Gæst LoneB Skrevet Januar 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 Vores ene coton på 9 mdr. havde kennelhoste for ca. 2 mdr. siden. Efter 10 dages antibiotikakur blev han "erklæret rask" ved dyrlægen, men har efterfølgende fået et spøjst problem. Når han bliver meget stresset (hvis han leger vildt, løber længe uden pause eller bliver bange), så begynder han nærmest at pruste og lyde som en støvsuger, hvor der sidder noget fast i slangen.... Når det sker, skynder vi os hen til ham og beroliger ham og efter et minut eller to, trækker han vejret helt normalt igen. Da han er en lille fis, hjælper det bedst at tage ham op og få ro på ham på dén måde. Men kan en hund hyperventilere? Dyrlægen siger, at det ikke er noget, vi skal tage os af. Sådan er det af og til med små hunde, fordi de har "bløde ganer". Hvis han ellers ikke er plaget af åndenød eller lyder som om, at han har svært ved at trække vejret, så behøver vi ikke gøre noget. Det har jeg indtil videre taget for pålydende, men alligevel er der noget i mig, der tvivler på, at det også kan være rigtigt. Mon nogen kender til samme problem? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BellaDiva Besvaret Januar 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2011 Vores ene coton på 9 mdr. havde kennelhoste for ca. 2 mdr. siden. Efter 10 dages antibiotikakur blev han "erklæret rask" ved dyrlægen, men har efterfølgende fået et spøjst problem. Når han bliver meget stresset (hvis han leger vildt, løber længe uden pause eller bliver bange), så begynder han nærmest at pruste og lyde som en støvsuger, hvor der sidder noget fast i slangen.... Når det sker, skynder vi os hen til ham og beroliger ham og efter et minut eller to, trækker han vejret helt normalt igen. Da han er en lille fis, hjælper det bedst at tage ham op og få ro på ham på dén måde. Men kan en hund hyperventilere? Dyrlægen siger, at det ikke er noget, vi skal tage os af. Sådan er det af og til med små hunde, fordi de har "bløde ganer". Hvis han ellers ikke er plaget af åndenød eller lyder som om, at han har svært ved at trække vejret, så behøver vi ikke gøre noget. Det har jeg indtil videre taget for pålydende, men alligevel er der noget i mig, der tvivler på, at det også kan være rigtigt. Mon nogen kender til samme problem? :hmm: Jeg tænker med det samme "reverse sneezing", da det lige er blevet omtalt i en anden tråd. Min hund gør det samme, - prøv at søg herinde, der findes en ældre tråd om emnet. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2011 Prøv at læse denne tråd: http://www.hunde-forum.dk/debat/22116-hoste-eller-braeklyde.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LoneB Besvaret Januar 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2011 Reverse sneezing var kodeordet! Har søgt på alt muligt (andet) men alligevel er det ikke lykkedes mig at falde over dét udtryk. :damn: Tusinde tak - jeg sover roligt igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2011 Det var godt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts