Hop til indhold

Der kan man bare se


Gæst spix
 Share

Recommended Posts

Min hvalp har et stykke tid kæmpet med en ikke helt god mave, alt er undersøgt og prøvet og vi er ligelangt, ligegyldigt hvordan tingene er skruet sammen forblev maven den samme.

 

Så var det jo lige jul, og noget familie synes det var sjovt at give ham en portion risalamande- sødmælk, piskefløde, mandler og mere af det virkelig fede.

Jeg synes ikke det var specielt sjovt og ventede sådan set kontant betaling ved kasse 1 allerede julenat. Men det forunderligste er sket- hans afføring har været top ok lige siden. Imod alle regler-al viden tilgængelig....så gik den mave iorden- om ikke andet for nogle dage-

 

Er det det der skal til,kan vi såmænd godt lave risalamande her i huset engang imellem- såmænd også i sommerferien.:klap::klap:endda mandlgave også- hvis det skulle være

:banan:

(Han får udkogt ris til et måltid hver dag - så det må være julefedtet der hjalp)

Link til indlæg
Del på andre sites

Håh, nice! Vil gerne være hund hos dig nu! :mrgreen:

 

Men hvor fedt, at mavsen bare lige gik i orden :5up: Men synes også, at det er forvirrende med de der mælkeproteiner, mange opdrættere bruger jo A38 til hvalpene, mens dyrlægerne siger, at det er "no-go" for hunde :vedikke:

 

altså hvis du var det.....så ville du se sådan her ud :lun:

spix-albums-billed-picture18397-hpim0456.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

og ja det er dybt mystisk. I tre uger har han fået hills i/d dyrlægeordineret til morgenmad- minimum af godbider(og kun hjemmelavede eller i/d) og til aften udkogt ris med udkogt kylling med kyllinge vandet og a 38 + kun kogt vand......10 dages penicilinkur og ormekur naturligvis. Og hver gang dyrlægen så ham eller hans afføring, så det ud som om jeg kun fodrede ham med marcipanbrød og amerikansk olie .

 

så er der gået tre dage med risalmande,sylte, mørbradbøf, flæskesteg og hvad de "søde" tanter ellers synes de vil fodre sådan en sød hund med uden moren ser det og vupti alt er i fineste orden........D

 

suk........men bare han har det godt- så er alt jo godt :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det jeg siger, risalamande har aldrig gjort noget skidt for nogen :mums:

 

Men synes også, at det er forvirrende med de der mælkeproteiner, mange opdrættere bruger jo A38 til hvalpene, mens dyrlægerne siger, at det er "no-go" for hunde :vedikke:

 

Min dyrlæge har aldrig sagt no-go, men der er en der har nævnt, at det var fint at vi vænnede hans mave til det fra han var lille. Vi giver jævnligt en slat A38 i maden, Motor elsker det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det jeg siger, risalamande har aldrig gjort noget skidt for nogen :mums:

 

 

 

Min dyrlæge har aldrig sagt no-go, men der er en der har nævnt, at det var fint at vi vænnede hans mave til det fra han var lille. Vi giver jævnligt en slat A38 i maden, Motor elsker det.

 

næeh det næste bliver nok at menneskets bedste ven skal have ris alamande minimum 2 gange pr uge til dessert.....sådan må det være........men det kan jo da så være jeg skulle købe et dobbeltliners rulleskøjte til at bære bugen på turene- :slem::slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

altså hvis du var det.....så ville du se sådan her ud :lun:

spix-albums-billed-picture18397-hpim0456.jpg

 

For en hund at være, er det jo heller ikke værst - jeg vil i hvert fald være sikker på, at alle vil knus-elske mig ved første øjekast :mrgreen:

 

Det er det jeg siger, risalamande har aldrig gjort noget skidt for nogen :mums:

 

Dagens vise ord :cool:

 

Min dyrlæge har aldrig sagt no-go, men der er en der har nævnt, at det var fint at vi vænnede hans mave til det fra han var lille. Vi giver jævnligt en slat A38 i maden, Motor elsker det.

 

Jeg ved heller ikke om min dyrlæge ligefrem mener, det er "skadelig" at give mælkeprodukter. Men hundene skulle i hvert fald have problemer med mælkeproteinet.

 

Meeen, Møffe har nu fået sin risengrød alligevel - og han elsker den :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

der er forskel på mælk /fløde smør og creme fraiche og den slags og så a38/cultura (ikke almindelig yougurt)- og forskellen er sammensætningen af mælkesyrebakterierne og mængderne

 

ved reel diarre findes et håndkøbsprodukt på apoteket som bare er mælkesyrebakterier- og det er ud over fibre det bedste til alle tynde maver

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne også meget vel være, at han ikke kan tåle hundefoderet. Måske skulle I prøve noget andet tørkost, eller gå helt væk fra det, hvis det generelt er tørkost han ikke kan tåle...

Men dejligt at han kan tåle den gode gamle julemad :lol:

 

Vi har skiftet tørfoder, normalt får han oliver hvalpefoder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...