Hop til indhold

Navlebrok operation og priser


Gæst Lusen
 Share

Recommended Posts

Ak ja... Suzi`s navlebrok er efterhånden ved at gå mig mere på end hende.

Der er dage hvor den næsten ikke kan mærkes og dage (som idag) hvor den er stor og hård :???:

 

Er der nogen herinde som kan fortælle mig om forløbet af en sådan operation og om en ca pris :confused:

 

Er forløbet lidt ligesom en alm sterilisation ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med operation kender jeg desværre ikke noget til, men har også hørt at med mindre det er rigtig slemt, så operer man ikke. Min venindes hund har lidt (navlebrok) og de har fået af vide at de skal skubbe den ind når den kommer ud, fro så kan det være at musklerne på et eller andet tidspunkt selv kan holde den derinde. Men det er ikke ret meget den har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så får du mit sporadisk relevante indslag - min dyrlæges egen hund har en pænt stor navlebrok (efter en sterilisering på KVL), hun bliver IKKE opereret, da bedøvelse / operation er værre end brokken.

 

Så er du sikker på, det er en slem brok?

 

Sikker... hmm.... kun udfra at dyrlægen sagde at jeg skulle være opmørksom på den og han gav den godt nok ikke navn. Men hun har netop også fået den efter at hun er blevet steriliseret.

 

Det med operation kender jeg desværre ikke noget til, men har også hørt at med mindre det er rigtig slemt, så operer man ikke. Min venindes hund har lidt (navlebrok) og de har fået af vide at de skal skubbe den ind når den kommer ud, fro så kan det være at musklerne på et eller andet tidspunkt selv kan holde den derinde. Men det er ikke ret meget den har.

 

Jeg er en tøs og tør simpelthen ikke skubbe noget, nogle steder hen. Hun er heller ikke generet af det men jeg har hjertet i halsen når den bliver hård og stor... er hammer ræd for at den evt kan briste eller sååen.. :???:

 

På Odense Dyrehospital koster sådan operation kr. 3800,-.

 

Okay, jeg frygtede at det ville være dyre, naturligvis er det da en sum, men med regninger den hund har givet mig så er det jo ik så slemt :blink:

 

1000 tak for svar, tror jeg skal have en snak med den anden dyrlæge jeg bruger og høre om det virkelig er så slemt og om min panik er ubegrundet.. går alt for let i sort når det drejer sig om netop hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund levede med navlebrok indtil hun blev 5 år. Da fik hun livmoderbetændelse og blev steriliseret. I den forbindelse valgte jeg så, at få det fjernet. Umiddelbart havde hun ikke problemer med det. Kan dog huske ca. 3 gange, hvor hun har virket utilpas, men det har været væk dagen efter, så det er svært sige, om det har haft noget med brokket at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillemyr

Hold op det er blevet dyrt.

 

Da Zeus fik fjernet sin som hvalp (6,5 år siden) kostede det mig 1600kr. Om hans var stor eller lille kan jeg ikke huske, men kennelen sagde til mig at deres dyrlæge ville anbefale at den blev fjernet. Og min egen dyrlæge gav mig ret. Så den blev fjernet da hunden blev omkring 6 måneder gammel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...