Hop til indhold

Klikkertræning

skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Efter et lille skub i en anden tråd er jeg begyndt at klikkertræne Skipper.

Jeg har i første omgang tilmeldt mig det her Canis Hundeskole - bedst til klikkertræning!

vi er på dag 3 ud af 7 nu og det går super godt :mrgreen: der er nogle spændende og letforståelige tekster med og øvelserne er godt beskrevet og nemme at gå til så det kan jeg bestemt anbefale :5up:

Dagens øvelse var at lære at bruge en targetstick, sådan en ejer jeg ikke, de foreslog at bruge en kuglepen eller lignende og Skipper fangede det slet ikke :vedikke: jeg kom så frem til at det måske var for lille et target så rundt i huset og lede efter brugbare materialer... Det endte med at jeg splittede et fødselsdagsflag i rustfrit stål ad. Der var en lang pind og en lille rund kugle på spidsen. Og så kom der gang i det :klap:

Min hund er nu Danmarks nok eneste indehaver af en Piet Hein targetstick :lol: men hvad lidt luksusdyr har man vel lov til at være :engel:

Nu skal jeg på biblioteket i morgen og hente Karen Pryors bog der er kommet hjem til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super, at det bare går derudaf! :klap:

Og nice - Skipper, nu med Piet Hein stick :cool: Nej, det tror jeg ikke, at der er mange hunde, der kan prale af! :mrgreen:

Her i dagligdagen er det bedste faktisk at vi har fået gang i øvelser på gåturen. Hele vinteren har han trukket helt forfærdeligt :stupid: nok fordi han har opdaget at der er damer i nabolaget :rolleyes: men har trænet intensivt med ham på turene både i går og i dag og allerede her i eftermiddag måtte jeg flere gange gå og samle linen op fordi den slæbte henad jorden :banan:

Altså det er ikke en mirakelkur, han glemmer stadig at jeg er i den anden ende når vi ser en hund :rolleyes: men når vi bare går derudaf så er han super opmærksom og gør helt klart en bevidst indsats for at opnå en belønning :-D

Og ja kæresten mumlede godt nok noget om et forkælet kræ da han så Skippers nye targetstick, men han måtte indrømme at det fungerede noget bedre end med kuglepennen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i dagligdagen er det bedste faktisk at vi har fået gang i øvelser på gåturen. Hele vinteren har han trukket helt forfærdeligt :stupid: nok fordi han har opdaget at der er damer i nabolaget :rolleyes: men har trænet intensivt med ham på turene både i går og i dag og allerede her i eftermiddag måtte jeg flere gange gå og samle linen op fordi den slæbte henad jorden :banan:

Altså det er ikke en mirakelkur, han glemmer stadig at jeg er i den anden ende når vi ser en hund :rolleyes: men når vi bare går derudaf så er han super opmærksom og gør helt klart en bevidst indsats for at opnå en belønning :-D

Og ja kæresten mumlede godt nok noget om et forkælet kræ da han så Skippers nye targetstick, men han måtte indrømme at det fungerede noget bedre end med kuglepennen :mrgreen:

Nej, andre hunde er også vores store problem her :lol: Og så især nogle bestemte tæver! Damn, han bliver helt hysterisk, skriger og hyler efter dem :lol: DET kommer til at tage tid at træne :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites