Gæst Anni A Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 Jeg overvejer at prøve at fodre med Platinum, men har svært ved at finde noget info herinde, så vil høre om nogle af jer har prøvet det? Fik nogen prøvepakker med hjem fra en udstilling, og tøserne elsker det, og det er virkelig noget lækkert foder:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 ser da spændende ud med alt det kød. Men holder mig fra ris og majs såfremt det kan lade sig gøre :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 ser da spændende ud med alt det kød. Men holder mig fra ris og majs såfremt det kan lade sig gøre :blink: Jeg har også altid holdt mig fra især majs.. men nu er jeg gået tilbage tilbage til Pro Plan, hvor der er majs i og Freya har ALDRIG været så frisk som hun er nu:5up:.. før lå hun mere og dasede (kød baserede foder) og nu springer hun rundt - som hun burde gøre.:5up: Men igen, det er jo forskelligt fra hund til hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 mine hunde er lige kommet på et nyt foder, og Charles er blevet blank og flot i pelsen og har taget en smule på (meget tiltrængt) på bare en uge. De får også stadig råt ved siden af, men jeg er ved at løbe tør, og skal have bestilt noget mere. Her er hvad det nye foder indeholder, nogle der har en mening? (er klar over at det ikke er så "rent" som mange herinde foretrækker, men jeg betaler £20 for 15 kilo :blink: det kan ikke gøres meget bedre). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lamb Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Jeg er ikke imponeret over et foder med 21% protein og 10% fedt....... E-vitamin er også MEGET lav! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 hvad burde de være på? Og hvor (i hvad) findes E vitamin naturligt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 hvad burde de være på Det ligger på ca 8 mg/ dg det skal op på 160 mg /dg for at blive et problem Det er ikke noget jeg ville hænge mig i. Men en normal kost skal hunden nok få det. Og hvor (i hvad) findes E vitamin naturligt? E-Vitamin er et fedtopløseligt vitamin og findes da også opløst i det fedt, man får ind med kosten. De vigtigste kilder er derfor fedtstoffer, kornprodukter, æg, ost og mælk,grønne planter, nødder, kød, solsikkeolie. Normalt optages kun 25-50 procent af den mængde E-vitamin, du spiser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Jeg er ikke imponeret over et foder med 21% protein og 10% fedt....... E-vitamin er også MEGET lav! 20 iu svarer til ca 30 mg og i denne pose regner de pr Kg foder. Så det er ca 3,0 mg pr 100 g foder. Så jeg synes ikke det er MEGET lavt :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 hvad burde de være på? Og hvor (i hvad) findes E vitamin naturligt? Protein burde være mindst 26% og fedt mindst 15%, begge ifølge producenternes egne vurderingsgrundlag for indholdet efter vægt af tørfoder. Personlig ser jeg begge gerne en del højere. E-vitamin findes mest i hvedekim og forskellige planteolier, æggeblomme moderate mængder. Generelt er det anbefalet at give det som kosttilskud da dyrkede afgrøder ikke indeholder nok til optimal effekt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Januar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2011 Jeg har også altid holdt mig fra især majs.. men nu er jeg gået tilbage tilbage til Pro Plan, hvor der er majs i og Freya har ALDRIG været så frisk som hun er nu:5up:.. før lå hun mere og dasede (kød baserede foder) og nu springer hun rundt - som hun burde gøre.:5up: Men igen, det er jo forskelligt fra hund til hund. ja det er forskelligt fra hund til hund :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts