Hop til indhold

Skift fra hvalpepels til voksenpels


Gæst lenadk
 Share

Recommended Posts

Gæst lenadk

Hej

Vi har en labrador retriver som nu er lidt over 9 måneder og hun smider sin pels helt vildt lige i øjeblikket, vi kan simpelthen rive totter af hende og er ude og "plukke" hende flere gange om dagen.

Er der nogen der ved hvor længe det ca står på for der er hår over alt:hmm:

Evt råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Vi har en labrador retriver som nu er lidt over 9 måneder og hun smider sin pels helt vildt lige i øjeblikket, vi kan simpelthen rive totter af hende og er ude og "plukke" hende flere gange om dagen.

Er der nogen der ved hvor længe det ca står på for der er hår over alt:hmm:

Evt råd?

 

Ja... det varer resten af hendes liv :slem: nej, spøg til side...

 

Jeg gør det, når begge mine hunde fælder i stor stil, så bruger jeg en gummignupper(til heste) og så gnupper jeg hundene, lige som jeg gjode på hesten - små cirkelbevægelser - og hårene flyver en om ørene... så det er godt at gøre udenfor :lol:... og jeg bliver ved indtil der ikke kommer nævne værdige mængder hår ... og så længe armkrafterne rækker:blink:... sådan fortsætter jeg en gang pr. dag i den slemme periode...men i løbet af en ugestid er begge mine labber færdige med at fælde.

 

Du kan også købe en Furminator og bruge på hende... det er der andre der har haft succes med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Enzo smed ALT da han var 8 mdr gammel. Hans hale gik fra at være en stor busk af pels til at ligne en tynd streg.... yndigt var det :genert:

- og jeg kunne støvsuge løs, men selv det øjeblik han sad stille og bare vendte hovedet dryssede hårene af ham - husker at det var stor-slemt en hel måned.

Han havde lige en tur igen i november - omend ikke så slem som første omgang.... Støvsugeren var min bedste ven.... :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle svarerne.

 

Vi prøve rmed lidt af hvert og ser hvad der hjælper.

 

Og ja, min støvsuger er også blevet min bedste ven, samt vores lille håndstøvsuger som jeg måtte have efter som der er hår overalt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Kan man tage for meget ??? :shock:

 

Ja, furminator er designet til at tage de døde hår, men når de døde hår er væk begynder den også at tage de hår der ikke er klar til at blive taget endnu..

 

Der er flere der har klaget over deres hunde og katte har fået en tyndere pels, og så har det vist sig de har brugt furminatoren for meget

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...