Hop til indhold

maleri


Gæst bøvle
 Share

Recommended Posts

er der nogen der har et råd til, hvordan man får maling, evt. acryl, til at løbe ned ad et maleri, som en dråbe??:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

er der nogen der har et råd til, hvordan man får maling, evt. acryl, til at løbe ned ad et maleri, som en dråbe??:hmm:

 

Man kan gøre farven tyndtflydende ved at blande vand (eller hvad farven nu fortyndes med) i den. Så får den større tilbøjelig til at løbe. Det er en fordel at have billedet ståend epå højkant...

Man kan også "smide" farven på lidt fra oven såmledes at farveklattens fart tilskynder den til at løbe.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej kim:-)

jeg ved jo at acrylmaling er tykt, og det har været super godt til de andre malerier jeg har lavet, der har jeg bare ikke prøvet at få malingen til at løbe, jeg har forsøgt mig med at fortynde malingen, det var min første indskydelse, men jeg oplever,at det er MEGET SVÆRT, at få den helt rigtige blandingsforhold, og pludselig løber der, men det er kun det farvet vand der løber og malingen sidder tilbage i toppen, prøvede med en lille sjat terpentin i en ny potion, men det fik malingen til at skille... tænkte på om det er en helt anden form for maling man skla bruge????

p.s. jeg vil prøve med en føntørre for at få det til at løbe, med lidt afstand...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

hej kim:-)

jeg ved jo at acrylmaling er tykt, og det har været super godt til de andre malerier jeg har lavet, der har jeg bare ikke prøvet at få malingen til at løbe, jeg har forsøgt mig med at fortynde malingen, det var min første indskydelse, men jeg oplever,at det er MEGET SVÆRT, at få den helt rigtige blandingsforhold, og pludselig løber der, men det er kun det farvet vand der løber og malingen sidder tilbage i toppen, prøvede med en lille sjat terpentin i en ny potion, men det fik malingen til at skille... tænkte på om det er en helt anden form for maling man skla bruge????

p.s. jeg vil prøve med en føntørre for at få det til at løbe, med lidt afstand...:engel:

 

Terpentin skal du i hvert fald kun bruge hvis det er oliemaling;-)

Jeg tror det er en god idé med en føntørre, det er sikkert nemmere at styre end at dryppe det ned, men måske er det alligevel en god idé at ligge det du har malet på lidt skrå, så dråben løber den rigtige vej:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske kunne du fortynde acrylmalingen lidt, men ikke så meget at den løber alt for vildt.

Du skal sørge for at blande den rigtig godt, evt. med en blender eller en el-pisker.

Hvis du blander ved at ryste maling og vand sammen, så start med en smule vand i en flaske med låg og kom en klat maling oven i. Ryst det rigtig godt inden du kommer mere maling i.. En lille smule maling af gangen, indtil blandingen er blevet passende tyk.

Og så skal du suge den færdigblandede maling op i en eller anden slags pipette eller en blød plasticflaske med spids så du har mulighed for at trykke malingen ud.

Maleriet skal stå næsten lodret, men ikke helt.

 

Og så sætter du pipettens spids på maleriet der hvor dråben skal begynde, og trykker maling ud på samme sted indtil det begynder at løbe.

Når dråben er stor nok, så VIL den løbe. Du kan så styre hastigheden ved at vippe maleriet.

Link til indlæg
Del på andre sites

lyder vildt spændende med den pipette, jeg må se om de har en på apoteket jeg kan købe:slem:

og ja det er en hårdfin fortynding man har gang i, for bare en dråbe for meget vand, så er det noget pjask og farven er vandet og ikke den klare, men jeg glæder mig vildt tol at komme igang imorgen:banan:

tak for hjælpen folkens:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...