Hop til indhold

Rottweiler 21 mdr. i dag - overvejer Jack Russel 9 mdr.


Gæst slsamson
 Share

Recommended Posts

Gæst slsamson

Hej

 

Tænkte om der var nogle som havde god / dårlig erfaring af følgende:

 

Vi har i dag en rigtig fin og god Rottweiler, hanhund, 21 mdr. meget lydig og ELSKER at lege med sin bedste kammerat Sony - En Jack Russel. Men desværre skal "Sony" flytte langt væk, og vi har længe min kone og jeg snakket om at købe en Jack Russel. Nu har fået en meget fin mulighed for at få en Jack Russel på 9 mdr. som er i "top" både mentalt og stamtavle. Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide, om nogle i forumet har erfaringer som de vil dele ud af?

 

Er det for tidligt at skaffe hund nr. 2 til vores Rottweiler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Hej og velkommen til :-D

 

Umiddelbart skulle der ikke være noget problem i at anskaffe hund nr. 2, hvis i har pladsen og tiden til det og at jeres rotte ellers generelt er social med andre hunde. Dog er han mentalt nok ikke helt udviklet endnu, hvilket kan give lidt gnidninger, især hvis i ikke tager de nødvendige hensyn.

 

Én ting som i formentlig er opmærksomme på er at denne nye JR ikke er Sony. At den nye er samme race er ikke ensbetydende med succes. Du skriver ikke noget om hvilket køn den nye JR er?

 

Det vil som altid være en rigtig god ide at få den nye hund på prøve et par uger inden i tager den endelige beslutning, hvis det er muligt. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Jeg tror ikke det er for tidligt. I mange tilfælde vil det nok være bedst med så ung som muligt. Nu kan rottweilere jo tit have tildens til at være lidt dominerende, som selvfølgelig godt kan give problemer, hvis den nye Jack Russel også vil bestemme :blink:

 

Jeg har selv 2 hanhunde. Jeg fik først min formel 1 labrador. Da han var ca. 1½ år fik jeg min rottweiler. Der er kæmpe forskel på mine 2 hunde, men er meget heldig med at min labrador er MEGET mild (faktisk lidt af en tøsedreng), så min rottweiler får lov at bestemme lidt over ham. Mine har utrolig meget glæde af hinanden og leger rigtig godt sammen. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...