Hop til indhold

God dyrlæge i kbh/frederiksberg??


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Sidder med en rigtig kedelig fornemmelse i kroppen lige nu :cry:

 

Vi skulle til dyrlægen idag og have skiftet forbinding på Ninjas forskårne pote, og havde bestilt tid til 16.30.

 

Vi har haft denne dyrlæge lige siden vi fik Ninja, og egentlig kun fordi den lå belejligt tæt på (vi er på gåben, og har endnu ikke bil)

 

Der er to dyrlæger i klinikken, og damen er bare så super sød - hende er der ikke noget med, og hun er også supergod til at håndtere Ninja.

 

Den anden, en mand, er vi knap så vilde med, og idag toppede da alt.

 

Ninja er ikke glad for at komme op på bordet, fordi hun forbinder det med smerte (fra vacciner, bedøvelse, 1xchipning osv) så det første hun gør når hun kommer derop er at stikke hovedet ind i armhulen på enten min kæreste eller mig.

 

Han prøver at give hende godbidder, men hun er slet ikke interesseret i dem og vender bare hovedet ind i armhulen igen.

 

Han begynder så at fjerne forbindingen og sprøjte noget lokalbedøvende på poten, og siger så at vi lige må vente 5min. før det virker, hvorefter han forlader os med en hund der står og hyperventilerer. Tungen hang ud af munden, hun gispede efter vejret, hele kroppen rystede og hjertet galoperede afsted. Hun var slet ikke til at komme i kontakt med og virkede mildest talt som om hun kunne falde om hvert øjeblik.

 

Der står vi så .. indtil han kommer ind lidt efter for at sprøjte mere lokalbedøvelse på, og herefter forlade rummet med besked om at det lige skal virke 2min mere ....

 

Jeg var i chok :shock: Kunne han slet ikke se at Ninja var fuldstændig fra den???

 

Der går så nok nærmere 5min, og min kæreste, splitterravende, åbner døren og går ud for at finde dyrlægen.

 

Han står så og ekspederer kunder og giver min kæreste et nik for at fortælle at han ikke havde glemt os.

 

Han kommer ind og begynder at stå og forklare hvad han smører på poten ... På det her tidspunkt kunne han have smurt hvad som helst på, det eneste vi var interesserede i, var at få vores hund ned fra det bord og ud af den klinik. Hans eneste kommentar til hendes reaktion var "åh, hun er lidt bange" .....

 

Nu får vi fjernet hendes sting dernede om en uges tid, og så er det slut med at komme dér. Vi bliver nødt til at starte på en frisk med Ninja og hendes dyrlægeskræk, for hun stresser jo fuldstændig op :megaked:

 

Men .. er det nogen der kan anbefale en god og tålmodig dyrlæge på Frederiksberg ?

 

Vi har selv overvejet Landbohøjskolen, er der nogen der har erfaringer derfra ?

 

På forhånd tak ! :vuf: (og sorry ... det blev ret langt!)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har også haft en kedelig oplevelse med en dyrlæge tæt på os, og kender det der med, at gerne ville have en tæt på, fordi man ikke har bil.

 

vi har alligevel valgt artemis, som ligger i hellerup. og dem er jeg lykkelige for! det er et fantastisk sted, masser af overskud og kærlighed til dyrene og alle er bare så søde og der er god, god tid også til lidt småsnak. og kage i venteværelset! det ligger lige ved hellerup station, så det er også rimelig overskueligt at komme derud. ellers har jeg også hørt godt (fra petrine) om hende der ligger på værnedamsvej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske misforstår jeg dit indlæg, men hvad havde du forventet at dyrlægen skulle gøre udover det han gjorde?

 

I mine ører lyder det han har gjort helt ok, han er nødt til at sprøjte det lokalbedøvende på, han ved, at han er den der indgyder angsten og forlader derfor lokalet og kommer kun tilbage når der igen skal gøres noget, og imens forventer han, at I beroliger Ninja så godt som muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er enig med lonny, ved heller ikke hvad han skulle have gjort? det ville jo ikke hjælpe hvis han syntes det var synd for ninja..

 

hvis ninja er bange for dyrlæger, så ville det være en rigtig god ide at øve det, som du selv skriver. gå forbi jævnligt uden at hun skal tjekkes eller pilles ved, kun for at få et par godbidder..

 

og ellers øv, det er ikke sjovt når ens hund er bange :ae: håber i kan lære hende, at det ikke er så farligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Jeg forstår godt din fustration, men som Lonny skriver, hvad havde du forventet dyrlægen skulle gøre?

Han er nok ikke den rigtige til at berolige Ninja alligevel.

 

I stedet for at skifte dyrlæge, hvorfor så ikke tale med dem om jeres oplevelse. Det er jo den eneste måde de kan gøre tingene anderledes, hvis noget skal gøre anderledes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er ikke hans skyld at Ninja er bange, men at han skulle komme ind og sprøjte lokalbedøvelse på poten 2. gang og forlænge hendes tid på bordet synes jeg bestemt ikke var nødvendigt :hmm:

 

Vi har desværre før haft nogle konsultationer hvor vi bagefter har stillet os lidt uforstående, og jeg synes altså ikke vi er særlig krævende :oops:

 

Men nu er det jo ikke sådan at jeg skal sidde og forsvare mig selv, for i sidste ende får vi bare en dårlig mavefornemmelse når det er ham vi skal til konsultation hos og den er, trods alt, den vigtigste... mavefornemmelsen altså! :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt din fustration, men som Lonny skriver, hvad havde du forventet dyrlægen skulle gøre?

 

Når han siger at han vil lade 2. omgang lokalbedøvelse virke i 2min, så forventer jeg at han snart kommer igen. Ikke at vi stadig, efter 10min, står med en nervevrag af en hund, mens hans ekspederer folk ude i selve butikken... Selvom der stod en klinikmedarbejder derude allerede.

 

Havde vi haft en hund der var helt rolig, og som man kunne komme i kontakt med, havde jeg måske haft mere overskud til at tænke "nåh pyt, vi venter bare".

 

Men det kan da godt være det er os der er hysteriske .. Det er bare ikke lige det ord jeg umiddelbart vil kategorisere os som :genert:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu er det jo ikke sådan at jeg skal sidde og forsvare mig selv, for i sidste ende får vi bare en dårlig mavefornemmelse når det er ham vi skal til konsultation hos og den er, trods alt, den vigtigste... mavefornemmelsen altså! :genert:

 

jeg er enig i det med mavefornemmelsen, og et plus ved en ny dyrlæge er jo, at i vil kunne "starte på en frisk" med ninjas dyrlægestress. hvis ikke jeg elskede min dyrlæge så højt, ville jeg gøre det samme, halfdan er også ulykkelig, og det er simpelthen så synd for de små, når de er så bange.

Link til indlæg
Del på andre sites

åh, glemte jo helt det du spurgte om - vi har en dyrlæge som kommer hjem til os (eva dinmobiledyrlaege.dk) synes hun var rigtig sød da motor skulle have vacciner og rabies blodprøve, han nåede næsten ikke at opdage hvad der skete.

 

Tak for linket :5up: Den er rar at have i baghovedet. Men det vi søger lige nu er også et sted der kan tage imod lidt mere alvorlige ting - f.eks da vi stod med en pote der skulle sys ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for linket :5up: Den er rar at have i baghovedet. Men det vi søger lige nu er også et sted der kan tage imod lidt mere alvorlige ting - f.eks da vi stod med en pote der skulle sys ..

 

klart. i de tilfælde bruger vi dyrehospitalet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

hvis i har det så skidt med vedkommende ville jeg også skifte eller minimum fast bede om at komme ind til den kvindelige hvis hun er god nok til ninja.

 

jeg har det også bedst med den mandlige dyrlæge i vores dyrlæge-hus men er han der ikke må jeg jo NØJES med en af kvinderne.

 

men er så heldig nu at jeg har fået en dyrlæge i familien så tlf. konsultationer tager jeg med ham :D og min hund elsker vores svoger :banan: men han aner jo heller ikke at han er dyrlæge :blink: for vores bryder sig heller ikke om bordet og de der mennesker i kitler... :confused:

 

men helt sikkert ville jeg kræve at komme ind til den anden eller skifte helt held og lykke med de kommende dyrlæge besøg :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er enig i det med mavefornemmelsen, og et plus ved en ny dyrlæge er jo, at i vil kunne "starte på en frisk" med ninjas dyrlægestress. hvis ikke jeg elskede min dyrlæge så højt, ville jeg gøre det samme, halfdan er også ulykkelig, og det er simpelthen så synd for de små, når de er så bange.

 

Det var også lidt det vi havde håbet.. Hun er jo stadig hvalp, og har ikke lært at alle dyrlæger er bussemænd, og nu er hun jo ovre alle de "væmmelige" ting de skal igennem som helt små hvalpe.

 

Hun stresser lidt i selve klinikken, men det er helt slemt når hun bliver løftet op på bordet :cry: Så der bliver stadig noget at arbejde med, selvom vi skifter til anden dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var også lidt det vi havde håbet.. Hun er jo stadig hvalp, og har ikke lært at alle dyrlæger er bussemænd, og nu er hun jo ovre alle de "væmmelige" ting de skal igennem som helt små hvalpe.

 

Hun stresser lidt i selve klinikken, men det er helt slemt når hun bliver løftet op på bordet :cry: Så der bliver stadig noget at arbejde med, selvom vi skifter til anden dyrlæge.

 

hos artemis er halfdan slet ikke på bordet for tiden - fordi han stresser sådan. så sidder vi på gulvet, eller jeg sidder/står med ham mens dyrlægen så kigger lidt, giver ham et lille stik osv. da han skulle bedøves sidst, sad jeg med ham på skødet i venteværelset, til han faldt hen. og han er også vågnet i mine arme, de to sidste gange han har været i narkose. en forstående, tålmodig dyrlæge er altså guld værd!

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis i har det så skidt med vedkommende ville jeg også skifte eller minimum fast bede om at komme ind til den kvindelige hvis hun er god nok til ninja.

 

Hun er rigtig god til Ninja.

 

Ninja vil slet ikke gå ind i rummet med bordet, så der blev hun båret ind, da vi skulle have syet hendes pote.

 

Det gik ret vupti - vupti, og så havde Ninja fået kysset dyrlægen, fået lyttet til lungerne og fået en halv-narkose i baglåret og lå ned.

 

Idag gik hun af sig selv (!) ind i rummet, men endte desværre med at hyperventilere :cry:

 

Jeg bryder mig ikke om at der er så stor forskel på hvem man foretrækker af dyrlægerne. Alle gange der har været noget med Ninja har vi gerne villet afsted med det samme .. Og så ved man jo ikke hvem man kommer til konsultation hos :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

hos artemis er halfdan slet ikke på bordet for tiden - fordi han stresser sådan. så sidder vi på gulvet, eller jeg sidder/står med ham mens dyrlægen så kigger lidt, giver ham et lille stik osv. da han skulle bedøves sidst, sad jeg med ham på skødet i venteværelset, til han faldt hen. og han er også vågnet i mine arme, de to sidste gange han har været i narkose. en forstående, tålmodig dyrlæge er altså guld værd!

 

Det lyder som en ret fantastisk dyrlæge .. havde man bare bil .. iiih ! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som en ret fantastisk dyrlæge .. havde man bare bil .. iiih ! :evil:

 

er det svært for jer at komme med et s-tog? vi tager en bus til nørreport, og så et s-tog derfra, det tager en halv times tid altialt, men er tiden værd. selv om der da helt sikkert også må være andre gode dyrlæger tættere på jer!

 

(og ja, de er fantastiske :hjerte: - kirstine har forresten en brevkasse i hjemmet :mrgreen:Skirv til dyrlægen - Hjemmet)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er ikke hans skyld at Ninja er bange, men at han skulle komme ind og sprøjte lokalbedøvelse på poten 2. gang og forlænge hendes tid på bordet synes jeg bestemt ikke var nødvendigt :hmm:

 

Vi har desværre før haft nogle konsultationer hvor vi bagefter har stillet os lidt uforstående, og jeg synes altså ikke vi er særlig krævende :oops:

 

Men nu er det jo ikke sådan at jeg skal sidde og forsvare mig selv, for i sidste ende får vi bare en dårlig mavefornemmelse når det er ham vi skal til konsultation hos og den er, trods alt, den vigtigste... mavefornemmelsen altså! :genert:

 

Du behøver såmænd ikke forsvare dig selv, jeg forstod bare ikke hvad problemet var :-D

 

Men jeg vil til enhver tid anbefale dig at følge din mavefornemmelse, Ninja kan jo også mærke hvis du ikke er glad for den dyrlæge I er hos, så hvis jeg var dig ville jeg også finde en anden dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

er det svært for jer at komme med et s-tog? vi tager en bus til nørreport, og så et s-tog derfra, det tager en halv times tid altialt, men er tiden værd. selv om der da helt sikkert også må være andre gode dyrlæger tættere på jer!

 

(og ja, de er fantastiske :hjerte: - kirstine har forresten en brevkasse i hjemmet :mrgreen:Skirv til dyrlægen - Hjemmet)

 

Nej .. Men med en syg/skadet hund, jo :genert:

 

Vi ville være nødt til først at tage metro, og derefter s-tog .. og hun er altså ikke sådan lige til at bære rundt på mere :oops: Vi klarer hende lige med nød og næppe op og ned fra 2.sal ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej .. Men med en syg/skadet hund, jo :genert:

 

Vi ville være nødt til først at tage metro, og derefter s-tog .. og hun er altså ikke sådan lige til at bære rundt på mere :oops: Vi klarer hende lige med nød og næppe op og ned fra 2.sal ..

 

åhja, i min hype af dyrlæge i langbortistan glemte jeg lige, at ninja vejer lidt mere end halfdans 5-6kg :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er der kun sket noget akut her 1 gang, men det var 2 akutture og der bestilte vi bare taxa - og huskede at sige, at der skulle en hund med.

 

motor så virkelig slap ud, havde taget et tæppe med, og fik lov at sidde med ham på skødet (med tæppet under).

 

der er også noget med dyre-falck-transport, men mener det er dyrere end taxa, og så er jeg ikke sikker på om de har sådan specielt mange vogne..

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er der kun sket noget akut her 1 gang, men det var 2 akutture og der bestilte vi bare taxa - og huskede at sige, at der skulle en hund med.

 

motor så virkelig slap ud, havde taget et tæppe med, og fik lov at sidde med ham på skødet (med tæppet under).

 

der er også noget med dyre-falck-transport, men mener det er dyrere end taxa, og så er jeg ikke sikker på om de har sådan specielt mange vogne..

 

Vi fik også lov til at tage Ninja med i taxa, på bagsædet med et tæppe da vi skulle afsted med poten :lun:

 

KimC har vist haft nogle ikke så heldige oplevelser med falcks dyreambulancer .. :shock: Det mener jeg ihvertfald at have læst engang herinde ..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst Tupac Amaru

***** PÅ FREDERIKSBERG KOSTEDE TUPAC HALEN OG MIG KR.8850,-Efter min hund Tupac (dværg schnauzer) en aften var blevet bidt i halen af en anden hund, henvendte jeg mig til ***** på Frederiksberg. På trods af det dårlige ry han har blandt hundeejere i kvarteret, valgte jeg at gå derhen, da der er døgnåbent. Min hund fik amputeret et stykke af halen. Da vi kom igen for at få bandagen skiftet, var halespidsen helt sort, og halen tydeligvis hævet og betændt. Dyrlægen sagde, at Tupac havde bidt sig i halen og det var friske blødninger? Jeg spurgte til den sorte halespids og fik forklaringen at det var normalt. 3 timer senere tog jeg en taxa til landbohøjskolen (LIFE) med hunden, for endnu en konsultation. Deres konklusion var "Ved den kliniske undersøgelse finder vi at der er nekrotisk væv (dødt væv) ved stingene og ca. 1,5 cm. op ad halen og der ses inflammation." Hvorfor ***** kalder sort dødt væv og inflammation for friske bidsår, foretaget af Tupac selv, kan jeg kun gisne om. Inden jeg forlod ***** for at tage på life havde jeg allerede betalt ham kr. 8850,-for 2 konsultationer.

Som om det ikke skulle være nok - havde ***** glemt at skrive i Tupacs journal, at han havde givet han en smertestillende injection med Metacam, der varer 24 timer. Da landbohøjskolen helt korrekt gav Tupac smertestillende piller, endte han med at få en overdosis på grund af mobildyrlægens forglemmelse. Han har det heldigvis bedre nu, imorgen skal han tilbage på Landbohøjskolen (LIFE) og have amputeret den døde halespids.

Redigeret af Dorte
redigeret af moderator, da udhængning ikke er tilladt på forum
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...