Hop til indhold

Fyrværkeri - Bange eller beskyttende?

LiseLyholm&Ronja
 Share

Recommended Posts

Nytårs aften var jeg ude med Ronja om eftermiddagen, og igen kl 20 og 23. hun reagerede overhovedet ikke på bragene der var omkring os. To gange om eftermiddagen reagerede hun da nogen fyrede af tæt på os, men tror det var lyset og så chokket der gjorde at hun gøede.

Når hun er inde i huset, eller haven. Gøede hun hvis hun hørte brag eller så lysglimt gennem gardinerne.

Den 1/1 ignorerede hun de fleste brag, men var de for høje gøede hun.

Nytårs aften hørte vi højt musik der overdøvede de fleste brag, og lavede Nina Ottosson og trænede. Derudover fik hun Bach's Rescue Remedy.

Hvordan øver jeg med hende at det ikke er farligt?

Hun var jo ligeglad udenfor, men indenfor så de ud som hun var bange, i øjnene :vedikke:

Vil jo gerne have at hun heller ikke har noget i mod brag, når hun er indendørs :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

---Måske bliver hun bange indendørs fordi du hele tiden holder øje med hende og bekymrer dig? Du forstærker hende i at det nok er noget farligt.

Jeg gør mig meget umage for at nytårsaften skal ligne alle andre aftener så meget som muligt. Lige bortset fra fyrværkeriet udenfor. Og det fortæller jeg Silke, at det ikke kommer os ved.

Da hun var ung sad hun tit og kikkede ud af terrassedøren på fyrværkeriet. Og hvis der kom nogle ordentlige brag, så ignorerede jeg det, eller hvis jeg kom til at kikke på hende i det øjeblik, så sagde jeg noget med at "det var da et ordentlig brag.." Og kikkede videre på fjernsynet.

Nu hvor Silke er rigtig voksen, så sover hun hele aftenen. Hun ved, at larmen ikke kommer os ved.

Hunde kikker på os for at se, hvordan vi reagerer når der sker et eller andet uventet. Hvis vi er rolige, så kan de også være rolige.

Så det er et problem hvis man absolut vil holde vilde fester...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også gjort lidt det samme som Birgitta, vi sagde "bummelum da" agtigt hvis der kom et højt brag som Motor reagerede på, og så har vi givet mange godbidder, en hver gang det sagde BANG og Motor ikke sagde vov, for det meste bare kastet dem hen imod ham så han slet ikke nåede at gø.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg var spændt for med sine 7 måneder, var det jo første nytårsaften.

Og min er totalt uimponeret af alt fyrværkeri,både ude som inde. Jeg var meget imponeret over hans nervefasthed.

I de første dage når vi mødte fyrværkeri, gik jeg bare videre uden at lade mig mærke med noget- somom det var en hverdagsting- jeg gav heller ikke godbid eller noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

---Måske bliver hun bange indendørs fordi du hele tiden holder øje med hende og bekymrer dig? Du forstærker hende i at det nok er noget farligt.

Jeg gør mig meget umage for at nytårsaften skal ligne alle andre aftener så meget som muligt. Lige bortset fra fyrværkeriet udenfor. Og det fortæller jeg Silke, at det ikke kommer os ved.

Da hun var ung sad hun tit og kikkede ud af terrassedøren på fyrværkeriet. Og hvis der kom nogle ordentlige brag, så ignorerede jeg det, eller hvis jeg kom til at kikke på hende i det øjeblik, så sagde jeg noget med at "det var da et ordentlig brag.." Og kikkede videre på fjernsynet.

Nu hvor Silke er rigtig voksen, så sover hun hele aftenen. Hun ved, at larmen ikke kommer os ved.

Hunde kikker på os for at se, hvordan vi reagerer når der sker et eller andet uventet. Hvis vi er rolige, så kan de også være rolige.

Så det er et problem hvis man absolut vil holde vilde fester...:mrgreen:

Jeg sad hele aftenen og var på hunde-forum, helt afslappet :-D

Hun lå og sov ved siden af mig. Enkelte gange fór hun op, fordi hun havde hørt noget eller set noget :vedikke:

Der sagde jeg nej og stop, og afledte hende med godbidder :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Valdemar er meget bange. Han ligger og ryster og han trækker vejret meget hurtigt, også selvom at vi lader som om at det er en helt anmindeligt aften. Når han ryster sætter vi os ned og kæler ham eller kalder på ham så han kan komme over og ligge ved vores fødder ... :megaked:

/Victoria

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Valdemar er meget bange. Han ligger og ryster og han trækker vejret meget hurtigt, også selvom at vi lader som om at det er en helt anmindeligt aften. Når han ryster sætter vi os ned og kæler ham eller kalder på ham så han kan komme over og ligge ved vores fødder ... :megaked:

/Victoria

Man kan købe en cd med fyrværkerilyde, meningen er så man starter tidligt flere måneder før og afspiller den hver dag. lydniveauet skal så øges langsomt.

Link til indlæg
Del på andre sites