkt, men det gjorde hun ikke, det er bare mundflapperne.

Det er mega sjovt at se. Motor blinker osse, 2 gange tror jeg, både til hende og til schæferen.

 

Og præcis - den lille røde er totalt sådan der, lige på og helt direkte, det vilde er, at alle hunde bare elsker ham! Han har virkelig gjort godt for min mors 3 hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Har set den et par gange nu og synes det er meget fascinerende :-)

 

Fandt ud af at jeg faktisk har denne mulighed på mit kamera, så måske et projekt skulle være spisende insekter til foråret :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har set den et par gange nu og synes det er meget fascinerende :-)

 

Fandt ud af at jeg faktisk har denne mulighed på mit kamera, så måske et projekt skulle være spisende insekter til foråret :mrgreen:

 

Hehe hvordan har du ikke opdaget det før?

 

Det er monster fascinerende :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Bruger slet ikke videodelen :mrgreen:

 

Nøjes med billederne, men den kører vist kun 60fps

 

Alt efter opløsningen kan man jo stadig strække filmen i redigering, altså køre den endnu langsommere

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...