Hop til indhold

Seler til langhårshunde


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Anne-Marie:

 

Ja man kan så HELLER ikke bestille bare een sele :( Janni har ret med de 80 kr. Sidder og kigger på Mikkels vejledning han fik med i sidste uge, da han skulle betale told og moms for en cykelramme.

 

Mellem 80 og 165 kr skal man "kun" betale 25 % importmoms samt et fortoldningsgebyr på 150 kr :shock:

 

Over 165 kr er det det samme som ovenstående, men + told !

 

Så i mine øjne er det altså ikke meget man sparer medmindre man køber utroligt mange seler :(

 

Sys det er vildt, de har sænket det fra 180 kr til 80 kr :evil:

 

Tror hellere jeg vil bestille i DK, når jeg skal have hund eller kigge efter billigere butikker i EU-lande. Her kommer det ikke moms oveni, medmindre firmaet sælger for et vist beløb til DK. Så de helt store firmaer skal man holde sig fra.

 

Jeg bestilte 5 sidst--pris pr stk 159 incl forsendelse..det er næsten 150 kr sparet (incl forsendelse).. Det ved sige at hver anden sele var gratis..

Så faktisk hvis du bestiller 2 har du sparet 75 kr pr sele (incl fragten i danmark)

Hvis man skal bestille kan man jo bare oprette en tråd.. Måske er der andre der gerne vil have en med.. Og så er det vel bare at dele fortoldningsgebyret ud på antal mennesker der bestiller.. Og så skal man selvfølgelig betale moms osv for sin egen sele/r.. Så er de hurtigt billigere end Danmark...

Jeg overvejer da at give folk en Puppia med i de næste hvalpepakker og så kan de komme tilbage med den når hvalpen er vokset ud af den og betale x antal kr for en større (værdien for den lille sele trukket fra).. De små seler kan de måske passe 3 måneder max.. og de når ikke at blive slidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bestilte 5 sidst--pris pr stk 159 incl forsendelse..det er næsten 150 kr sparet (incl forsendelse).. Det ved sige at hver anden sele var gratis..

Så faktisk hvis du bestiller 2 har du sparet 75 kr pr sele (incl fragten i danmark)

Hvis man skal bestille kan man jo bare oprette en tråd.. Måske er der andre der gerne vil have en med.. Og så er det vel bare at dele fortoldningsgebyret ud på antal mennesker der bestiller.. Og så skal man selvfølgelig betale moms osv for sin egen sele/r.. Så er de hurtigt billigere end Danmark...

Jeg overvejer da at give folk en Puppia med i de næste hvalpepakker og så kan de komme tilbage med den når hvalpen er vokset ud af den og betale x antal kr for en større (værdien for den lille sele trukket fra).. De små seler kan de måske passe 3 måneder max.. og de når ikke at blive slidt.

 

Ja men skal man ikke bruge 5 seler er det dyrt :blink:

 

Men en fin ide at man er flere om en bestilling - så er der jo ingen probs :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han ved det sikkert også.. men det er vel noget med at hvis nu han ikke kan godkendes af kredit-firmaet så er det godt at have os at falde tilbage på..

Vi kigger nærmest alle vegne (ikke Brønderslev kommune.. De er så langsomme med ALT), men mest her i området (ungerne vil gerne blive i skolen).. Der skal være langt til naboerne.. en øde ø ville være fint :mrgreen: Plads til hundene og hestene.. Og så må det godt være i bedre stand end det her..

 

Det er sikkert sådan noget ja - det er hunde hammer svært at opnå lån i dag, realkredit går som regel, men banklån er død svært :shock: Gør Jerselv den tjeneste - hvis I allerede har gjort den :blink: -at opnå lånebevis både fra realkredit og bank, inden I kigger alt for meget hus, så står I meget meget bedre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må da bare have 5 løver... Eller 3 og noget at skifte med:mrgreen:

 

Ja så er jeg i hvert fald nødt til at flytte snarest eller bede min far om et lån på en 3-4 millioner, hvis jeg skal huse så mange løver :-P Han elsker vel sin datter, ik :blink:

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Janni: Hvor meget står der at told % er på ?

 

For er den på 12 %, så sparer man bestemt ikke 75 kr pr sele, hvis man bestiller to :confused:

 

Jeg gav 775 incl alt for 5 seler ( - de 10 % Annemarie gav mig i rabat)

Det er 155 kr pr sele

Hvis jeg havde bestilt 2 havde prisen været 352.5 incl alt.. 176.25 kr pr sele

Jeg bestilte 2 i Danmark(550 kr incl alt). Det er 275 pr sele

Næ.. så har jeg sq regnet forkert.. Man sparer næsten 100 kr pr sele ved at købe 2 .. Fordi man ikke skal betale mere end 25 % ved 2.. Hvis altså dollarkursen stadig er den samme som den dag da jeg købte.. For så kan man lige holde sig under 165 kr... Ellers skal man hoste op med 12 % ekstra (så koster selerne 188 kr pr stk) og så har man kun sparet 87 kr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sikkert sådan noget ja - det er hunde hammer svært at opnå lån i dag, realkredit går som regel, men banklån er død svært :shock: Gør Jerselv den tjeneste - hvis I allerede har gjort den :blink: -at opnå lånebevis både fra realkredit og bank, inden I kigger alt for meget hus, så står I meget meget bedre :-)
Næ.. det har vi ikke :shock: Det er der ingen der har fortalt os.. Tak for det :-P
Link til indlæg
Del på andre sites

Næ.. det har vi ikke :shock: Det er der ingen der har fortalt os.. Tak for det :-P

 

Var så lidt :-D

 

I det her marked, hvor det er svært at opnå lånefinansiering, er det godt at kunne fortælle sælger, at man altså er lånegodkendt indenfor en given grænse - det giver jo sikkerhed for at handlen kan gennemføres

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gav 775 incl alt for 5 seler ( - de 10 % Annemarie gav mig i rabat)

Det er 155 kr pr sele

Hvis jeg havde bestilt 2 havde prisen været 352.5 incl alt.. 176.25 kr pr sele

Jeg bestilte 2 i Danmark(550 kr incl alt). Det er 275 pr sele

Næ.. så har jeg sq regnet forkert.. Man sparer næsten 100 kr pr sele ved at købe 2 .. Fordi man ikke skal betale mere end 25 % ved 2.. Hvis altså dollarkursen stadig er den samme som den dag da jeg købte.. For så kan man lige holde sig under 165 kr... Ellers skal man hoste op med 12 % ekstra (så koster selerne 188 kr pr stk) og så har man kun sparet 87 kr...

 

Hehe kan godt være jeg er en klovn, men jeg kan SLET ikke følge dit regnestykke :lol:

 

Mit regnestykker ser således ud ved køb af 2 seler :

 

2 x 20,50 dollars + 7 dollars (fragt) = 48 dollars

 

48 dollars til kurs 4,85 = små 233 kr

 

233 kr * 1,37 (moms + told) = 319 kr

 

319 kr + 150 kr (toldgebyr) = 469 kr for to seler

 

 

Da jeg købte sele til Soki hos Trenddog i DK gav jeg 537 kr for 2 seler inkl. fragt

 

 

537 kr - 469 kr = 68 kr = 34 kr´s besparelse på hver sele

 

 

Er min udregning helt off?

 

Jeg har så ikke indregnet en evt rabat skal lige siges.

 

Eller medmindre at tolden er mindre end 12 % på hundeartikler

Redigeret af Gucci
Link til indlæg
Del på andre sites

Mit regnestykke står med rødt :mrgreen:

 

 

Hehe kan godt være jeg er en klovn, men jeg kan SLET ikke følge dit regnestykke :lol:

 

Mit regnestykker ser således ud ved køb af 2 seler :

 

2 x 20,50 dollars + 7 dollars (fragt) = 48 dollars

2 x 20.50 dollars = 41 dollars - 15 % = 34.65 dollars

 

48 dollars til kurs 4,85 = små 233 kr

34.65 dollars til kurs 4,70 = 162,8

 

233 kr * 1,37 (moms + told) = 319 kr

162,8 + 25 % moms=203.5

 

319 kr + 150 kr (toldgebyr) = 469 kr for to seler

203,5 + 150 kr = 353,50 for 2 seler

altså 176,25 for en sele

 

 

Da jeg købte sele til Soki hos Trenddog i DK gav jeg 537 kr for 2 seler inkl. fragt

 

 

537 kr - 469 kr = 68 kr = 34 kr´s besparelse på hver sele

 

 

Er min udregning helt off?

 

Jeg har så ikke indregnet en evt rabat skal lige siges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit regnestykke står med rødt :mrgreen:

 

 

Hehe kan godt være jeg er en klovn, men jeg kan SLET ikke følge dit regnestykke :lol:

 

Mit regnestykker ser således ud ved køb af 2 seler :

 

2 x 20,50 dollars + 7 dollars (fragt) = 48 dollars

2 x 20.50 dollars = 41 dollars - 15 % = 34.65 dollars

 

48 dollars til kurs 4,85 = små 233 kr

34.65 dollars til kurs 4,70 = 162,8

 

233 kr * 1,37 (moms + told) = 319 kr

162,8 + 25 % moms=203.5

 

 

319 kr + 150 kr (toldgebyr) = 469 kr for to seler

203,5 + 150 kr = 353,50 for 2 seler

altså 176,25 for en sele

 

 

Da jeg købte sele til Soki hos Trenddog i DK gav jeg 537 kr for 2 seler inkl. fragt

 

 

537 kr - 469 kr = 68 kr = 34 kr´s besparelse på hver sele

 

 

Er min udregning helt off?

 

Jeg har så ikke indregnet en evt rabat skal lige siges.

 

Jeg er ingen nørd til tal - men undrer mig lidt du ikke tager fragten med ? Medmindre hun har sendt det gratis til dig :confused: For der skal betales moms og told af fragten også :(

 

Men en rabat på 15 % er ikke tosset - det kan man vel ikke få normalt ? :shock:

 

Og kan så se at kursen var lavere den dag end nu :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ingen nørd til tal - men undrer mig lidt du ikke tager fragten med ? Medmindre hun har sendt det gratis til dig :confused: For der skal betales moms og told af fragten også :(

 

Men en rabat på 15 % er ikke tosset - det kan man vel ikke få normalt ? :shock:

 

Og kan så se at kursen var lavere den dag end nu :-D

Hun tog ingen fragt.. Rabatten vil jeg tro hun altid giver hvis man skriver det hemmelige kodeord :mrgreen:

Ja kursen var lidt lavere.. Derfor regnede jeg også kun med 25 % og ikke 37 %.. Man kunne holde sig lige under 165 kr så

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds
Til Diesel har jeg denne Kenjan læder sele.

Man kan aldrig se på pelsen når den har været på, hvilket den jo er flere gange om dagen.

 

Om løvernes og Diesel's pels er "ens", kan jeg så sætte min tvivl på. :blink:

 

den ser rigtig god ud den sele kan man også få den vil store hunde som min

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun tog ingen fragt.. Rabatten vil jeg tro hun altid giver hvis man skriver det hemmelige kodeord :mrgreen:

Ja kursen var lidt lavere.. Derfor regnede jeg også kun med 25 % og ikke 37 %.. Man kunne holde sig lige under 165 kr så

 

Du har simpelthen været svine-heldig lige at komme under 165 kr :blink: :mrgreen:

 

Men ja, bestiller man 5-10 stykker, så er prisen ok med kursen :blink: Så kan man spare virkeligt meget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun tog ingen fragt.. Rabatten vil jeg tro hun altid giver hvis man skriver det hemmelige kodeord :mrgreen:

Ja kursen var lidt lavere.. Derfor regnede jeg også kun med 25 % og ikke 37 %.. Man kunne holde sig lige under 165 kr så

 

Hvilken forsendelse valgte du?

 

Jeg bestilte 3 seler sidst, sendt som gave, og de blev ikke taget i tolden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken forsendelse valgte du?

 

Jeg bestilte 3 seler sidst, sendt som gave, og de blev ikke taget i tolden...

Hvordan mener du hvilken forsendelse jeg valgte? almindelig?..den kom med posten (brev) og hun havde skrevet gave på.. Min veninde fra USA som er her i øjeblikket vil prøve at sende nogle når hun kommer hjem.. Det gør måske en forskel fra en anden stat

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan mener du hvilken forsendelse jeg valgte? almindelig?..den kom med posten (brev) og hun havde skrevet gave på.. Min veninde fra USA som er her i øjeblikket vil prøve at sende nogle når hun kommer hjem.. Det gør måske en forskel fra en anden stat

 

 

Nåja - og hvis hun sender dem til dig - så ER det jo rent faktisk en gave ... måske hun skal pakke dem ind i festligt gavepapir inden i pakken :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan mener du hvilken forsendelse jeg valgte? almindelig?..den kom med posten (brev) og hun havde skrevet gave på.. Min veninde fra USA som er her i øjeblikket vil prøve at sende nogle når hun kommer hjem.. Det gør måske en forskel fra en anden stat

 

man kan vælge tre forskellige forsendelsestyper. Ground mener jeg er den der er gratis. Og så er der first class som jeg plejer at vælge og priority, som hun sendte den sidste til mig som (ekstra service gætter jeg på :)) Plejer også at få sendt som gave og har ikke været udsat for told endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

man kan vælge tre forskellige forsendelsestyper. Ground mener jeg er den der er gratis. Og så er der first class som jeg plejer at vælge og priority, som hun sendte den sidste til mig som (ekstra service gætter jeg på :)) Plejer også at få sendt som gave og har ikke været udsat for told endnu.
Så har hun sikkert valgt for mig...

Hvad gav du i forsendelse..så vælger jeg sq den næste gang...:rolleyes: hellere betale forsendelse end told og afgifter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har hun sikkert valgt for mig...

Hvad gav du i forsendelse..så vælger jeg sq den næste gang...:rolleyes: hellere betale forsendelse end told og afgifter...

 

Jeg plejer at vælge first class. For 2 seler gav jeg 10,50 dollars... Men jeg ved ikke om det har noget at skulle have sagt :hmm:

Sidste brev sendte hun som prioritets pakke. Selvom jeg havde bedt om den anden type. Men jeg havde noget mailudveksling med hende da jeg gerne ville have tilføjet en sele og bla skrev at jeg modificerede dem til Oscar. Så ville hun gerne se billede af det osv. Så det kan være en ekstra service fra hende af :) Hun er i hvert fald meget hjælpsom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer at vælge first class. For 2 seler gav jeg 10,50 dollars... Men jeg ved ikke om det har noget at skulle have sagt :hmm:

Sidste brev sendte hun som prioritets pakke. Selvom jeg havde bedt om den anden type. Men jeg havde noget mailudveksling med hende da jeg gerne ville have tilføjet en sele og bla skrev at jeg modificerede dem til Oscar. Så ville hun gerne se billede af det osv. Så det kan være en ekstra service fra hende af :) Hun er i hvert fald meget hjælpsom.

JA hun er rigtig hjælpsom..

Hun kendte ikke Löwchen så hun googlede den.. Og jeg gav hende min hjemmeside.. Hun ville meget gerne have respons tilbage om hvordan de var til løverne... Det synes jeg er rart. At hun interesserer sig for om det hun sælger duer til det man tror

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...