Hop til indhold

Hundeforsikring

Gæst Platon
 Share

Recommended Posts

Gæst Platon

Hejsa,

Vi er en helt ny hundeejer, og skal til at bestille en forsikring på vores lille cairn terrier.

Er der nogen der har nogen gode råd til hvad vi skal kigge efter og hvad vi skal have i den forsikring og hvad ligger priserne på?

Vh Platons mor Jeanette :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Der er lidt her, ville altid vælge en der dækker hele hunden´s liv

www.dyrekassen.dk

Hundeforsikring - vi forsikrer din bedste ven - Alm. Brand

Denne her er ny i danmark

Agria Dyreforsikring

Læs de forskellige policer igennem og din den der umiddelbart passer bedst til din race, der tages neml forskellige forbehold for visse racer

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst katoghund

Som Njord skriver har Dyrekassen en forsikring som dækker ved hundetræning, den har jeg selv brugt, men nu venter jeg på et tilbud fra Agria hvor også hundetræning er med i den alm. del af forsikringen.

Spørg om et tilbud, det koster ikke noget..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din lille hund bliver sikkert gammel, så det er VIGTIGT!!! at sygeforsikringen er livslang. Nogle sygeforsikringer stopper ved 10 år. Og gamle hunde kan sagtens have endnu flere sygdomme end unge hunde...

--Måske har du andre forsikringer et andet sted. Hvis det forsikringsselskab også har hundeforsikring, så kan det nogle gange være en fordel at samle sine forsikringer ét sted. ---Men hold endelig øje med at sygeforsikringen er livsvarig...

Silke er forsikret i Alm. Brand.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du sikker Dorte.... Længere inde står der at man max kan livsforsikre (altså få udbetalt et beløb ved for tidlig død) sin hund som ikke er reg. ved DKK for 6000 kr....

Men der er godt nok forskel på priserne afhængig af den race man vælger. Border collien var ok billig - er den speciel sund? Den var billigere end fx aussien...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
... men hunden skal være stambogsført og registreret i DKK, så ikke noget for os

Jeg prøvede lige at se med Njord, man sal bare lade være med at sætte kryds ved DKK stambog, så tror jeg at man kan (jeg bliver hos dyrekassen, så har ikke lige gennemført forsikringen) Jeg kunne komme til hvad jeg ville forsikre ham indenfor :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har dyrekassen, da den med den alm. også dækker hundetræning, der står på deres side de er de eneste i Danmark der gør der, ellers skal man have en udviget

Lytter lige med her, da jeg ikke har nogen hund eller forsikring endnu :mrgreen:

Hvad mener du med at den dækker træning, er det hvis den kommer til skade under træning eller hvordan skal det forståes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Lytter lige med her, da jeg ikke har nogen hund eller forsikring endnu :mrgreen:

Hvad mener du med at den dækker træning, er det hvis den kommer til skade under træning eller hvordan skal det forståes?

Hvis det er du vil træne i en klub, så forventer de at din forsikring også dækker det, jeg tror det er hvis den ødelægger noget der, elelr kommer til at gå i kamp med de andre hunde :)

Langt de fleste forsikringer har ikke det med i deres forsikring, så skal man tegne en lidt dyre forsikring og så er det med :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er du vil træne i en klub, så forventer de at din forsikring også dækker det, jeg tror det er hvis den ødelægger noget der, elelr kommer til at gå i kamp med de andre hunde :)

Langt de fleste forsikringer har ikke det med i deres forsikring, så skal man tegne en lidt dyre forsikring og så er det med :)

Ah, tak tror næsten det ender med at blive dyrekassen. Nu er det også en meget sund race jeg ønsker mig, så jeg får forhåbentligt ikke brug for guld og hvad den anden ellers kunne tilbyde..

Men, jeg kan altså ikke finde prisen:oops: Går næsten ud fra det står der et sted, men kan du huske hvad den koster pr. år, altså ink ansvarsforsikringen?

Er heller ikk lige 100% på jeg forstår denne sætning rigtigt, "Erstatningen beregnes som 80% af de udgifter, som hundesygeforsikringen dækker, hvorefter der alene fratrækkes en selvrisiko på kr. 595."

Betyder det at de betaler 80% af regningen, minus 595 kroner?

Hvis det ikke er tydeligt, så har jeg altså aldrig i mit liv tegnet en forsikring:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Ah, tak tror næsten det ender med at blive dyrekassen. Nu er det også en meget sund race jeg ønsker mig, så jeg får forhåbentligt ikke brug for guld og hvad den anden ellers kunne tilbyde..

Men, jeg kan altså ikke finde prisen:oops: Går næsten ud fra det står der et sted, men kan du huske hvad den koster pr. år, altså ink ansvarsforsikringen?

Er heller ikk lige 100% på jeg forstår denne sætning rigtigt, "Erstatningen beregnes som 80% af de udgifter, som hundesygeforsikringen dækker, hvorefter der alene fratrækkes en selvrisiko på kr. 595."

Betyder det at de betaler 80% af regningen, minus 595 kroner?

Hvis det ikke er tydeligt, så har jeg altså aldrig i mit liv tegnet en forsikring:oops:

Det ved jeg ikke helt, men regningen er på 500 og noget om året :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen alle sammen :bigsmile:

Mange tusind tak for alle de svar der er kommet - der er noget at gå i gang med at undersøge :) Det er jo en jungel at finde rundt i - næsten ligesom når man skal tegne en forsikring på sin bil haha

Vruf fra Platon og Jeanette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Hej igen alle sammen :bigsmile:

Mange tusind tak for alle de svar der er kommet - der er noget at gå i gang med at undersøge :) Det er jo en jungel at finde rundt i - næsten ligesom når man skal tegne en forsikring på sin bil haha

Vruf fra Platon og Jeanette

Det er en jungle og derfor vigtig at læse de forskellige policer igennem, der er nemlig forskel på hvad der dækkes....

Selve selvrisikoen er ikke det jeg er gået mest op i, min sygeforsikring bliver brugt til store ting og der har desværre været en del....

Jeg bruger dyrekassen

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Jeg vil dele dette her med jer.

Jeg har tegnet en hundeforsikring, som dækker det hele for 1200 kr. om året.

Ansvar 360 kr med figurantdækning og hundesyge 840kr om året.

10% selvrisiko dog maks 1500kr pr. skade.

Forsikringssum 20.000 kr. pr. skade.

Der er intet nævnt omkring aldersbegrænsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jeanette

Det er via forsikringsagenturet Daniaforsikring.dk, der tilbyder forsikringen. De tegner forsikringen gennem deres samarbejdspartner.

Bruger dem til at holde styr på alle mine forsikringer, da de er skide gode og seriøse.

Ring og hør, hvad de kan gøre for dig evt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Hvad er der oplyst i deres police omkring forsikringen´s ophør ?

Der må stå om den enten er livslang eller bliver nedsat gradvis.

Kiggede på deres hjemmeside og den bliver man ikke meget klogere af.....

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har lige nu i gf fordi det var det nemmeste på det tidspunkt..

Ku sikkert spare en masse penge hvis jeg havde forstand på at sætte mig ind i tingene :oops::engel:

Overvejer dyrekassen til hundende kiki alm ansvar koda syge og ansvar Kaos syge og ansvar...

kan se mange af jer har alm brand kunne også være en mulighed..

Link til indlæg
Del på andre sites