Hop til indhold

Min lille løve...


Freudika
 Share

Recommended Posts

... skal til dr.dyr i morgen ... og de bedøver hende måske :(

 

Hun skal ha tjekket ørerne - hun klør sig alt for meget til hvad jeg synes er ok - og hun pjevser også af og til ... og hun er jo en ung dame med et vældigt temperement (Læs: Hun er en lille hystade) - så vi er i øve-mode, hvor jeg nærmer mig hendes ører og klikker og giver godbid - en lille smule mere øre-kig hver dag ... og det skal dr. dyr bare ikke ha lov at ødelægge ved at overgrebs-kigge-ører på hende ... så hellere bedøvelsen altså ... Men jeg synes nu ikke det er rart :(

Link til indlæg
Del på andre sites

... skal til dr.dyr i morgen ... og de bedøver hende måske :(

 

Hun skal ha tjekket ørerne - hun klør sig alt for meget til hvad jeg synes er ok - og hun pjevser også af og til ... og hun er jo en ung dame med et vældigt temperement (Læs: Hun er en lille hystade) - så vi er i øve-mode, hvor jeg nærmer mig hendes ører og klikker og giver godbid - en lille smule mere øre-kig hver dag ... og det skal dr. dyr bare ikke ha lov at ødelægge ved at overgrebs-kigge-ører på hende ... så hellere bedøvelsen altså ... Men jeg synes nu ikke det er rart :(

åh stakkels lille Bella :megaked: Hvis hun skal bedøves så få dyrlægen til at fjerne alle hårene i ørene.. Medmindre du selv har gjort det? Har hun betændelse eller noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke se noget betændelse som jeg kunne med Tulle, da hun var ramt for nyligt - men Bella er jo også en "lille smule" mørkere end Tulle - og kan være sværere at se noget som helst på ...

 

Og ja - hvis de bedøver hende, får jeg dem til at fjerne alle ørehår, klippe øjenhår og tjekke tænderne ordentligt efter - jeg kan godt få lov at se tænder på hende - men hun er jo stadig mit lille damp-barn, med den korte tålmodighed ... så det er lidt begrænset, hvor grundigt jeg kan tjekke tænder ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke se noget betændelse som jeg kunne med Tulle, da hun var ramt for nyligt - men Bella er jo også en "lille smule" mørkere end Tulle - og kan være sværere at se noget som helst på ...

 

Og ja - hvis de bedøver hende, får jeg dem til at fjerne alle ørehår, klippe øjenhår og tjekke tænderne ordentligt efter - jeg kan godt få lov at se tænder på hende - men hun er jo stadig mit lille damp-barn, med den korte tålmodighed ... så det er lidt begrænset, hvor grundigt jeg kan tjekke tænder ...

Det med DAMP og tålmodighed må vi lige kigge på når du kommer til Løkken.

Det med ører og tænder det skal du nok sætte dig for at sådan er det. Måske tror hun at hun kan snyde sig fra det, hvis hun ryster med hovedet, gør eller trækker sig væk.

Jeg har sagt til mine at det eneste arbejde de har her i huset er at øve ringtræning, få kigget tænder/ører og øjne. Og blive vasket, klippet og børstet. Resten af tiden må de dase som de vil.

Du må sætte godt med tid af når vi skal ringtræne. Så skal jeg vise dig nogle måder at gøre det på.

Hvis hun tror hun kan tage røven på dig med de ting må du starte helt forfra.. Op på bordet - godbid- stil hende op- godbid- løft overlæben- godbid-

Efterhånden dropper du flere og flere godbidder. Når hun står på bordet SKAL hun stå stille.. Når du kigger tænder må hun ikke trække sig.. Men det kommer ikke efter 2 forsøg, og du må sørge for at hun ikke når at trække sig væk.. løft hurtigt i læben og ros hende så meget.. Der er kun en vej til succes... øve, øve, øve og øve mere.

Og når du kigger tænder så lad være med at være for forsigtig... Hvis du tøver kan hun godt tro at nu sker der noget farligt. Tænk på hvordan du giver hende sele/halsbånd på. Det regner du ikke med at hun ikke kan lide og så er du sikker i dine bevægelser. Men med ørene og tænderne regner du helt sikkert med hun ikke kan lide det, og det aflæser hun altså. I starten sørger du for ikke at dække hendes øjne med din hånd, men efterhånden som hun bliver god, må du skjule hendes synsfelt. Nogle dommere tænker sig ikke om og lægger hånden over øjnene. Og så bliver hun bange hvis hun ikke er vant til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg kan godt kigge tænder ... Hun er bare meget ... hvalpet - og mener at man ikke skal holde den samme stilling i mere end 2-3-4 sekunder - eller måske 10 ... men det er heller ikke helt nok til, at jeg kan fuldstændig se alt inde i munden på hende :) ... men hun bliver ikke hys selvom jeg insisterer - og jeg holder hende for øjnene og fremmede får også lov at tjekke tænder på hende - så den del er egentlig rimeligt på plads ... det skal bare udbygges ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med hår i ørerne der skal pilles ud, er det noget helt specielit for løwchen, eller er der også andre racer der har det sådan?

Jeg går ud fra at det er for at undgå problemer med f.eks. betændelse i ørerne? Men hvordan egentlig det? For ørehår har vel den funktion at de sorterer snavs væk, eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med hår i ørerne der skal pilles ud, er det noget helt specielit for løwchen, eller er der også andre racer der har det sådan?

Jeg går ud fra at det er for at undgå problemer med f.eks. betændelse i ørerne? Men hvordan egentlig det? For ørehår har vel den funktion at de sorterer snavs væk, eller hvad?

Nej alle langhårede racer har det.. Jo længere/mere pels.. desto flere hår. Ja hårene kan stoppe øregangen helt så der ikke kommer luft derned. Samtidig har de hængeører, og så er lufttilgangen endnu mindre.

Jo de skulle vel sortere snavs væk.. Men jeg tror de langhårede racer er avler så langhårede at de simpelhen har problemer med for meget hår.

Der kan forresten også opstå betændelse hvis man tager for store totter ad gangen. De sidder jo fast i den ene ende :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov - jeg kom til at takke - det var ik med vilje :lol: ... men fair nok - det er dig der har lavet Bella - det kan du da godt få tak for ...

 

Nu har jeg afleveret hende - og Dr. Dyr fik fint lov at kigge tænderne - i lang tid endda :) - men ørerne kunne hun ikke særlig godt komme til - men det er tydeligt at Bettebimsen er generet - så nu bedøver de og fjerne alle hårene (hmmm forhåbentlig kun dem i ørerne :mrgreen:) ... og så fik jeg hende til også at klippe øjenkrogen nu hun har hende i bedøvelse - og og så har hun noget der generer under den ene pote - det tar hun også når hun alligevel sover ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov - jeg kom til at takke - det var ik med vilje :lol: ... men fair nok - det er dig der har lavet Bella - det kan du da godt få tak for ...

 

Nu har jeg afleveret hende - og Dr. Dyr fik fint lov at kigge tænderne - i lang tid endda :) - men ørerne kunne hun ikke særlig godt komme til - men det er tydeligt at Bettebimsen er generet - så nu bedøver de og fjerne alle hårene (hmmm forhåbentlig kun dem i ørerne :mrgreen:) ... og så fik jeg hende til også at klippe øjenkrogen nu hun har hende i bedøvelse - og og så har hun noget der generer under den ene pote - det tar hun også når hun alligevel sover ...

Var der noget med tænderne? Har hun skiftet?

Stakkels lille hund med de der ører.. Jeg håber Dr. Dyr finder et eller andet.

Er det hår der generer under poten? Forleden dag så jeg Lexus trak på det ene ben da han gik rundt. Da jeg så tjekkede sad der en ordentlig splint i den ene trædepude

Link til indlæg
Del på andre sites

Var der noget med tænderne? Har hun skiftet?

Stakkels lille hund med de der ører.. Jeg håber Dr. Dyr finder et eller andet.

Er det hår der generer under poten? Forleden dag så jeg Lexus trak på det ene ben da han gik rundt. Da jeg så tjekkede sad der en ordentlig splint i den ene trædepude

 

Der sidder noget klister-kage-værk som jeg ikke har kunne få fat i ... og så vidste jeg at hun skulle afsted i dag - så ville jeg ikke gøre for meget ud af det ... Det har helt klart generet hende - hun har ikke haltet - men hun har løftet benet meget når hun har stået eller siddet ... Jeg tror det generer - men ikke gør ondt ...

 

Tænderne var fine - hjørnetænderne mangler at blive skiftet - og så mangler hun at få alle de nederste fortænder - hun ligner sådan en 7-årig uden fortænder :mrgreen:

 

Jeg håber godt nok også at Dr. Dyr kan fixe de der ører ... for det er synd for hende altså ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der sidder noget klister-kage-værk som jeg ikke har kunne få fat i ... og så vidste jeg at hun skulle afsted i dag - så ville jeg ikke gøre for meget ud af det ... Det har helt klart generet hende - hun har ikke haltet - men hun har løftet benet meget når hun har stået eller siddet ... Jeg tror det generer - men ikke gør ondt ...

 

Tænderne var fine - hjørnetænderne mangler at blive skiftet - og så mangler hun at få alle de nederste fortænder - hun ligner sådan en 7-årig uden fortænder :mrgreen:

 

Jeg håber godt nok også at Dr. Dyr kan fixe de der ører ... for det er synd for hende altså ...

Haha jeg har også en stribe som mangler tænder lige i øjeblikket... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg hentet min lille løve hjem igen ... hun havde charmet sig ind og var kommet med dyrlægerne op og spise frokost, for hun var da alt for ked af, at sidde i buret helt selv ...

 

Men hun er godt nok lidt trykket nu - og dr. dyr kunne ikke se noget betændelse - men masser og masser og masser af hår - så langt nede, at jeg ikke har en jordisk chance for at plukke dem selv ... så hvem ved - måske skal vi afsted et par gange om året til hårplukning i bedøvelse :-X

 

Tænderne var superfine - og under poten sad der noget tjære-agtigt klisterværk som hun klippede af :) ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg hentet min lille løve hjem igen ... hun havde charmet sig ind og var kommet med dyrlægerne op og spise frokost, for hun var da alt for ked af, at sidde i buret helt selv ...

 

Men hun er godt nok lidt trykket nu - og dr. dyr kunne ikke se noget betændelse - men masser og masser og masser af hår - så langt nede, at jeg ikke har en jordisk chance for at plukke dem selv ... så hvem ved - måske skal vi afsted et par gange om året til hårplukning i bedøvelse :-X

 

Tænderne var superfine - og under poten sad der noget tjære-agtigt klisterværk som hun klippede af :) ...

Åhr lille Bellabims...

Ville det hjælpe med en hårtang? den bruger jeg sommetider.. Hvad med ørerens? snakkede dyrlægen om du skulle bruge det? Det bruger jeg en gang om ugen.

Nu kan jeg ikke huske om det var dig der fortalte at dyrlægen havde sagt at man skulle vente med at hive hår indtil hvalpen er 4 mdr?

 

Nå men så er bella så god som ny :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...