Hop til indhold

Hund blev væk og kom hjem igen


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

Havde lige en hundeoplevelse i dag, som jeg lige deler.

 

Vi kommer kørende ned ad vejen (det er en vej der også kører busser på) på vej hjem.

Jeg ser en hund stå på vejen og kigge over snedriven på noget på fortovet.

Jeg genkender straks hunden, King, som vi tit har mødt på vores gåture - det er en Golden med halsi - og tænker: "Det var da sjovt, den plejer aldrig at være løs, hvor er ejerne ??"

 

Der var ingen, og det den havde fået øje på var Mille (en af vores "gåtur venner").

Vi låner Mille's snor, så den ikke stikker af.

 

Vi ringer til konens veninde, der kender alle her omkring, men hun ved kun at de hedder Hansen, og kan kun navnet på den vej de er flyttet til.

Det er ca. 2 km væk (i fugleflugt), og på den anden side af motorvejen.

 

 

Humm, hvad nu ?

Jeg ringer til politiet, og tager nødtvunget hunden med hjem - vores egen er i løbetid :roll:

Politiet har ingen efterlyste hunde, og kan ikke finde frem til ejerne :hmm:

 

Jeg ringer til et par Hansen'er på vejen, men ingen af dem er ejerne :damn:

 

Nå, jeg ringer sg* til deres gamle naboer tænker jeg, og slår adressen på opgangen op på De Gule Sider.

Hvem står så lige der på deres gamle adresse - det gør sørme ejerne :5up:

Et opkald bekræftede hurtigt at de manglede deres hund, og de kom selvfølgelig hurtigt efter den.

Både King og ejer blev naturligvis glade ved gensynet.

King var løbet efter noget.... måske er dådyr :vedikke:, det vidste hun ikke.

Den har så åbenbart søgt tilbage til deres gamle adresse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh, det var godt den fandt hjem igen. Kunne forestille mig et tappernakel der har været med din egen i løbetid ;-)

Vi har også haft besøg af en lab nogle gange. Nu ved den at den skal komme om til havedøren og så bliver den lukket ind :mrgreen:

Jeg har fået kodet ejernes telefon nr. ind i min mobil og det var meget heldigt, for sidste gang havde han fået revet sit halsbånd af...

Ejerne har været noget flove hver gang og er også kommet med rødvin, så det er ikke så ring endda at være hundesitter for 10 min. af gangen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh, det var godt den fandt hjem igen. Kunne forestille mig et tappernakel der har været med din egen i løbetid ;-)

 

Ja, det havde været synd, hvis den skulle have været på internat :evil:

 

Ude godt, hjemme bedst :5up:

 

Men ihh, hvor var den tynd :evil: Den slugte også det mad jeg gav den.

Den havde meget fedtet pels.

De bruger Halsi (har foreslået i stedet at bruge godbidder til at lære den ikke at trække)

Den luftes med "handicap scooter ting" (jeg mener bestemt kun, det er den ene af dem, der er (lettere?)handicappet). Det gjorde den dog ikke, da den var hvalp.

 

Jeg er, som det kan læses mellem linierne, ikke helt enig med ejerne, når vi taler hund, men synd, at de var adskilt :!:

 

Og jo tak, der var nok at se til :shock:

Min der ikke rigtig selv kan sige fra, men bare stikker halen mellem benene, lægger sig under bordet eller i kurven etc.

Og den, der er en MEGET ivrig og frembrusende unghund.

Nå, den blev lukket i gården, når det blev for slemt :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da ikke super fedt at den er så tynd. Har nogen fortalt dem, at hunde skal have mad? Det kan selvfølgelig også være at den ikke er så madglad og er tynd af den grund. Hmm mange gisninger, men vi må håbe den blev glad for at komme hjem :-)

 

Men ihh, hvor var den tynd :evil:Den slugte også det mad jeg gav den.

 

Jeg tror faktisk at jeg en enkelt gang, hvor vi har mødt dem, har omtalt dens tykkelse. Men den havde sin idealvægt, tror jeg svaret var.

 

Og jo de så glade ud ved synet af hinanden :banan: (ingen tegn på at hunden var bange, som nok er det vigtigste for mig)

 

Godt nok ikke helt samme gensynsglæde som hos Bailey og jeg, når jeg kommer hjem, men vi er sikkert også lidt specielle :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror faktisk at jeg en enkelt gang, hvor vi har mødt dem, har omtalt dens tykkelse. Men den havde sin idealvægt, tror jeg svaret var.

Og jo de så glade ud ved synet af hinanden :banan: (ingen tegn på at hunden var bange, som nok er det vigtigste for mig)

 

Godt nok ikke helt samme gensynsglæde som hos Bailey og jeg, når jeg kommer hjem, men vi er sikkert også lidt specielle :vedikke:

 

Hvis ikke man har ret meget forstand på hunde er det jo også en god målestok at rette sig efter. Problemet kan bare være hvis racestandardens idealvægt ikke passer til lige netop din hund :???:

 

Ifølge racestandarten skal dalmatinere veje op til 25 kg. Vores vejer så 33 kg og må ikke være tyndere ifølge dyrlægen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke man har ret meget forstand på hunde er det jo også en god målestok at rette sig efter. Problemet kan bare være hvis racestandardens idealvægt ikke passer til lige netop din hund :???:

 

Ifølge racestandarten skal dalmatinere veje op til 25 kg. Vores vejer så 33 kg og må ikke være tyndere ifølge dyrlægen ;-)

 

Der er mange andre indikationer på at de ikke har enormt meget forstand på hunde så jo, det kunne sagtens være derfor.

Men jeg har som sagt prøvet. Både med vægten og halsi'en, så der er nok ikke noget at gøre :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...