Gæst Flykra Skrevet December 25, 2010 Rapporter Share Skrevet December 25, 2010 hej Vi er et ungt par, der har en Border Collie/lab retriever blandnings tæve på 1 år, og vi får vores lille ny, en Golden Retriever, den 1 februar 2011, og er vi MEGET spændte til dette Er der nogle gode råd i med 2 hunde kan give mig ? plusser og minnusser, vil jo håbe der er mest plusser mad at have 2 hunde De synes vi i hvertfald Dette er første gang som " 2 hunds" ejer, og glæder vi os til dette. Min mand træner vores hund til jagt, og det skal denne Golden Selvf også. men de skal jo også være højt elskede familie hunde som vil få MASSER af kærlighed. Med tak på forhånd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst typograf Besvaret December 25, 2010 Rapporter Share Besvaret December 25, 2010 Vi for måske hund nummer 2 på tirsdag i næste uge, hvis de kan sammen , så jeg kigger spændt med i denne tråd :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Januar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 12, 2011 jeg har 2 goldenretriever og jeg ser klar flest fordele ved 2 hunde frem for kun en. Af ulemper kan jeg nævne, at 2 hunde sviner mere end 1 hund. Men når man alligevel har støvsugeren fremme, så gør det ikke den store forskel. Det koster ca det dobbelte i foder, vaccinationer, hundetrænig m.m. det kræver mere af din tid, at have 2 hunde. Men ulemperne opvejes helt klar af fordelene. De har meget glæde af hinanden, man har bedre samvitighed, når de skal være alene hjemme, der er 2hunde at elske, de har en af deres egen art, som de forstår. det giver dobbelt glæde, at have 2 hunde, man lære en masse om hundesprog ved at iagttage, den voksne hund er en læremester for den unge hund, desvære på både godt og ondt. Husk at tage din gamle hund med ud uden hvalpen, så den stadig føler, at du og den har noget sammen. Lad din gamle hund få lov at sige fra overfor hvalpen, den må selvfølgelig ikke skade hvalpen. Men den skal ikke finde sig i alt fra hvalpens side og hvalpen tager ikke skade af en afvisning og en irettesættelse. Hvalpen skal også med ud uden den gamle hund, da det ellers kan blive en sovepudde for den. Den skal lære selv, at takle de udfordringer som den møder, uden støttepædagog i form af den gamle hund. Jeg vil ønske dig held og lykke og jeg er sikker på, at det bliver en stor glæde med 2 hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts