Hop til indhold

Balance/kropskontrol


Gæst solskin
 Share

Recommended Posts

Gæst solskin

Til jer som vil løbe agility og andre :-D

 

Da Selma flyttede hjem til os, vidste jeg at jeg gerne ville løbe agility med hende. Så jeg var meget opmærksom på, at træne balance og kropskontrol allerede fra hvalp af.

 

Til dette formål "designede" :genert: jeg denne vippe dims. Måske er der andre som kunne have glæde af sådan en ?

 

Som start kan hvalpen begynde med at stå med forpoterne oppe på den. Dernæst bagpoter, så stå på den - sidde - ligge - udføre øvelser osv.

 

Føres der en godbid foran snuden på hunden, vil pladen vippe til en af siderne, og derved aktiveres forskellige muskler. Det er bare med at bruge fantasien :blink:

 

Der skal bruges:

 

2 træplader (mine måler 40 gange 40 cm)

 

En bold (gerne en som er lidt blød)

 

En liste som saves i 8 stykker, skal bruges til rammen, som holder bolden på plads.

 

8 "øjer" (kroge) til at binde snoren fast til.

 

Et stykke snor.

 

Et stykke skidsikker tæppe, til at lime på "toppen".

 

[ATTACH]38043[/ATTACH]

 

[ATTACH]38044[/ATTACH]

 

[ATTACH]38045[/ATTACH]

 

[ATTACH]38046[/ATTACH]

 

Da jeg endelig kunne begynde at løbe agility med Selma tog hun alle forhindringer i fuld galop. Hun går på stiger og vippende genstande, som om hun ikke har bestilt andet i hele sit liv :5up:

 

Der var da nogle af trænerne, som fik sig en overraskelse. De havde da sat sig godt til rette, med kaffe i kopperne. Og regnede med at jeg skulle lokke Selma gennem banen - der blev de snydt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst solskin
:oops: vi har netto-udgaven, bare en enkelt plade og så en bold under, tror det er lidt samme princip (men din ser meget mere prof ud :klap:)

 

Det er samme princip.

 

Den eneste forskel er nok, at jeg kan spænde snorene stramt, så den næsten ikke vipper. Sådan startede jeg med Selma.

 

På billederne er snorene meget løse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...