Gæst HejMaria Skrevet Januar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2011 Hej (: Jeg er den heldige ejer af en skøn westie som er lidt over 1 år, som på den ene eller anden måde har et tisseproblem. Hun har over et længere stykke tid haft blod i sin urin og pivet når hun har skulle tisse, hun er nu på en pencilinkur som jeg håber hjælper på det. Men! Hun har de sidste 2-3 uger tisset indenfor om natten også selvom jeg lukker hende ud om natten når hun piver, ja så tisser hun altså stadigvæk indenfor. Men det er ikke så slemt så aviser ikke kan klarer det Men! Hun er så her inden for de sidste 5 dage begyndt og tisse indenfor, lige foran mig. Jeg tror måske det er mangel på opmærksomhed hun mangler, da jeg ikke har givet hende den opmærksomhed hun før i tiden fik pga. en eksamens opgave. Men nu er mit tålmodighedspunkt nået, igår aftes præseterede frk.bonnie og tisse i min seng og hun røg ud med det samme da jeg opdagede det. I nat har hun gjort det samme og tisset to steder i min seng, kun små tissetårer. Så hvad kan jeg gøre? Jeg er lidt lost lige nu. Har rådgivet mig med min far som er kennelejer og hundeekspert, men han ved heller ikke hvad jeg skal gøre.. er der andre som har haft samme problem? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Hej (: Jeg er den heldige ejer af en skøn westie som er lidt over 1 år, som på den ene eller anden måde har et tisseproblem. Hun har over et længere stykke tid haft blod i sin urin og pivet når hun har skulle tisse, hun er nu på en pencilinkur som jeg håber hjælper på det. Men! Hun har de sidste 2-3 uger tisset indenfor om natten også selvom jeg lukker hende ud om natten når hun piver, ja så tisser hun altså stadigvæk indenfor. Men det er ikke så slemt så aviser ikke kan klarer det Men! Hun er så her inden for de sidste 5 dage begyndt og tisse indenfor, lige foran mig. Jeg tror måske det er mangel på opmærksomhed hun mangler, da jeg ikke har givet hende den opmærksomhed hun før i tiden fik pga. en eksamens opgave. Men nu er mit tålmodighedspunkt nået, igår aftes præseterede frk.bonnie og tisse i min seng og hun røg ud med det samme da jeg opdagede det. I nat har hun gjort det samme og tisset to steder i min seng, kun små tissetårer. Så hvad kan jeg gøre? Jeg er lidt lost lige nu. Har rådgivet mig med min far som er kennelejer og hundeekspert, men han ved heller ikke hvad jeg skal gøre.. er der andre som har haft samme problem? Jeg ville tage hende til dyrlæge med det samme... Såvidt jeg kan læse mig til, har penicillinkuren jo ikke virket og det lyder da til at der er noget galt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst HejMaria Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Jeg ville tage hende til dyrlæge med det samme... Såvidt jeg kan læse mig til, har penicillinkuren jo ikke virket og det lyder da til at der er noget galt... Hun startede på kuren søndag.. Så giver hende til lørdag... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 I hvor mange dage, har hun været på den der pencillinkur? Jeg tror ikke at hun gør det for, at få opmærksomhed, men pga blærebetændelsen. Tænk på, hvis du selv har blærebetændelse.. Så skal man hele tiden tisse og kan ikke holde sig ret længe. Nogle mennesker når endda at tisse lidt, inden de når toilettet, skønt de løber derhen til. Jeg tror, at det er det samme der sker for din hund. Da min hanhund havde blærebetændelse, tissede han også indenfor 3 gange i løbet af natten, skønt han ellers normalt kunne holde sig en hel nat uden problemer. Og jeg kan også huske en nat, hvor jeg var oppe og tørre en tissetår op. Lige imens kiggede min hund på mig og klynkede og så tissede han igen. Så han kunne slet ikke holde sig. Er det ikke lidt det samme, som sker for din hund? Jeg tror ikke en hund kan finde ud af bevidst at tisse for, at få opmærksomhed. Så skal der være sket en meget specifik hændelsesrække forinden dette, således hunden har fundet et præcist mønster i din reaktion og for at hunden skal kunne det, skal den jo have tisset mange gange indenfor der forinden. Jeg er ikke hundeekspert, det er bare, hvad jeg tænker om det. Jeg tror, at du skal passe på med at skælde din hund ud, når den har tisset indenfor. For så sker det, som man jo også siger når man renlighedstræner hunden, at den prøver at tisse steder, hvor du ikke ser den gøre det. Og alt andet lige, så er det træls at hunden har tisset bag lænestolen og man først finder ud af det lang tid efter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Der gik også ca. 4-5 dage inden jeg kunne se en virkning af pencillinen. Men skal du ikke ellers også aflevere en kontrol-urinprøve, når hun er færdig med pencillin-kuren? For så kan dyrlægen jo se, om hun stadig har blærebetændelse eller om hun skal have en ny kur. Jeg skulle aflevere en kontrol-urin ca 10 dage efter.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst HejMaria Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 I hvor mange dage, har hun været på den der pencillinkur? Jeg tror ikke at hun gør det for, at få opmærksomhed, men pga blærebetændelsen. Tænk på, hvis du selv har blærebetændelse.. Så skal man hele tiden tisse og kan ikke holde sig ret længe. Nogle mennesker når endda at tisse lidt, inden de når toilettet, skønt de løber derhen til. Jeg tror, at det er det samme der sker for din hund. Da min hanhund havde blærebetændelse, tissede han også indenfor 3 gange i løbet af natten, skønt han ellers normalt kunne holde sig en hel nat uden problemer. Og jeg kan også huske en nat, hvor jeg var oppe og tørre en tissetår op. Lige imens kiggede min hund på mig og klynkede og så tissede han igen. Så han kunne slet ikke holde sig. Er det ikke lidt det samme, som sker for din hund? Jeg tror ikke en hund kan finde ud af bevidst at tisse for, at få opmærksomhed. Så skal der være sket en meget specifik hændelsesrække forinden dette, således hunden har fundet et præcist mønster i din reaktion og for at hunden skal kunne det, skal den jo have tisset mange gange indenfor der forinden. Jeg er ikke hundeekspert, det er bare, hvad jeg tænker om det. Jeg tror, at du skal passe på med at skælde din hund ud, når den har tisset indenfor. For så sker det, som man jo også siger når man renlighedstræner hunden, at den prøver at tisse steder, hvor du ikke ser den gøre det. Og alt andet lige, så er det træls at hunden har tisset bag lænestolen og man først finder ud af det lang tid efter. Tak for svar (: Det har hun været siden i søndags, så det burde snart hjælpe... Det underlige er at hun sagtens kan være alene hjem en hel dag fra 06:30-17 uden at tisse. Så jeg forstår det virkelig ikke. Når hun har tisset så ligner hun bare den største forbryder, ret skyldig. Men det er også bare svært for her den anden dag da jeg ville lukke hende ud, så gad hun ikke lette røven fra sin kurv også gik der 5 min så står hun op og tisser lige foran mig.. så jeg er lidt lost :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst HejMaria Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Der gik også ca. 4-5 dage inden jeg kunne se en virkning af pencillinen.Men skal du ikke ellers også aflevere en kontrol-urinprøve, når hun er færdig med pencillin-kuren? For så kan dyrlægen jo se, om hun stadig har blærebetændelse eller om hun skal have en ny kur. Jeg skulle aflevere en kontrol-urin ca 10 dage efter.. Nej jeg skal ikke aflevere en kontral urinprøve, da jeg har fået pencillinen af min far for at se om det virkede.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Tak for svar (:Det har hun været siden i søndags, så det burde snart hjælpe... Det underlige er at hun sagtens kan være alene hjem en hel dag fra 06:30-17 uden at tisse. Så jeg forstår det virkelig ikke. Når hun har tisset så ligner hun bare den største forbryder, ret skyldig. Men det er også bare svært for her den anden dag da jeg ville lukke hende ud, så gad hun ikke lette røven fra sin kurv også gik der 5 min så står hun op og tisser lige foran mig.. så jeg er lidt lost :hmm: Jeg tænker, at hun nok ikke skulle da du åbnede døren, men SÅ skulle hun lige pludselig, for det er jo svært at holde sig når man skal, når man har blærebetændelse. Dexter kunne også godt holde sig om dagen, men om natten kunne han slet ikke.. Jeg ville prøve, at smide hende ud i haven rigtigt ofte, selvom hun ikke altid selv helt vil, for at hun har mulighed for at tisse rigtigt ofte. Jeg stod også op 1 gang om natten og så kunne Dexter komme ud og tisse inden, der skete et uheld. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Nej jeg skal ikke aflevere en kontral urinprøve, da jeg har fået pencillinen af min far for at se om det virkede.. Er din far dyrlæge? Og er det pencillin til hunde, hun får?.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst HejMaria Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Er din far dyrlæge? Og er det pencillin til hunde, hun får?.. Ja min far er dyrlæge og ja det er til hunde hun får.. :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Ja min far er dyrlæge og ja det er til hunde hun får.. :hjerte: Oki:-D Skulle lige være sikker:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst HejMaria Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Jeg tænker, at hun nok ikke skulle da du åbnede døren, men SÅ skulle hun lige pludselig, for det er jo svært at holde sig når man skal, når man har blærebetændelse. Dexter kunne også godt holde sig om dagen, men om natten kunne han slet ikke.. Jeg ville prøve, at smide hende ud i haven rigtigt ofte, selvom hun ikke altid selv helt vil, for at hun har mulighed for at tisse rigtigt ofte. Jeg stod også op 1 gang om natten og så kunne Dexter komme ud og tisse inden, der skete et uheld. Ja det har du ret i at hun ikke skulle da jeg ville have hende ud!(: Om natten er hun ude op til 5 gange og hun tisser stadigvæk indenfor. Jeg ved dog ikke hvor mange gange ud af de 5 hun er ude om hun tisser.. hmm. Men ja jeg må bare få hende ud i haven hver time når jeg er hjemme eller måske hver halve. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Synes det lyder lidt mystisk, så kan godt forstå, at du er forvirret.. Dog tror jeg at det bunder i, at der er et eller andet fysisk i vejen og at hun ikke gør det for at få opmærksomhed.. Jeg ville få dyrlægens vurdering af hende for at være på den sikre side og ikke mindst for at hun kan blive tjekket igennem :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst HejMaria Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Synes det lyder lidt mystisk, så kan godt forstå, at du er forvirret.. Dog tror jeg at det bunder i, at der er et eller andet fysisk i vejen og at hun ikke gør det for at få opmærksomhed.. Jeg ville få dyrlægens vurdering af hende for at være på den sikre side og ikke mindst for at hun kan blive tjekket igennem :blink: Det er meget underligt! Men imorgen skal hun hjem til min daddy så der bliver hun nok tjekket... :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts