Hop til indhold

chihuahua - hvor meget

Gæst anja-s
 Share

Recommended Posts

Gæst anja-s

Hej

ved ikke om der har været et indlæg som dette, ellers må i godt henvise. :5up:

Hvor meget mad skal jeg give min 9 mdr. chihuahua tæve. Hun er ikke så aktiv nu når det er så koldt, og sover meget. Hun er tynd, og er lige på grænsen til at være for tynd.

Hun gider ikke røre sin mad hvis den står fremme, så jeg vil give hende potioner 2-3 gange dagligt. Hun får royal canin chihuahua.

Det skal bare være sådan ca.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rosita får ca 20 gram om dagen, da hun ikke rører sig så meget i øjeblikket pga vejret. (hun vejer 2.2 kg)

Hun får også RC chihuahua. Jeg bløder det op med kogende vand og lader stå til det er lunken.

Du kunne måske blande lidt leverpostej i, som de fleste hunde elsker:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Jeg vil sige det kommer an på foderet :)

Hvis hun bliver tynd af det der står bag på pakken, så fyld mere i, eller kig på om det er et ordenligt foder du har.. 1. og 2. og også helst 3. skal være kød, ikke kød-mel, ben-mel, korn eller andet der ikke er kød :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

ved ikke om der har været et indlæg som dette, ellers må i godt henvise. :5up:

Hvor meget mad skal jeg give min 9 mdr. chihuahua tæve. Hun er ikke så aktiv nu når det er så koldt, og sover meget. Hun er tynd, og er lige på grænsen til at være for tynd.

Hun gider ikke røre sin mad hvis den står fremme, så jeg vil give hende potioner 2-3 gange dagligt. Hun får royal canin chihuahua.

Det skal bare være sådan ca.

Hun er vist stadig en hvalp, og som sådan han hun brug for flere kalorier per kilo kropsvægt end en voksen hund og det lyder som om hun ikke får kalorier nok. Desuden har små hunde en højere stofskifte end de store og kræver mad flere gange dagligt for ikke at få for lavt blodsukker og holde energien oppe. Jeg er tilbøjelig til at tro at det ikke er så meget kulden som manglende kalorier/energien der gør at hun ikke er særlig aktiv.

Hvis det var mig, vil jeg stadig give hende hvalpefoder. Voksen foder har ikke så mange kalorier per gram og smager ikke så godt som hvalpe foder da der som regel er mere fedt i hvalpe foder. Jeg er i forvejen ikke en stor fan af Royal Canin, synes ikke ingredienserne er noget at råbe hurra over. Men jeg vil i hvert fald prøve hvalpefoderet og hvis hun stadig ikke spiser vil jeg skifte til et foder af højere kvalitet, dog stadig til hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites