Hop til indhold

Stop SÅ med at grave, men hvordan??


Gæst Bille
 Share

Recommended Posts

Er der nogle herinde, der kan hjælpe med mit "problem/irritationsmoment" med mine 2 hunde?

 

Mille, golden 18 mdr., har gravet hele haven op, de få planter (klematis) jeg havde er gravet op med roden og alle steder, hvor der er den mindste bare jordplet bliver gravet i :damn:

 

Jessie, löwchen 4½ mdr., følger totalt trop og gør alt Mille gør.

 

Med det resultat at hunde samt have og hjem ligner noget der er løgn hver dag :evil:

 

Jeg har været slem til at lade Mille være alene ude i haven, hun vil helst være ude hele tiden og jeg gider ikke være med der hele dagen. Når jeg er der eller ser det, har jeg selvfølgelig sagt nej, men ligefedt hjælper det :???:

 

Er det bare mig der er sippet hundeejer? Jeg ved skidt og møg følger med, men dette er altså i overkanten af, hvad jeg kan klare :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio vil gerne være i haven selv, helst 24/7 hvis han måtte, men jeg lukker ham ikke ud i længere tid end jeg ved han kan finde på fornuftige ting at lave.. og af erfaring ved jeg at han ikke skal lukkes ud alene, hvis han keder sig for meget eller har duftet lækre tæver! :stupid:

 

Jeg har tilbragt meget tid med ham i haven (i starten var han aldrig alene derude) så han præcist ved hvad han må og ikke må.. hvis jeg lukker ham ud alene i et af ovenstående tilfælde, kan jeg være sikker på han gør alt det han ikke må! :roll:

 

Ang. det med at grave, så har vi lavet en "sandkasse" i en ende af haven. Den er i niveau med græsplænen men med kant rundt om, og her er der fyldt græstørv, rødder og jord i, så den er ekstra interessant at ælte rundt i - det er selvf ikke så pænt, men den er delvis gemt omme bag ved et træ og så har vi "pæn" have i den anden retning. Mio elsker den og går ikke i mine bede.. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio vil gerne være i haven selv, helst 24/7 hvis han måtte, men jeg lukker ham ikke ud i længere tid end jeg ved han kan finde på fornuftige ting at lave.. og af erfaring ved jeg at han ikke skal lukkes ud alene, hvis han keder sig for meget eller har duftet lækre tæver! :stupid:

 

Jeg har tilbragt meget tid med ham i haven (i starten var han aldrig alene derude) så han præcist ved hvad han må og ikke må.. hvis jeg lukker ham ud alene i et af ovenstående tilfælde, kan jeg være sikker på han gør alt det han ikke må! :roll:

 

Ang. det med at grave, så har vi lavet en "sandkasse" i en ende af haven. Den er i niveau med græsplænen men med kant rundt om, og her er der fyldt græstørv, rødder og jord i, så den er ekstra interessant at ælte rundt i - det er selvf ikke så pænt, men den er delvis gemt omme bag ved et træ og så har vi "pæn" have i den anden retning. Mio elsker den og går ikke i mine bede.. :vuf:

 

Helt enig i ovenstående, overvågning, og henvisning til den sandkasse han godt må grave i hver gang han ser ud som om han skal til at begynde at grave

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger som de andre - opsyn i starten og så et sted hvor de gerne må grave.

Jeg har "henvist" Nana et sted i haven hvor hun godt må grave - hun elsker det, ved du jo nok fra træffet :mrgreen:

Det virker perfekt herhjemme.

 

 

:lol::lol::lol:

 

Her er det Nana, Mille og Jessie der graver.

Redigeret af Bamseida
Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan elskede også at grave i sin mors have :evil: specielt når græsset var fuld af tissemyre undernede :evil:

 

Valgte at grave hans hømmer ned i hullerne, ingen succe, så kom han ind med lort på poterne :badr:

 

Så tog vi ham over på marken, og fik ham til at grave i mussehullerne og sat samtidig kommando på.

 

HJemme i have var han rimelig under opsyn, og vi så hans mønster i hvornår han ville begynde at grave og stoppede ham.

 

På aftensturen gik vi så over på marken og gravede efter mus, og så stoppede han med det i haven :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Jeg smed hunde-hømmere i de huller han lavede, for jeg gider heller ikke rende rundt i rumpen på ham hele tiden, siden har han ikke gravet i haven, til gengæld får han lov at grave hvis vi er i skov eller på strand..

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. det med at grave, så har vi lavet en "sandkasse" i en ende af haven. Den er i niveau med græsplænen men med kant rundt om, og her er der fyldt græstørv, rødder og jord i, så den er ekstra interessant at ælte rundt i - det er selvf ikke så pænt, men den er delvis gemt omme bag ved et træ og så har vi "pæn" have i den anden retning. Mio elsker den og går ikke i mine bede.. :vuf:

 

:5up: genial ide!

 

håber jo også på en have og motor er vildt glad for at grave - så tror da vi kopierer din gravekasse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...