Hop til indhold

Klippemaskine


Tine1
 Share

Recommended Posts

De har en hundeklippetrimme ting på bud i Lidl til 99 kr... (måske fra sidste uge, for kan ikke se den i deres tilbudsavis) Gik forbi den med tanken "billig lort"...

 

Er I enige i min vurdering om produktet?? Eller har jeg lige misset chancen for at spare 2000 kr:mrgreen:

 

Efter lidt ivrig søgen, fandt jeg den her: wwwArcor.de - Verbraucher - Discount Alarm

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender den ikke, men vil generelt råbe billigt lort efter alt, der ikke er Oster eller Andis. Det koster, men det virker. Og du kan have den i mange år.

 

Købte min Oster brugt for 8 år siden, og klipper hund i snit hver 3. uge. Den har aldrig drillet. Det eneste jeg har brugt penge på, er flere skær.

 

Er der én ting jeg har lært gennem årene som hundeejer, er det at der som regel er en grund til, når et produkt koster mere end et andet. Det er ikke et spørgsmål om farver og design, men et spørgsmål om kvalitet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige billigt lort!!

Jeg har prøvet utallige klippemaskiner (også de små som er gode til baby-poter) ingen af dem virker særlig godt.

Jeg har både Oster og Andis som jeg er tilfreds med..Dog vil jeg sige Osteren er bedre end Andisen. Et skær holder (her i huset) til ca 50-60 hundeklip. Men man kan få dem slebet op eller bytte til nyt for en merpris på omkring 100 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Kender ikke Moser, men ville nok altid holde mig til min Oster eller købe en Andis.

 

Ved ikke om der findes no name skær til Moser. Men det kan jo også have en betydning, om du fremover kan få billige skær til din maskine.

 

Watt er en måleenhed for effekt, men hvor stor en forskel de 10 W gør, ved jeg ikke (alt for lang tid siden jeg har haft fysik).

 

Syntes ikke selv, det er så pokkers indviklet at skulle finde klipper. Men det er også fordi, jeg, som nævnt ovenfor, ved hvad jeg ville kigge efter. Og jeg ville aldrig se på andet end de to mærker.

 

Generelt får du hvad du betaler for. Så at gøre sig forhåbning om at finde noget til under de der 1500-1800 vil blot betyde, at du får en maskine der ikke gør arbejdet godt nok, eller som ikke har den holdbarhed som de andre.

 

Det er min erfaring, at prøver man at slippe billigere om sit trimmegrej, bliver det dyrere i sidste ende. Selvom det kan føles som en stor udskrivning at skulle lægge omkring 5-600 kroner for en enkelt saks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg holder stadig på en OSter a5.. Singelspeed er fint nok (det er den øverste her http://løveshoppen.dk/category.php?id_category=45).

Det er ikke så meget motoreffekten du skal kigge på når du kun har en der skal klippes. .Meget mere interessant er det om skærene kan klare de meget fine hår som løverne er udstyret med.. Den eneste maskine (eller skær) som jeg har prøvet der har klaret det tilfredsstillende er oster original skær... De uoriginale kan klippe en stund men bliver hurtigt slidt ned. Sikkert lige meget når man kun har en hund.

De der 12-1500 kr er måske nok en udskrivning her og nu, men den kan jo holde i årevis.. Du kan også få klippet ham hos en salon. Bare 3 gange du hopper over salonen, så har du tjent pengene til din maskine ind igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes ikke 1000-1500 kr for en klippemaskine er så dyrt, når man - som I også nævner - tænker på hvad man fremover vil spare på frisør..

 

Jeg har i forvejen i frisørsaks til 700 kr som jeg både klipper familien og hunden med - så ved godt, at den slags koster.

 

Det jeg var i tvivl om, var bare, om man skulle købe en, der var endnu dyrere.. De enkelte mærker har jo modeller til forskellige priser...

 

Ender jo nok med at købe en Oster hos dig Janni.. - kan den egentlig også bruges til mennesker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt er jeg mere til en Aesculap favoritta ... men det er meget en smags sag, og da jeg klipper mange forskellige hunde, så er det rart med en som har den mængde "power" som den har.

Men Oster, andis og Laube er også gode pålidelige alternativer, dog har jeg ikke fundet laube til salg her i landet, jeg har bestilt min hjem fra USA.

 

De fleste Oster, wahl og andis skær kan bruges til overstående maskiner, jeg er mest til Osters elite cryotech skær, men igen det er en smagssag!

Jeg syntes bare at de holder længere mellem slibningerne, og jeg har endnu ikke oplevet at de har mistet en tand, som jeg desværre har set ved 3 af mine wahl skær.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Jeg har også en Oster, og den fungerer fint.

 

Nu, hvor vi er ved det - hvorfor kan man ikke bruge en trimmer, som man bruger til mennesker til sine hunde? (spørgsmål fra en kollega i går).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en Oster, og den fungerer fint.

 

Nu, hvor vi er ved det - hvorfor kan man ikke bruge en trimmer, som man bruger til mennesker til sine hunde? (spørgsmål fra en kollega i går).

 

Den trimmer jeg har til drengene, kan slet ikke tage Ottos pels. Den lægger bare hårene ned.. Tror den har kostet ca 500 og virker sådan ok til mennesker - tænker sådan oster fætter kunne gøre det bedre..:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en Oster, og den fungerer fint.

 

Nu, hvor vi er ved det - hvorfor kan man ikke bruge en trimmer, som man bruger til mennesker til sine hunde? (spørgsmål fra en kollega i går).

Løvernes pels er for fin. Enten vælter den (pelsen) eller også kører den fast og niver hunden. Men Osteren kan du jo bruge til mennesker også :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Ja, jeg har jo prøvet den på min mand - han blev MEGET korthåret :shock: - også selvom jeg brugte skær 3 (?). Det klædte ham nu ellers meget godt, men da det voksede ud, synes jeg, det blev meget mere ujævnt med en 'menneske-trimmer' - så vi er faktisk gået væk fra Osteren igen

 

Løvernes pels er for fin. Enten vælter den (pelsen) eller også kører den fast og niver hunden. Men Osteren kan du jo bruge til mennesker også :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har jo prøvet den på min mand - han blev MEGET korthåret :shock: - også selvom jeg brugte skær 3 (?). Det klædte ham nu ellers meget godt, men da det voksede ud, synes jeg, det blev meget mere ujævnt med en 'menneske-trimmer' - så vi er faktisk gået væk fra Osteren igen

 

Er selve skæret ikke noget med hårstruktur osv..?? Hvis man skal ændre længden, skal man bruge afstandskamme ik?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, skærene afgør længden. Men man kan vist også få afstandskamme til. Bruger skær 7 og 10 til mine springere. Mest fordi der er forskel på hvor hurtigt deres pelse vokser, og det er lettere at tage alle tre samtidig, når jeg nu er i gang med at pelse hele hytten til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...