Gæst junior Skrevet Januar 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2011 Hej igen. Sidste gang jeg luftede et problem, var der mange og gode råd. Håber også at det sker denne gang. Siden han var lille hvalp (nu 2 ½) skal han sutte på tæpper og dyner, når det bliver aften. Det står på indenfor et par timer. Senere på aftenen klinger det af og han skal så kun ind under tæppet og hygge mens vi ser tv. Her kan det også hænde, at en snip fra tæppet finder vej ind i munden. Vi prøver at bremse det, men uden held. Eneste positive er, at han ikke når at "sutte hul" i sutte kluden. Da han var mindre, smed vi mange tæpper ud, som lignede noget der havde været med på skydebanen. ER der håb. Eller skal vi "lukke" øjnene? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 12, 2011 Hej igen. Sidste gang jeg luftede et problem, var der mange og gode råd. Håber også at det sker denne gang.Siden han var lille hvalp (nu 2 ½) skal han sutte på tæpper og dyner, når det bliver aften. Det står på indenfor et par timer. Senere på aftenen klinger det af og han skal så kun ind under tæppet og hygge mens vi ser tv. Her kan det også hænde, at en snip fra tæppet finder vej ind i munden. Vi prøver at bremse det, men uden held. Eneste positive er, at han ikke når at "sutte hul" i sutte kluden. Da han var mindre, smed vi mange tæpper ud, som lignede noget der havde været med på skydebanen. ER der håb. Eller skal vi "lukke" øjnene? Jeg tror, at når han har gjort det i 2,5 år, så er det vist lettere at lukke øjnene end at håbepå at det går over :blink: Jeg tror at det har udviklet sig til at blive en rigtig dårlig vane, og medmindre I gør en aktiv indsats med at stoppe ham hver gang han går i gang med at slikke på tingene, så tror jeg aldrig at det går over. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 12, 2011 Jeg er helt sikker på, det kan fjernes! Fik en 4årig hanhund som ikke var renlig for snart ½ år siden, da først jeg fik skåret ud i pap hvordan, så skete der lynhurtigt forbedringer! Så hvis du virkeligt vil have det stoppet, så sæt ind og vær konsekvent. Held og lykke med hvad du end vælger Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Januar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 12, 2011 Jeg tænker, at jeg ville give ham hans helt egen sutteklud, fx en gammel t-shirt eller andet der lugter af jer.. Min gjorde det en periode når han var alene hjemme. Så hentede han en af mine bluser og smaskede lidt på den, ødelagde den ikke, den blev bare savlet godt ind. Det er heldigvis overstået nu. Men tænker også at jeres jo nok ikke gør det pga utryghed som min gjorde da han i den periode ikke var så begejstret for at være alene hjemme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Har set det hos flere hunde - glade, velfungerende og harmoniske hunde. Nogle af dem gjorde det hele sit liv. Som jeg har set det, kunne det se ud til at ha' en beroligende effekt..? Tror ikke det er noget man skal bekymre sig over, med mindre det går ud over ens egne tæpper og møbler selvfølgelig. Jeg ville (og har gjort) gi' hunden dens egen sutteklud, tøjdyr eller hvad det nu går ud over, og lade den få lidt fred medens den "sutter"... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts