Hop til indhold

Seler til langhårshunde


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Jer der har rigtig langhårede hunde, hvilken sele bruger I? Jeg har snart et utal af forskellige seler, men alle sammen ugler pelsen der hvor remmene går. Så bare en tur i selen giver kæmpe filtre på begge sider ved skuldrene samt på brystet. Og den går altså ikke når det er udstillingshunde der ikke kan rende rundt med bare pletter. Det samme problem har jeg med halsbåndene. Uanset om de er runde eller ej.. Nogen gode ideer til nye seler/halsbånd??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst BongoJungle

Til Diesel har jeg denne Kenjan læder sele.

Man kan aldrig se på pelsen når den har været på, hvilket den jo er flere gange om dagen.

 

Om løvernes og Diesel's pels er "ens", kan jeg så sætte min tvivl på. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Diesel har jeg denne Kenjan læder sele.

Man kan aldrig se på pelsen når den har været på, hvilket den jo er flere gange om dagen.

 

Om løvernes og Diesel's pels er "ens", kan jeg så sætte min tvivl på. :blink:

Ja den har jeg også.. Og den laver samme kæmpestore filtre.. FIltre som kun kan redes ud hvis halvdelen af pelsen ryger med af.. Og så ser hunden altså ret mølædt ud :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Har du prøvet puppiaseler?

 

http://www.wetnoseboutique.com/puppia.html

 

De skulle være gode :-)

 

Hvis du skriver anniversary på bestillingen er der 10% rabat, jeg har fået leveret fra Susan 2 gange og det er godt!!

 

Og billigt, dollaren er billig!

 

Nomehalsbåndet er godt, det skal bare være rigtigt tilpasset den enkelte hund :-)

 

http://www.123hjemmeside.dk/hundenshus/1321385

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet puppiaseler?

 

http://www.wetnoseboutique.com/puppia.html

 

De skulle være gode :-)

 

Hvis du skriver anniversary på bestillingen er der 10% rabat, jeg har fået leveret fra Susan 2 gange og det er godt!!

 

Og billigt, dollaren er billig!

 

Nomehalsbåndet er godt, det skal bare være rigtigt tilpasset den enkelte hund :-)

 

http://www.123hjemmeside.dk/hundenshus/1321385

 

Nej.. Jeg bestiller nogle stykker og ser hvordan det går med dem. Tak for det!..

Nomehalsbåndene har jeg.. De filtrer også pelsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nej.. Jeg bestiller nogle stykker og ser hvordan det går med dem. Tak for det!..

Nomehalsbåndene har jeg.. De filtrer også pelsen

 

Jeg ved at nogle bruger puppia til langhårshunde, fx har de lavet en specielt til Shit ztu , men den har Susan vidst ikke, men løverne er heller ikke så brede :lol:

 

Du kan spørge Susan om det, hun er sød til at svare meget omhyggeligt :-)

 

Faktisk tog hun selv kontakt til mig engang hvor hun mente at det jeg bestilte ikke kunne passe den samme hund :-D

 

Det skulle det så heller ikke, men sødt af hende :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak for det.. så må jeg prøve Hurrta

Hurtta halsbånd har jeg, samme princip som nome så vidt jeg kan se, måske er de mere glatte :hmm:

 

Men de skal passe som et nome halsbånd, ellers får man kvæl i, altså hvis det ikke passer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hurtta halsbånd har jeg, samme princip som nome så vidt jeg kan se, måske er de mere glatte :hmm:

 

Men de skal passe som et nome halsbånd, ellers får man kvæl i, altså hvis det ikke passer :-)

Hm.. JA så duer det ikke :cry:

Måske skulle man opfinde en sele selv, som sættes på bagpå hunden.. Der er de jo korthårede :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du set Limex seler ? de er i nylon og foret med noget meget blødt matriale der hedder Nepron. Jeg kender en Golden retriver der bruger den flere gange dagligt og der er aldrig noget at se på pelsen.

 

Jeg bruger også selv den sele til Bella, men hun er jo kort håret ( Boxer )

Jeg bruger den både til spor og vognkørsel og den har aldrig givet hende nogle mærker selv om hun er blevet meget varm.

 

Prøv at se på den på www.apporten.dk der er de også meget rimelige med prisen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du set Limex seler ? de er i nylon og foret med noget meget blødt matriale der hedder Nepron. Jeg kender en Golden retriver der bruger den flere gange dagligt og der er aldrig noget at se på pelsen.

 

Jeg bruger også selv den sele til Bella, men hun er jo kort håret ( Boxer )

Jeg bruger den både til spor og vognkørsel og den har aldrig givet hende nogle mærker selv om hun er blevet meget varm.

 

Prøv at se på den på www.apporten.dk der er de også meget rimelige med prisen.

Ja dem har jeg også prøvet :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Hmm så har jeg ikke flere mulighedder, Limex selen er den bedste jeg vil anbefale. Skriv hvis du finder en.

Held og lykke med jagten, håber du finder en:-)

 

puha - limex virker bare slet ikke til en pels som lwchen desværre :( Min pudel (i udstillingsklip) Jason har samme slags pels som löwchen har - en blanding af voksen og hvalpe pels der filtrer bare man kigger på den og limex-selen gør det absolut ikke bedre - han har store filtertotter hver dag på skulderbladene og ryggen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
puha - limex virker bare slet ikke til en pels som lwchen desværre :( Min pudel (i udstillingsklip) Jason har samme slags pels som löwchen har - en blanding af voksen og hvalpe pels der filtrer bare man kigger på den og limex-selen gør det absolut ikke bedre - han har store filtertotter hver dag på skulderbladene og ryggen

 

Kan du ikke se seler her ? http://www.wetnoseboutique.com/soft-harnesses.html

 

Der er dælme mange seler :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst anne-marie
Så kom mine seler endelig fra USA...Og så skal man fame betale 275 kr for at få dem udleveret..Altså oveni de 550 jeg gav for selerne.. Næste gang bestiller jeg 20, importgebyret er ens om man får en eller 100..

Men nej hvor er de pæne :mrgreen: Jeg har jo selvfølgelig ikke købt dem i samme farve :-P

Jeg har fået hende til at sende dem som 'gift', jeg har aldrig betalt afgift :hmm:

 

Passer de?

 

Jeg spændt på om de er gode med pelsen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik hende også til at skrive gave på pakken.. Men den hoppede de altså ikke på.. Jeg har fået et langt brev med om reglerne..og priserne selvfølgelig :mrgreen:

De er meget bedre end de andre jeg har prøvet... Bobo som er mest hårfager (hm..:mrgreen:) har brugt en puppiasele hele weekenden på Bornholm.. Og han har kun haft en lillebitte filter der hvor snorestykket går rundt om maven...

Forresten kan hundene se forskel på farverne på selerne.. Det er meget godt klaret når man nu er farveblind :lol:

 

Det eneste dårlige jeg lige kan komme på er at de er varme for hunden at have på.. Jo og så størrelserne... M passer til de store løver og sidder meget løst på de mindre (soki/nomi-størrelse) men den næste størrelse nedad er for stram i halsen.. Jeg fik proppet den på en hvalp, men så havde jeg sq nær aldrig fået den af igen :shock: Den passer om halsen på en chi, men ikke om maven.. Hvis chierne skal kunne passe den om maven kal de tage ca 3 kg på :mrgreen: så jeg tror bare jeg klipper et stykke af snore-dimsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik hende også til at skrive gave på pakken.. Men den hoppede de altså ikke på.. Jeg har fået et langt brev med om reglerne..og priserne selvfølgelig :mrgreen:

De er meget bedre end de andre jeg har prøvet... Bobo som er mest hårfager (hm..:mrgreen:) har brugt en puppiasele hele weekenden på Bornholm.. Og han har kun haft en lillebitte filter der hvor snorestykket går rundt om maven...

Forresten kan hundene se forskel på farverne på selerne.. Det er meget godt klaret når man nu er farveblind :lol:

 

Det eneste dårlige jeg lige kan komme på er at de er varme for hunden at have på.. Jo og så størrelserne... M passer til de store løver og sidder meget løst på de mindre (soki/nomi-størrelse) men den næste størrelse nedad er for stram i halsen.. Jeg fik proppet den på en hvalp, men så havde jeg sq nær aldrig fået den af igen :shock: Den passer om halsen på en chi, men ikke om maven.. Hvis chierne skal kunne passe den om maven kal de tage ca 3 kg på :mrgreen: så jeg tror bare jeg klipper et stykke af snore-dimsen.

 

Så var det godt jeg ikke prøvede den på Soki :shock: Turde ikke - halsen var SÅ lille. Ja bare noget af snoren ryger af, så er de super :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...