Hop til indhold

Hundetegn - tekst ?


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

Bailey skal nu have nyt hundetegn, da mit mobil nr. skiftes.

 

Hun skal have det her:

 

H01968.tif.png

 

Men hvad skal der stå på det ?

Jeg er med på at loven kræver navn og adresse, men jeg er altså vant til at have hjem- og mobil nummer stående på hver sin side (pga. læsbarheden (skriftstørrelse)).

På dette hundetegn kan der skrives 3 linier - og kun på den ene side.

Hvad ville I gøre ?

* Skrive de to tlf. numre på den ene side og lade sidste linie være blank ?

* Opfylde lovens bogstav ?

* noget andet ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er det ikke navn og adresse der kræves ??

 

Nej mener jeg ikke! Ikke hvad dyrhandleren sagde. Dem jeg har set hvor der står navn på, har det været hundens navn.

 

Der er jo ingen grund til navnet. Der findes en million Niels Jensener og Mads Mikkelsener :lol: men adressen og telefonen er der kun én der har :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej mener jeg ikke! Ikke hvad dyrhandleren sagde. Dem jeg har set hvor der står navn på, har det været hundens navn.

 

Der er jo ingen grund til navnet. Der findes en million Niels Jensener og Mads Mikkelsener :lol: men adressen og telefonen er der kun én der har :blink:

 

Jeg er altså næsten 100 på at det er navn og adresse - og IKKE tlf. der kræves

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er altså næsten 100 på at det er navn og adresse - og IKKE tlf. der kræves

 

Tjaaa så må vi jo finde lovgivningen, for jeg ved det ikke :vedikke:

 

Men altså...folk kan da være ligeglade med hvad du hedder :vedikke: hvis de har din adresse og nummer er det jo nemt at finde frem til. Og få fat i dig hurtigt også.

 

Men hvis du absolut er nødt til at have det skilte så må du jo droppe noget af det, og jeg stemmer for at du dropper navnet. Tror politiet gir dig en bøde hvis din adresse ikke står på. For det gir dem mere arbejde med at finde frem til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Coco-doodle

Jeg tror jeg ville skrive adresse og tlf. nr :)

 

Men jeg har været helt grøn! Haha..

I sommers fik jeg min hvalp og skulle jo så selvfølgelig også købe et hundetegn. Jeg vidste ikke hvad der skulle stå, men ville gerne have min hunds navn, Coco, adresse og telefon nr.

De sagde så i butikken at man ALDRIG måtte skrive hundens navn, da folk så kan kalde den til sig? Den hoppede jeg på og købte hundetegnet!

Det var så ALT får stort.. Ud at købe et nyt i en anden butik. Han gik også helt amok over at jeg ville have hundens navn. Det kunne jeg ikke forstå, så jeg satte Coco og så tlf. nr :D Han truede mig nærmest med jeg ville få bøde fordi jeg ikke opfyldte loven og bla bla...

Nu har jeg skiftet nr og skal derfor igen ud at købe nyt.

Denne gang vil jeg have Coco og tlf. nr på forsiden og måske navn og ellers bare adresse bagpå!

Hvis man står længe nok med en godbid eller andet lækkert og Coco ikke kan finde mig, tror jeg at hun kommer uanset om man siger toiletrulle eller Coco :D Haha...

Og er man så tæt på hunden at man kan se navnet, så har man vel allerede fanget den?

 

Hvad siger I? Er hundes navn NO GO? (og undskyld jeg lige låner din tråd, håber det er okay! :) )

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg ville skrive adresse og tlf. nr :)

 

Men jeg har været helt grøn! Haha..

I sommers fik jeg min hvalp og skulle jo så selvfølgelig også købe et hundetegn. Jeg vidste ikke hvad der skulle stå, men ville gerne have min hunds navn, Coco, adresse og telefon nr.

De sagde så i butikken at man ALDRIG måtte skrive hundens navn, da folk så kan kalde den til sig? Den hoppede jeg på og købte hundetegnet!

Det var så ALT får stort.. Ud at købe et nyt i en anden butik. Han gik også helt amok over at jeg ville have hundens navn. Det kunne jeg ikke forstå, så jeg satte Coco og så tlf. nr :D Han truede mig nærmest med jeg ville få bøde fordi jeg ikke opfyldte loven og bla bla...

Nu har jeg skiftet nr og skal derfor igen ud at købe nyt.

Denne gang vil jeg have Coco og tlf. nr på forsiden og måske navn og ellers bare adresse bagpå!

Hvis man står længe nok med en godbid eller andet lækkert og Coco ikke kan finde mig, tror jeg at hun kommer uanset om man siger toiletrulle eller Coco :D Haha...

Og er man så tæt på hunden at man kan se navnet, så har man vel allerede fanget den?

 

Hvad siger I? Er hundes navn NO GO? (og undskyld jeg lige låner din tråd, håber det er okay! :) )

 

 

Jeg har også altid haft min hunds navn på skiltet! :5up: Synes det er fint, for hvis hun løber væk så kan folk jo se hvad hun hedder.

 

Hvis der er nogen der vil stjæle hende så tager de hende jo bare, hvis de er i stand til at kalde hende til sig så har jeg jo lige mødt dem og må stadig væk kunne se dem, for hun render aldrig længere end jeg kan se hende.

 

På mine gamle skilte har der altid stået mit efternavn, hendes navn, min adresse og mobil nummer. Men de nye smarte ét sides skilte kan det hele jo ikke stå. Og så må man vælge hvad man synes er vigtigst!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige købt navneskilte til Enzo. På det jeg valgte til ham var det muligt at skrive fire linier, så det blev navn, adr, postnr/by og selvf. mobil.nr

 

Et lille fif....

 

Jeg søgte på Ebay og fandt de fine skilte til under halv pris:

Find Pet Tag ID Name Dog Collar ID Free Engraving Huge Range på eBay Internationalt Marked med tilbud på varer i alverdens populære kategorier. Alt kan sendes til dit land!

 

Denne her sendes fra Australien og 2 skilte med blåt poteprint koster inkl forsendelse: 101.36 DKK (for et købt i dk skal jeg betale 129 kr for 1 skilt). Så må vi se om kvaliteten er god nok :)

 

Jeg har endnu ikke modtaget hundeskiltene endnu, da de lige er blevet bestilt, men har fået en bekræftende mail at de er på trapperne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hundens navn og mit tlf nr på..intet andet...

Jeg har også kun skilt på hundens halsbånd for at jeg kan kende halsbåndene fra hinanden..Så ved jeg sq altid hvilket halsbånd/snor jeg mangler, og så er sandsynligheden for at jeg kan huske hvor jeg har brugt det henne sidst, meget større..

Politiet heroppe har alt for travlt til at tjekke hundetegn, med alle de mord og stjålne nummerplader det vrimler med

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige købt navneskilte til Enzo. På det jeg valgte til ham var det muligt at skrive fire linier, så det blev navn, adr, postnr/by og selvf. mobil.nr

 

Et lille fif....

 

Jeg søgte på Ebay og fandt de fine skilte til under halv pris:

Find Pet Tag ID Name Dog Collar ID Free Engraving Huge Range på eBay Internationalt Marked med tilbud på varer i alverdens populære kategorier. Alt kan sendes til dit land!

 

Denne her sendes fra Australien og 2 skilte med blåt poteprint koster inkl forsendelse: 101.36 DKK (for et købt i dk skal jeg betale 129 kr). Så må vi se om kvaliteten er god nok :)

 

Jeg har endnu ikke modtaget hundeskiltene endnu, da de lige er blevet bestilt, men har fået en bekræftende mail at de er på trapperne.

 

Så skal du være opmærksom på, at da det ikke er et EU land, skal du betale told og moms.

Hvis det opdages selvfølgelig.... Ellers er det bare ulovlig indførsel :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, min mor fandt en hund løbende ved en vej, og hun kører aldrig rundt med en mobil. Hun stoppede selvfølgelig, og der stod navn og nummer på halsbåndet - men så skulle hun jo have hunden med hjem for at ringe. Hun tog så hunden med i bilen og kørte tilbage og gik ind og bankede på ved et hus, tilfældigvis var det så ejeren :5up: Som blev rigtig glad.

 

Så adressen synes jeg som regel godt kan betale sig.

 

Vi har vist de billige fra Chrisco eller noget i den stil, de har holdt fint i over et år nu og kan stadig læses :vedikke: De hænger i selen, så de er selvfølgelig heller ikke vildt meget i kontakt med jord (kun under rullefald).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Jeg ville netop vælge at have nummer på fordi det er er jo ikke sikkert vi er hjemme hvis hunden er væk :) Det kan jo være vi er ude og lede :)

 

Jeg har kun mit nummer på, det er et mobil nummer, så jeg burde være til at få fat i :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville netop vælge at have nummer på fordi det er er jo ikke sikkert vi er hjemme hvis hunden er væk :) Det kan jo være vi er ude og lede :)

 

Jeg har kun mit nummer på, det er et mobil nummer, så jeg burde være til at få fat i :)

Jeg synes at loven er helt klar.

 

LBK nr 259 af 12/04/2005 Gældende

(Hundeloven)

Offentliggørelsesdato: 21-04-2005

Justitsministeriet

printHS.pngprintHS.pngVis mere...

 

 

 

Senere ændringer til forskriften

 

 

Dokumentets indarbejdede forskrifter

 

 

Yderligere dokumenter:

 

 

 

Den fulde tekst

Bekendtgørelse af lov om hunde

 

Herved bekendtgøres lov om hunde, jf. lovbekendtgørelse nr. 380 af 26. juni 1969, med de ændringer, der følger af lov nr. 335 af 14. maj 1992, lov nr. 1064 af 23. december 1992 og lov nr. 385 af 28. maj 2003.

§ 1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

Stk. 2. Justitsministeren fastsætter nærmere bestemmelser om mærkning, registrering og gebyr og om udformningen af skiltet, jf. stk. 1. Justitsministeren kan herunder bestemme, at mærknings- og registreringsordningen skal administreres af en eller flere private organisationer, og at besidderen af en hund skal give de nødvendige oplysninger samt indbetale gebyr til disse organisationer.

Stk. 3. Politiet kan lade en hund mærke og registrere for besidderens regning, hvis hunden i strid med stk. 1 ikke er mærket og registreret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, min mor fandt en hund løbende ved en vej, og hun kører aldrig rundt med en mobil. Hun stoppede selvfølgelig, og der stod navn og nummer på halsbåndet - men så skulle hun jo have hunden med hjem for at ringe. Hun tog så hunden med i bilen og kørte tilbage og gik ind og bankede på ved et hus, tilfældigvis var det så ejeren :5up: Som blev rigtig glad.

 

Så adressen synes jeg som regel godt kan betale sig.

 

Vi har vist de billige fra Chrisco eller noget i den stil, de har holdt fint i over et år nu og kan stadig læses :vedikke: De hænger i selen, så de er selvfølgelig heller ikke vildt meget i kontakt med jord (kun under rullefald).

 

Jeg ville netop vælge at have nummer på fordi det er er jo ikke sikkert vi er hjemme hvis hunden er væk :) Det kan jo være vi er ude og lede :)

 

Jeg har kun mit nummer på, det er et mobil nummer, så jeg burde være til at få fat i :)

 

Ja, der er jo ingen ide i at tage den fundne hund med, hvis den bor i huset den er fundet ved siden af.

 

Og ja, det er jo ikke sikkert der er nogen hjemme.

 

Også derfor beslutningen blev adresse OG mobilnummer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...