skipper-odense Skrevet Januar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2011 Efter et lille skub i en anden tråd er jeg begyndt at klikkertræne Skipper. Jeg har i første omgang tilmeldt mig det her Canis Hundeskole - bedst til klikkertræning! vi er på dag 3 ud af 7 nu og det går super godt der er nogle spændende og letforståelige tekster med og øvelserne er godt beskrevet og nemme at gå til så det kan jeg bestemt anbefale :5up: Dagens øvelse var at lære at bruge en targetstick, sådan en ejer jeg ikke, de foreslog at bruge en kuglepen eller lignende og Skipper fangede det slet ikke jeg kom så frem til at det måske var for lille et target så rundt i huset og lede efter brugbare materialer... Det endte med at jeg splittede et fødselsdagsflag i rustfrit stål ad. Der var en lang pind og en lille rund kugle på spidsen. Og så kom der gang i det :klap: Min hund er nu Danmarks nok eneste indehaver af en Piet Hein targetstick men hvad lidt luksusdyr har man vel lov til at være Nu skal jeg på biblioteket i morgen og hente Karen Pryors bog der er kommet hjem til mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Super, at det bare går derudaf! :klap: Og nice - Skipper, nu med Piet Hein stick Nej, det tror jeg ikke, at der er mange hunde, der kan prale af! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Januar 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Super, at det bare går derudaf! :klap: Og nice - Skipper, nu med Piet Hein stick Nej, det tror jeg ikke, at der er mange hunde, der kan prale af! Her i dagligdagen er det bedste faktisk at vi har fået gang i øvelser på gåturen. Hele vinteren har han trukket helt forfærdeligt :stupid: nok fordi han har opdaget at der er damer i nabolaget men har trænet intensivt med ham på turene både i går og i dag og allerede her i eftermiddag måtte jeg flere gange gå og samle linen op fordi den slæbte henad jorden :banan: Altså det er ikke en mirakelkur, han glemmer stadig at jeg er i den anden ende når vi ser en hund men når vi bare går derudaf så er han super opmærksom og gør helt klart en bevidst indsats for at opnå en belønning Og ja kæresten mumlede godt nok noget om et forkælet kræ da han så Skippers nye targetstick, men han måtte indrømme at det fungerede noget bedre end med kuglepennen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Her i dagligdagen er det bedste faktisk at vi har fået gang i øvelser på gåturen. Hele vinteren har han trukket helt forfærdeligt :stupid: nok fordi han har opdaget at der er damer i nabolaget men har trænet intensivt med ham på turene både i går og i dag og allerede her i eftermiddag måtte jeg flere gange gå og samle linen op fordi den slæbte henad jorden :banan: Altså det er ikke en mirakelkur, han glemmer stadig at jeg er i den anden ende når vi ser en hund men når vi bare går derudaf så er han super opmærksom og gør helt klart en bevidst indsats for at opnå en belønning Og ja kæresten mumlede godt nok noget om et forkælet kræ da han så Skippers nye targetstick, men han måtte indrømme at det fungerede noget bedre end med kuglepennen Nej, andre hunde er også vores store problem her Og så især nogle bestemte tæver! Damn, han bliver helt hysterisk, skriger og hyler efter dem DET kommer til at tage tid at træne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts